آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

ویزای چین

کشور چین در آسیای شرقی، یکی از پرجمعیت ترین کشور های دنیا و یکی از وسیع ترین کشور های دنیا می‌باشد. پایتخت این کشور که مهمترین شهر این کشور نیز به حساب می‌آید، پکن است. ویزای کشور چین یکی از معتبر ترین ویزاهای دنیاست که اعتبار بسیار خوبی به پاسپورت می‌دهد. برای ورود ایرانیان به هر منظوری به این کشور ویزا ضروری می‌باشد. با هر هدفی که می‌خواهید به چین سفر کنید باید ویزای مخصوص آن را داشته باشید. حال انواع ویزاهایی که برای سفر به این کشور صادر می‌شود را بررسی می‌کنیم:

نوع ویزاتوضیحات
نوع Fبرای فعالیت های غیرتجاری مانند فرهنگی، آموزشی و شرکت در سمینار و یا سخنرانی، این نوع ویزا صادر می‌شود.  
نوع Mبرای فعالیت های تجاری این نوع ویزا که دارای مدت زمان محدودی اعتبار است صادر می‌شود
نوع X1 برای تحصیل بالای 6 ماه این نوع ویزا صادر می‌شود
نوع X2برای تحصیل زیر 6 ماه این نوع ویزا صادر می‌شود
نوع Rویزای استعداد درخشان این کشور می‌باشد
نوع Q1برای آن دسته از افرادی که یکی از اعضای خانواده آنها در چین دارای اقامت دائم می‌باشد این نوع ویزا که دارای اقامت 6 ماهه است صادر می‌شود
نوع Q2افرادی که یکی از اعضای خانواده درجه یک آنها در چین زندگی می‌کند با دریافت این نوع ویزا با اعتبار 30 تا 60 روز می‌توانند در چین حضور داشته باشند
نوع S1افرادی که اعضای خانواده آنها در چین مشغول کار و یا تحصیل هستند با دریافت این ویزا می‌توانند کمتر از 180 روز اقامت داشته باشند
نوع S2همان ویزای نوع قبل می‌باشد با اجازه اقامت بیشتر از 180 روز
نوع Zاگر از طرف کارفرمایی برای کار به چین دعوت شده باشید این نوع ویزا برای شما صادر می‌شود
نوع Cویزای ترانزیت زمینی است که برای و برای خدمه خارجی هواپیما، کشتی، قطار و رانندگان وسایل نقلیه صادر می‌شود
نوع Gویزای ترانزیت چین این نوع ویزا می‌باشد
نوع J1برای خبرنگاران برای حضور بیش از 6 ماه این نوع ویزا صادر می‌شود
نوع J2همان ویزای نوع قبل برای حضور 180 روز می‌باشد
نوع Dجهت اقامت دائم در چین این نوع ویزا صادر می‌شود
نوع Lمهمترین نوع ویزا یعنی ویزای توریستی چین است و برای بازدید 30 روزه از این کشور صادر می‌شود

مهمترین نوع ویزا یعنی ویزای توریستی چین به دو صورت فوری و عادی صادر می‌شود که ویزای فوری آن هزینه بیشتری را همراه خواهد داشت. از مهمترین شرایط دریافت ویزا تمکن مالی است یعنی متقاضی باید حدودا 5 هزار دلار در حسابش داشته باشد تا بتواند اثبات کند که از پس هزینه های این سفر بر می‌آید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی چین

  • گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه خالی
  • 2 قطعه عکس 4 در 6 با پس زمینه سفید
  • رزرو بلیط رفت و برگشت و واچر هتل
  • نامه تمکن مالی  به حداقل میزان 35 میلیون تومان با مهر برجسته بانک
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه

دریافت وقت سفارت چین

تمامی افراد برای دریافت ویزای خود باید اطلاعات خود را در سایت سفارت این کشور به ثبت برسانند. روزی که سفارت برای شما تعیین کرده است و وقت سفارت را دریافت کرده اید باید با مدارک خود به سفارت این کشور در تهران مراجعه نمایند. همچنین همراه داشتن فرم تکمیل و امضا شده‌ درخواست ویزا در هنگام مراجعه به سفارت ضروری می‎‌باشد.

آدرس سفارت چین در تهران

برای مراجعه حضوری به سفارت چین در تهران از ساعت 8:30 تا 12:30 و 14:30 تا 16:30 به آدرس خیابان اقدسیه، خیابان موحد دانش، پلاک 73 می‌توانید مراجعه کنید و کار های خود را به سرانجام برسانید. سفارت همه روزه غیر از روز های جمعه و شنبه باز است و آماده انجام کارها می‌باشد.

مراحل دریافت ویزای چین

برای دریافت ویزای خود باید ابتدا نوع ویزای خود را از انواعی که بالاتر توضیح داده شده است انتخاب کنید و بر اساس آن مدارک خود را تهیه نمایید. سپس فرم درخواست ویزای خود را تکمیل و پر کنید. بعد از این ها باید برای مراجعه حضوری و تحویل مدارک خود از سفارت وقت بگیرید. بعد از آن با مدارک در روزی که سفارت برای شما تعیین کرده است باید به آنجا مراجعه نمایید. بعد از طی شدن تمام این مراحل، شما منتظر جواب ویزا خواهید بود. جواب ویزا معمولا 10 روزه اعلام و در برخی شرایط تا 14 روز هم زمان می‌برد. برای این که با خیال راحت ویزای خود را تهیه کنید بهتر است از یک ماه قبل از زمان سفر خود برای دریافت وقت سفارت و انجام کار های ویزا اقدام نمایید.

مدت اعتبار ویزاهای مختلف

  • اعتبار ویزای توریستی: اعتبار ویزای توریستی چین برای ایران 90 روز می‌باشد اما شما فقط می‌توانید 30 روز در این کشور باشید. این ویزا به صورت یکبار ورود و یا چند بار ورود صادر می‌شود.
  • اعتبار ویزای تجاری : اعتبار این نوع ویزا با توجه به مدت اعتبار دعوتنامه متغیر و از یک ماه تا ده سال می‌تواند باشد. این ویزا به صورت یکبار ورود و یا چند بار ورود صادر می‌شود.
  • اعتبار ویزای کاری : بستگی به مدت قرارداد کارفرما با متقاضی دارد. پس از اتمام مدت قرارداد کاری یا باید چین را ترک نمود و یا اقدام به تمدید ویزا صورت بگیرد.
  • اعتبار ویزای تحصیلی : بستگی به مدت زمان تحصیل دارد . اعتبار این ویزا بسته به مقطع و مدت تحصیل در چین معتبر است.

تمدید ویزا

برای تمدید ویزا باید از قبل از اتمام ویزای خود اقدام به تمدید آن را آغاز کرده باشید. تمدید ویزا توسط اداره مهاجرت چین انجام می‌شود. جهت تمدید ویزای خود باید دلایل قابل قبول جهت اقامت بیشتر در چین داشته باشید.

6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2