آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

ویزا کانادا

کشور کانادا دومین کشور بزرگ در جهان است که بخش بسیار زیادی از آمریکای شمالی را اشغال کرده است. کانادا دارای دو زبان رسمی فرانسوی و انگلیسی است. این کشور یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای گردشگری، تحصیل و اقامت دائم است. ثروت در منابع طبیعی، امنیت، جمعیت نه چندان زیاد و پیشرفت‌های چشمگیر اقتصادی و تکنولوژی از مهمترین دلایل در پیشرفت این کشور می‌باشند.  آب و هوای کشور کانادا به دلیل وجود کوهستان های فراوان، در اکثر نقاط سرد می‌باشد. تابستان‌های کانادا نیز کوتاه، معتدل و مرطوب است.
" اگر با هر هدفی قصد ورود به کشور کانادا را داشته باشید باید ویزای متناسب با آن را دریافت نمایید. با ما باشید تا با انواع ویزای کانادا و شرایط مهاجرت و سفر به این کشور آشنا شوید "

انواع ویزای کانادا

ویزای کانادا به طور کلی به دو دسته "ویزای موقت" و " ویزای اقامت دائم" تقسیم می‌شوند.
_ ویزای موقت: اقامت موقت یا TRV برای افرادی است که با اهداف مختلفی مانند گردشگری به کشور کانادا قصد سفر دارند. این اجازه برای مدت زمانی است که فرد نیاز به حضور در این کشور را دارد.
_ ویزای تحصیلی: کانادا دارای یکی از بهترین و قویترین نظام‌های آموزشی می باشد؛ به همین دلیل سالیانه دانش آموزان و دانشجویان بسیاری برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام می کنند. یکی ار مهمترین نکات اخذ این ویزا این است که شما می‌توانید خانواده و یا همسر خود را با هم همراه نمایید. سیستم آموزشی در کانادا به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شود. در اینجا به توضیح انواع ویزای تحصیلی پرداخته‌ایم:
1- ویزای دانش آموزی: این نوع تحصیل برای دانش آموزان 5 سال تا 18 سال می‌باشد که مقطع ابتدایی دارای 6 سطح، مقطع راهنمایی و دبیرستان هر کدام دارای 3 سطح می باشند. هزینه تحصیل در مدارس دولتی برای مهاجران سالانه حدود 10 تا 14 هزار دلار می باشد که این قیمت در مدارس خصوصی به مراتب بیشتر است.
2- ویزای دانشجویی: تحصیلات تکمیلی در کانادا از  بعد از دبیرستان آغاز و دارای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. این کشور دارای دانشگاه های بسیار زیاد و پیشرفته با مدرک های معتبر در سطح جهانی می باشد. این نوع ویزا به افرادی داده می شود که به کانادا مهاجرت کرده و شغل مناسبی نیز دارند.

_ سوپر ویزا: برای مسافرانی که مدت زمان کمی نیاز به اقامت دارند این نوع ویزا پیشنهاد می‌شود. این نوع ویزا برای اهداف مختلفی ارائه می‌شود که برای مثال یکی از آنها ویزای بازدید والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ از فرزندان و نوه‌هایشان که شهروند کانادا می‌باشند، است. این نوع ویزا‌ها معمولا 5 سال اعتبار دارند و با هر بار ورود می‌توانید تا دو سال متوالی در این کشور اقامت داشته باشید. افرادی که از این نوع ویزا استفاده می‌کنند نمی‌توانند در موسسات آموزشی ثبت نام و یا در جایی مشغول به کار بشوند.

شرایط صدور سوپر ویزا

برای دریافت این نوع ویزا به چند مورد نیاز است. دعوت نامه رسمی فرزند یا نوه بالای 18 سال برای درخواست کننده ضروری است. فرد دعوت کننده باید اثبات کند که از عهده هزینه های اقامتی فرد دعوت شونده برمی‌آید. برای همین حقوق او باید مبلغی حدود 24 هزار دلار کانادا باشد. این رقم بسته به تعداد افراد خانواده تغییر می‌کند برای همین باید در دعوت نامه تعداد افراد ذکر شوند. تمام مدارک اقامت و برگه های ارزشیابی مالی و مالیاتی باید در پرونده درخواست ویزای متقاضی ضمیمه شود.

_ ویزای توریستی کانادا: اگر شخصی برای مدت کوتاهی (معمولا کمتر از 6 ماه)بخواهد وارد کشور کانادا شود باید ویزای موقت دریافت کند. این نوع ویزا بسته به افراد دلایل و انواع مختلفی دارد. مهمترین ویزای این دسته "ویزای گردشگری" می‌باشد که معمولا برای مواردی چون افراد توریست و یا افرادی که قصد دیدار با خانواده خود را دارند صادر می‌شود. نکته مهمه این نوع ویزا در تعهد به موارد ذکر شده مانند زمان ورود و زمان خروج  از خاک کشور کانادا و قوانین مربوط به آن است.

انواع ویزای توریستی کانادا

به طور کلی انواع ویزای توریستی کانادا به دو دسته تقسیم می‌شود:
1- ویزای سینگل کانادا: با این نوع ویزا اجازه دارید فقط یک بار در مدت مشخص شده وارد خاک کانادا شوید. با خروج از کشور کانادا حتی اگر زمان ویزای شما به پایان نرسیده باشد، ویزای شما بی اعتبار می‌شود.
2- ویزای مولتیپل کانادا: این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد که تا پایان مدت زمان ویزا، به تعداد دلخواه به کانادا رفت و آمد داشته باشید و با هر بار که به خاک کشور کانادا وارد می‌شوید تا زمان 6 ماه در این کشور اقامت کنید. پس از اتمام این مدت 6 ماهه ، کافیست برای چند ساعت کانادا را ترک کنید و بعد از ورود مجدد به کانادا 6 ماه اجازه اقامت را خواهید داشت. تمدید این مدت 6 ماهه در صورتی امکان پذیر است که شرایط شما قانع کننده باشد. مدت زمان این نوع ویزا با میزان اعتبار پاسپورت شما برابر است.

_ ویزای اهدای عضو کانادا: این نوع ویزا که دارای مدت زمان حداکثر 6 ماه می‌باشد برای افرادی صادر می‌شود که قصد اهدای عضو دارند. شرایطی برای ویزای اهدای عضو وجود دارد. برای درخواست این ویزا باید قبل از ورود به کانادا ویزای اقامت موقت را نیز داشته باشید. در کل سه شرط اصلی برای درخواست ویزای اهدای عضو موجود است:
1- باید شواهد پزشکی تایید کند که بین اهدا کننده و گیرنده از نظر پزشکی سازگاری وجود دارد.
2-شواهد باید مبنی بر این باشد که دو طرف قصد فروش اعضای بدن را نداشته باشند.
3-شواهد باید تایید کند که فرد اهدا کننده امکان پرداخت هزینه را داشته باشد.

_ ویزای تسهیلات: این نوع ویزا برای شهروندان کانادایی که دو تابعیتی هستند و پاسپورت کانادا را ندارند اما پاسپورت یک ملیت دیگر را دارند، صادر می‌شود.

شرایط صدور ویزای تسهیلات

برای صدور این نوع ویزا باید از طریق تاریخ تولد و یا روش های دیگر شهروندی کانادا را داشته باشید. در این شرایط باید ورود شما به کانادا ضروری باشد و شما فورا نیاز به ورود به خاک کانادا را داشته باشید.

_ ویزای تجاری کانادا: این نوع ویزا که مدت اقامت کمی را دارا می باشد به نمایندگان تجاری یا هیئت های مجاز اجازه می دهد تا برای انجام کار با شرکت ها در کانادا به این کشور سفر کنند. با این ویزا افراد مجاز به کار برای شرکت ها در کانادا نیستند و آنها فقط مجاز به صحبت های تجاری و امضای توافق نامه های احتمالی می شوند.

_ ویزای محرمانه: برخی افراد که موقعیت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است ممکن است موفق به دریافت ویزای دیپلماتیک نشوند.این افراد می‌توانند از طریق این ویزا برای ورود چند باره به کانادا تا 3 سال اقدام کنند. مدت اقامت هر بار آن ها در کانادا نباید بیشتر از 6 ماه باشد.

_ ویزای کاری کانادا: یافتن و انتخاب شغل یکی از چالش‌های مهم در امر مهاجرت است که البته کشور کانادا راه های بسیاری را برای  حل این مشکل ارائه داده است. یکی از این موارد دریافت ویزای موقت کار است؛ به این صورت که شما از یک کارفرما جاب آفر و یا پیشنهاد شغلی دریافت کرده و از طریق آن اقدام به دریافت ویزا می‌کنید. در مورد دوم از طریق برنامه‌های اسکیل ورکر به فاکتورهایی مانند سن، میزان تحسیلات، سابقه کاری و ... امتیاز داده می‌شود و سپس شما می‌توانید برای ویزای کاری دائم اقدام نمایید.

_ ویزای دائم کانادا: ویزای دائم کانادا به دارندگان اجازه اقامت بدون محدودیت را در این کشور می‌دهد. حال انواع این نوع ویزا را بررسی می‌کنیم.
1- ویزا برای افراد متخصص: این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که در ورزش، کشاورزی و یا کارهای مختفلف مهارت های خوبی دارند. این افراد باید بهترین شکل مهارت خود را به نمایش بگذارند و در آن شروع به کار کنند.
2- سرمایه گذاری: این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که در اقتصاد کانادا با حداقل ارزش خالص سرمایه 800000 دلار،سرمایه گذاری کنند. در مدت زمانی حدود 5 سال، این سرمایه بدون بهره باز گردانده می‌شود.
3- تکفل افراد خانواده: این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که یکی از بستگان نزدیک آن ها دارای اقامت دائم می‌باشد.
4- اکسپرس: برنامه اقامت اکسپرس کانادا به مردم از سراسر دنیا اجازه می‌دهد با مهارت‌های خاص خود برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. این ویزا برای افراد واجد شرایط در مشاغلی مانند نجاری، جوشکاری، عملگر جرثقیل، مکانیک هواپیما، صنایع ذوب آهن، مکانیک تجهیزات سنگین و ... صادر می‌شود.

_ ویزا به منظور تولد کودک: این ویزا به افرادی داده می‌شود که با تمام معیار های اقامت موقت، قصد به دنیا آوردن فرزند خود در کانادا را دارند. فرزندان متولد شده در این کشور خود به خود شهروند کانادا به حساب می‌آیند. مدت زمان اعتبار این ویزا تنها 6 ماه است. با این ویزا مادران نمی‌توانند از مزایای پزشکی و اجتماعی ویژه شهروندان کانادا استفاده کنند و همچنین امکان درخواست شهروندی و اجازه اقامت دائم نیز برای مادران وجود ندارد.

مراحل درخواست ویزا برای کانادا

1- ثبت نام آنلاین ویزا
2- مراجعه حضوری به سفارت کانادا

ویزای آنلاین کانادا

اولین کار برای دریافت ویزای آنلاین کانادا، ثبت نام و ایجاد حساب کاربری می‌باشد.پس از ایجاد حساب کاربری برای دریافت ویزا باید اقدام شود. در این مرحله باید هزینه هایی پرداخت شود. بعد از پرداخت هزینه ها یک کد پیگیری به کاربر داده می‌شود که تمام مراحل ویزا از این طریق پیگیری می‌شود. دقت در نحوه پر کردن فرم ویزا بسیار مهم است. روش درخواست آنلاین ویزا هزینه کمتری نسبت به مراجعه حضوری دارد و پیگیری آن ساده تر است. سفارت کانادا در داخل ایران بسته است به همین دلیل مهاجرانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، روش آنلاین درخواست ویزا پیشنهاد می‌شود.

مراحل اصلی ثبت نام آنلاین ویزا برای کانادا

1- ایجاد یک حساب کاربری و تکمیل فرم
2- تکمیل فرم ویزا
3- پرداخت آنلاین هزینه ها
4- دریافت تائیدیه درخواست
5- دریافت نامه انگشت نگاری
6- حضور در یکی از سفارتخانه ها برای برای انگشت نگاری
7- بررسی نهایی درخواست ویزا
8- مراجعه مجدد به سفارت برای تحویل پاسپورت و اخذ ویزا

مراجعه حضوری به سفارت کانادا

برای مراجعه حضوری به سفارت کانادا ابتدا باید از سفارت وقت بگیرید. با گرفتن وقت سفارت در تاریخ مشخص، شما باید با مدارک کامل به سفارت کانادا مراجعه کنید و هزینه ها را پرداخت کنید و بعد از مرحله انگشت نگاری باید منتظر پاسخ سفارت برای اخذ ویزا بمانید. مدت زمان پاسخگویی متفاوت می‌باشد. در صورت مثبت بودن پاسخ سفارت با مراجعه دوباره به سفارت کارهای پایانی اخذ ویزا انجام می‌گیرد.

شرایط دریافت ویزای توریستی

1- فرد نباید دارای محکومیت کیفری باشد.
2- در سلامت جسمی کامل باشد
3- تعهد بازگشت به کشور مبدا بعد از اتمام اعتبار ویزا
4- اثبات کند از پس هزینه های سفر خود برمی‌آید
5- داشتن پایان خدمت سربازی برای آقایان همراه ترجمه رسمی
6- داشتن گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش‌آموزان و دانشجویان با ترجمه رسمی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی

1- اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
2- تکمیل فرم مربوط به اخذ ویزا
3- اصل و ترجمه مدارک هویتی
4- اصل و ترجمه سند ازدواج
5- ارائه تمکن مالی
6- گردش حساب 3 ماه اخیر
7- اصل و ترجمه مدارک مالی
8- گواهی اشتغال به کار
9- مدارک شغلی در صورت کارفرما بودن
10- دعوتنامه در صورت وجود
11- رزرو بیلیط و هتل
12- یک قطعه عکس 4/5 * 3/5
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کانادا
1- اصل شناسنامه
2- اصل پاسپورت
3- کپی از پیشنهاد کار رسمی
4- کپی از تائیدیه مرکز خدمات کار کانادا
5- پرداخت هزینه تشکیل پرونده برای دریافت ویزای کار

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

1- اصل پاسپورت
2- ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
3- تکمیل فرم اطلاعات فردی
4- نامه تمکن مالی
5- رزرو بلیط و هتل
6- مدرک زبان آیلتس
7- ترجمه سند ملکی
8- گردش حساب و ترجمه رسمی
9- فیش واریزی هزینه تحصیلی
10- ترجمه آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات فرد
11- گواهی عدم سوء پیشینه افراد بالای 18 سال
12- نامه پذیرش دانشگاه
13- یک قطعه عکس 4/5 * 3/5 با پس زمینه سفید

روند پیگیری اخذ ویزای کانادا

در روند درخواست آنلاین ویزا شما می‌توانید با ورود به حساب کاربری در سایت رسمی سفارت و وارد کردن اطلاعات از روند کاری ویزا مطلع شوید. در روش مراجعه حضوری و پیگیری ویزا روند پیچیده تر می‌شود. پل ارتباطی افراد در این روش ایمیل ارائه شده به سفارت می‌باشد. حدود 14 روز تا یک ماه بعد از انجام مراحل انگشت نگاری جواب وبزا برای شما ایمیل می‌شود.

سایت سفارت کانادا

https://www.canadainternational.gc.ca

ریجکت شدن ویزای کانادا

موارد بسیاری وجود دارد که با صدور ویزای کانادا به متقاضی موافقت نشده است. واضح است در صورتی که شرایط یا مدارک لازم برای دریافت ویزا را نداشته باشید درخواست شما رد می‌شود.

دلایل شایع ریجکتی

1- نداشتن سابقه سفر کافی
2- ناهماهنگی مدارک ارائه شده با ویزای درخواستی
3- قانع نشدن مسئول پرونده از تعهد بازگشت به کشور خود بعد از اتمام ویزا
4- نقص مدارک و یا جعل مدارک 
5- نداشتن تمکن مالی کافی
6- ناکافی بودن مدارک مالی و عدم توانایی پرداخت هزینه‌های سفر

درخواست تجدید نظر ویزا

پس از رد ویزای کانادا، متقاضیان باید به رویه‌های خاصی برای ثبت درخواست تجدید نظر اقدام کنند. مراحل برای درخواست تجدید نظر بسته به نوع ویزا متفاوت است.

سفارتخانه های کانادا نزدیک ایران 

بهترین کشورها برای اخذ ویزا کانادا که نزدیک به ایران هستند، کشورهایی چون ترکیه، تفلیس گرجستان، دبی و امارات متحده عربی، ارمنستان و باکو آذربایجان می‌باشند.

 مراکز درخواست ویزا VFC

این مراکز برای دریافت ویزای کانادا، مراکز خصوصی هستند که با دولت کانادا قرارداد رسمی دارند. این مراکز فقط مجاز به ارائه خدمات پشتیبانی و اداری، نامه نگاری های بین متقاضیان و سفارتخانه ها هستند. این مراکز نقش خاصی در مشاوره و یا قبول و یا رد شدن ویزا ندارند و فقط به عنوان واسطه خدمات بین متقاضیان و سفارتخانه عمل می‌کنند.

مراکز VFC در ایران

این مرکز فعالیت خود را برای تسریع کار سفارتخانه‌ها آغاز کرده است. این مرکز در هند کار خود را آغاز نموده و در حال حاضر با بیش از 2000 مرکز خدمات دهنده در حال انجام فعالیت هستند. این مرکز از سال 1394 در ایران کار خود را آغاز کرده است. در ابتدا تنها برای همکاری با سفارت انگلیس تاسیس شد اما الان خدماتش را گسترش داده و با سفارتخانه های دیگر نیز در ارتباط است. این مرکز در ایران برای کانادا کاری انجام نمی‌دهد و برای انجام امور باید به کشورهای همسایه نزدیک ایران سفر کرد.

مراکز VFC نزدیک ایران

ترکیه : استانبول، شیشلی، خیابان جمهوریت، هاربیه رو به روی موزه نظامی، پلاک 193
آنکارا، چانکایا، بلوار آتا ترک محله کاواکلی دره پلاک 154
ایروان: خیابان وازگن سارگسیان، پلاک 10 

هزینه ویزای کانادا

فاکتور های مختلفی برای هزینه باید در نظر گرفت. از زمان اقدام برای درخواست ویزا تا مرحله پایانی آن باید مراحل زیادی را طی کنید که هر کدام از این مراحل هزینه های مختص به خود را دارند. با پرداخت تمام این هزینه ها در صورت درست پیش رفتن همه چیز شما موفق به دریافت ویزای کانادا می‌شوید.

هزینه ها

1-  بلیط رفت و برگشت برای مصاحبه
2- هزینه سفر برای استقرار در کشور سوم
3- هزینه برای معاینات پزشکی
4- هزینه وکیل و مشاور
5- هزینه زندگی در کانادا
6- هزینه اخذ ویزا
هزینه ویزا حدود 300 دلار می‌باشد. همچنین هزینه وقت سفارت برای انگشت نگاری حدود 40 دلار کانادا می‌باشد.

تعیین وقت سفارت 

طبق قوانین جدید کانادا تمام افراد برای اخذ ویزا باید از سفارت برای انگشت نگاری وقت بگیرند. 

مراحل تعیین وقت سفارت کانادا

ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت VFS Global ایجاد کنید. بعد از تائید لینک ارسالی، حساب شما فعال می‌شود. سپس با توجه به کشوری که می‌خواهید انگشت نگاری را انجام دهید، مراحل را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

 

6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2