آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور باکو

تور باکو

سفری به باکو
باکو پایتخت کشور آذربایجان و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است که در ساحل غربی دریای خزر و در شبه جزیره آبشوران قرار گرفته است. نام این شهر برگرفته از از دو بخش "باد" و "کوبه" است و به معنی مکانی است که باد در آنجا زیاد می‌وزد. علت این نامگذاری می تواند باد‌های زیادی باشد که از دریای خزر می‌وزد. این شهر همچنین از شهر‌های نفت خیز در جهان محسوب می‌شود. برای سفر به این شهر از ایران می‌توانید هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی اقدام نمایید. با ما همراه باشید تا با این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید.
وسعت شهر باکو حدود 285 کیلومتر مربع است و بزرگترین شهر قفقاز محسوب می‌شود. جمعیت این شهر در سال 2009 حدود 2.4 میلیون نفر تخمین زده شده بود؛ در سال 2003 آوارگان جنگ قره باغ حدود 153 هزار نفر به علاوه 94 هزار پناهنده خارجی به این کشور مهاجرت کردند. در حال حاضر جمعیت این شهر طبق سرشماری انجام شده در سال 2015 به طور دقیق 2/347/000 نفر بوده است.
تاریخچه شهر باکو
با توجه به مستندات موجود، تاریخ پیدایش این شهر به قرن ششم میلادی بر می‌گردد. در آن زمان این شهر جزوی از ایران بوده است به همین دلیل این دو کشور از لحاظ تاریخی و فرهنگی بسیار شبیه به هم هستند. در قرن 12 میلادی زمین لرزه بزرگی پایتخت ارمنستان که "شروانشاهان" نام داست را نابود کرد و پادشاه وقت یعنی "آهستیان اول" باکو را به عنوان پایتخت انتخاب نمود. عثمانی‌ها در قرن 16 میلادی به قسمت‌هایی از قفقاز  از جمله باکو حاکم شدند. سپس مجددا نادرشاه افشار موفق شد بخش‌هایی از آران و ارمنستان فعلی را به ایران بازگرداند. در نهایت بر اساس عهد نامه گلستان و ترکمانچای این مناطق از ایران جدا شد و به دست روس‌ها افتاد.
آب و هوای شهر باکو
باکو شهری است که به دلیل کوهستانی بودن و مجاورت با دریا دارای انواع مختلفی از آب و هوا است. به طوریکه قسمت‌های کوهستانی و منطقه قفقاز بسیار سرد است و مناطق جلگه‌ایی دارای آب و هوای معتدل است. به طور کلی آب و هوای این شهر در زمستان‌ها سرد و تابستان ها گرم و معدل است.
آشنایی با فرودگاه باکو |  Baku International Airport
 فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف (Heydar Aliyev International Airport) یکی از 5 فرودگاه برتر در کشور ارمنستان است که نام پیشین آن "فرودگاه بین‌المللی بینا" بوده است. این فرودگاه بعد از رئیس جمهور شدن "حیدر علی اف" در سال 2004 به نام "فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف" تغییر نام داد و کد یاتای آن نیز تغییر یافت. این فرودگاه به عنوان خانه اصلی ایرلاین‌هایی مانند: آذربایجان ایر لاینز، آزال و سیلک وی ایرلاینز شناخته می شود. ایرلاین‌های ایرانی مانند: ماهان، آتا و ایران ایر نیز در به این فرودگاه پرواز دارند که از طریف فرودگاه‌های امام خمینی و بین المللی تبریز این پرواز ها انجام می‌شود. این فرودگاه در فاصله 25 کیلومتری از شهر باکو قرار گرفته است. برای رسیدن به این فرودگاه می‌توانید هم سوار اتوبوس و هم تاکسی‌های فرودگاه بشوید.

باکو

جاذبه‌های باکو
کاخ شیروان شاه (Shirvanshah’ Palace): یکی از قدیمی‌ترین بنا‌های تاریخی در شهر باکو که قدمت آن به قرن 15 میلادی باز می‌گردد. این مجموعه شامل: دیوان خانه، آرامگاه  شیروان شاهان، مسجد شاه، حمام کاخ، آرامگاه دانشمند کاخ می‌شود. بنای کاخ شیروان شاه در سال 2002 در فهست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این سازمان از این بنا به عنوان مروارید معماری آذربایجان یاد می‌کند.

کارخ شیروان

برج‌های شعله ( Baku Flame Towers ): این برج‌ها چندین سال است به عنوان نماد اصلی باکو شناخته می‌شوند. ارتفاع این برج‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ بلندترین آنها 190 متر، برج وسط 165 و کوچکترین برج 161 متر هستند. معماری این برج‌ها به گونه‌ای است که در کنار هم به صورت شعله‌های گداخته هستند و به همین خاطر به آن‌ها برج‌های آتش می‌گویند. از نظر کاربری یک از برج‌ها فقط مسکونی، برج دیگر کاربرد تجاری و اداری دارد، برج اخر هم یک به عنوان یک هتل بسیار مجلل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برج های شعله

قلعه دختر باکو (Maiden’s Tower): برجی استوانه‌ایی با ارتفاع 29 متر که قدمت آن به قرن‌های هفتم تا دوازدهم میلادی برمی‌گردد. مورخان معتقدند که این بنا زمانی متعلق به زرتشتی‌ها بوده و از این قلعه به عنوان آتشکده استفاده می‌شده است. قیز قالاسی یا همان قلعه دختر باکو مهمترین نماد تاریخی شهر باکو است.

قلعه دختر باکو

ایچری شهری (Icheri Sheher): شهری با بافت تاریخی زیبا که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری باکو به حساب می‌آید. قلعه دختر، کاخ شروانشاهان و دروازه مراد همه در این شهر قرار دارند. از دیگر جاذبه‌های این شهر تاریخی میتوان به مساجد، حمام ها و کاروانسرا‌ها اشاره کرد.

ایچر شهر

چشم باکو (Baku Eye): یکی از جدیدترین سازه‌های شهر باکو چرخ و فلک عظیم آن است که 60 متر ارتفاع دارد و حدودا 30 دقیقه طول می‌کشد تا یک دور کامل بچرخد. نمونه این چرخ و فلک در شهر لندن نیز ساخته شده است. اگر کودک همراه خود دارید توصیه می‌کنیم حتما از این جاذبه هیجان انگیز دیدن نمایید.

چشم باکو

 
برای رزرو تور باکو با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:

1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.
2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.








6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2