آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور تفلیس

تور تفلیس

سفری به تفلیس
تفلیس پایتختی زیبا و با شکوه در کشور گرجستان است که در سال‌های اخیر به دلیل کم بودن هزینه‌های سفر، عدم نیاز به ویزا بسیار مورد استقبال گردشگران به خصوص گردشگران ایرانی قرار گرفته است. در این شهر علاوه بر طبیعت زیبا و بکر می‌توانید از مناطق تاریخی، کلیسا‌ها و مراکز خرید نیز دیدن نمایید. 
شهر تفلیس بزرگترین شهر در کشور گرجستان است که در سواحل رودخانه کورا (کر) قرار گرفته است و از سه طرف به کوهستان منتهی می‌شود. در حال حاضر جمعیت این شهر حدود 1.5 میلیون نفر است که دین اکثریت آنها مسیحی است. مردمان گرجی مهمان نواز  و بدون تعصبات دینی هستند به طوریکه مسجد  کلیسا در کنار هم قرار دارند و به عبادت می‌پردازند.

تفلیس
تاریخچه‌ایی از تفلیس

تفلیس در زبان گرجی "تبلیس" است که از واژه "تیبلی" گرفته شده و به معنای گرم است که به دلیل وجود چشمه‌های آب گرم  در کوه‌ها، این نام را برای این شهر برگزیدند. کلمه "تفلیس" صورت پارسی نام این شهر است که توسط روس‌ها و ارمنی‌ها نیز استفاده می شود.
طبق شواهد به دست آمده، باستان شناسان قدمت این شهر را "هزاره چهارم قبل از میلاد" می‌دانند؛ ولی در واقع این شهر قرن پنجم میلادی و توسط یکی از امپراطوری‌های ایبری ساخته شد. قرار گرفتن در جنوب شرقی اروپا و مسیر جاده ابریشم موجب شد تا این شهر مورد توجه بسیاری از پادشاهان قرار بگیرد. در قرن چهارم، قلعه‌ایی در این شهر ساخته شد. حدود صد سال بعد شهر تفلیس شکل گرفت.
سال‌ها بعد اعراب به این منطقه مسلط شدند.؛فرهنگ این منطقه را پایه ریزی کردند وامارت تفلیس را بنا کردند. این دوره از تاریخ تاثیر به سزایی در  فرهنگ و آداب تفلیس داشت . حکومت اعراب تا نیمه دوم قرن یازدهم ادامه داشت. بعد از آن حکومت به دست سلجوقیان افتاد که همین باعث به وقوع پیوستن جنگی شدید بین سلجوقیان و گرجستانی‌ها  شد که در آن گرجستانی‌ها پیروز شدند و تفلیس را به عنوان پایتخت انتخاب نمودند. این دوره تفلیس به پیشرفت چشم گیری دست یافت و به عصر طلایی تفلیس معروف شد. با حمله مغول‌ها در قرن سیزدهم میلادی این دوران طلایی به پایان رسید. در قرن نوزدهم تا اوایل بیستم این شهر تحت حکومت روسیه قرار گرفت؛ در نهایت در سال 1992 میلادی گرجستان توانست به استقلال برسد و تفلیس همچنان به عنوان پایتخت  ادامه حیات دهد.

تفلیس قدیم

آب و هوای تفلیس

تفلیس در نیمکره شمالی و جنوب منطقه قفقاز قرار گرفته است و به دلیل بادهایی که از کوهستان‌های اطراف می وزد دارای هوایی همیشه تمیز و پاکیزه است. آب و هوای این منطقه نیمه گرمسیری و مرطوب است. متوسط درجه حرارت 13 درجه است که در تابستان به 25 و در زمستان به 9- درجه می‌رسد. با این حال هر چهار فصل برای سفر به این منطقه مناسب است.

جاذبه‌های شهر تفلیس

همانطور که گفتیم تفلیس دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است که در اینجا تعدادی از آنها را معرفی کرده‌ایم:
_ کلیسای جامع تثلیث تفلیس(Holy Trinity Cathedral of Tbilisi): یکی از مهمترین جاذبه‌های کشور گرجستان کلیسای جامع تثلیث در شهر تفلیس است که بین سال‌های 1995 و 2004 برای مردم فرقه ارتدکس ساخته شد ولی در حال حاضر ورود برای عموم آزاد است. از این کلیسا به عنوان "سامبا" یاد می‌شود که معادل "تثلیث" در زبان گرجی است.ساخت این کلیسا دلایل خاصی داشته که از جمله آن می‌توان به اعلام استقلال شوروی، دو هزارمین سالگرد مسیحیت و هزار پانصدمین سالگرد به رسمیت شناختن کلیسای ارتدکس اشاره کرد. جالب است بدانید که این بنا نماد ملی کشور گرجستان و سومین کلیسای جامع ارتدوکس بلند در دنیا می‌باشد. 

کلیسای جامع تثلیث

_ قلعه باستانی ناریکالا (Narikala Fortress): قلعه یا دژ باستانی ناریکالا بنایی تاریخی و جزو قدیمی‌ترین سازه های تفلیس است که در قرن چهارم میلادی بر روی تپه‌های متاتسمیندا ساخته شد. این قلعه تاریخی بین دو جاذبه مهم یعنی باغ گیاه شناسی و حمام گوگرد قرار دارد و با دیوار‌هایی بلند احاطه شده است. در سال 1827 در طی زلزله‌ایی که رخ داد دیوار‌های آسیب جدی دید و تخریب شد.

قلعه باستانی ناریکالا
_ پارک آبی جینو پارادایس( Gino Paradise Tbilisi): پارک آبی بسیار معروف و محبوب میان گردشگران، که حدود 20 هزار هکتار وسعت دارد و انواع استخر‌ها و سرسره‌های آبی بسیار بزرگ را در خود جای داده است. این مجموعه آبی شامل بخش‌های متفاوتی مانند: 
* بخش کودکان: این بخش شامل استخر هایی با عمق کم، زمین‌های بسکتبال، سرسره‌های بادی می شود. همچنین کودکان می توانند زیر فواره‌های آبی به آب بازی بپردازند و یا در زمین چمن تاب بازی کنند.
* استخر‌ها: در این بخش استخر‌هایی مانند استخر موج با عمق 2 متر، استخر‌های آرامش و استخر‌های گردابی قرار دارد. این بخش محبوب‌ترین بخش در پارک آبی جینو پارادایس می‌باشد. 
* بخش ساحلی:  در بخش ساحلی پارک می‌توانید تفریحات بسیار ویژه‌ایی مانند قایق سواری، جت اسکی و دوچرخه سواری را تجربه نمایید.
* کابین‌های سرما: این قسمت مخصوص افرادی است که نیاز به سرمادرمانی برای کاهش وزن، اصلاح عملکرد اعضای داخلی بدن و اصلاح گردش خون دارند.
پارک دایناسور‌‍ ها، سالن بدن سازی، کافه و رستوران از دیگر بخش‌های این مجموعه هستند.

پارک آبی جینو پارادایس


مراکز خرید معروف تفلیس:

_ مرکز خرید جی تی سی تفلیس (GTC): از بزرگترین و معروفترین مراکز خرید در تفلیسکه در خیابان وکوئا و نزدیک میدان فریدام قرار دارد. قیمت اجناس در این مرکز خرید مناسب و تنوع محصولات بسیار بالا است. البته برند‌های معروف مانند آدیداس، ال سی وایکیکی ، نایک و... نیز در این مرکز خرید شعبه دارند.
_ مرکز خرید اوراسیا: اگر علاقه به خرید پوشاک دارید حتما به این مرکز خرید سر بزنید. در مرکز خرید اوراسیا علاوه بر فروشگاه های متعدد شهربازی، فود کورت، فضای سبز، رستوران و کافی شاپ نیز قرار دارد.
_ مرکز خرید گالریا:  این مرکز خرید یکی از جدیدترین پاساژ‌های شهر تفلیس است که مجهز به سالن بولینگ، رستوران، کافی شاپ هم می‌باشد.

مرکز خرید گالریا

فرودگاه بین‌المللی تفلیس |  Tbilisi International Airport

تنها فرودگاه شهر تفلیس که با نام قدیمی "نووالکسیوکا" و نام جدید "شوتاروستاولیتفلیس" شناخته می‌شود و در سال 1952 به دست یکی از معروفترین معمارهای آن زمان به نام "بریدز" ساخته شد. در سال 2005 این فرودگاه مورد بازسازی قرار گرفت تا هواپیماهای بوئینگ 747 و ایرباس 380 بتوانند از این فرودگاه به پرواز در بیایند. در سال 2017 نیز یک ترمینال پروازهای ورودی به این فرودگاه اضافه شد که ظرفیت پرواز فرودگاه را 3.5 میلیون نفر افزایش داد.


فرودگاه تفلیس

محله‌های معروف تفلیس:

_ محله روستاولی(Rustavali): این خیابان در زمان قدیم با نام "گولوین" شناخته می‌شده است . یکی از اصلی ترین و مرکزی ترین خیابان‌های شهر تفلیس محسوب می‌شود که ساختمان‌های دولتی و عمومی، پارلمان گرجستان، کلیسای کاشوتی همه در این خیابان قرار گرفته‌اند. این خیابان از میدان آزادی شروع می‌شود و تا 1.5 کیلومتر طول دارد. نام این محله بر گرفته از نام شاعر قرن دوازدهم کشور گرجستان یعنی "شوتاروستاولی" گرفته شده است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این خیابان ایستگاه روستاولی و یا ایستگاه میدان آزادی است.

محله روستاولی
_ محله آولاباری (Avlabari): یک محله قدیمی در شهر تفلیس که توسط ارامنه ساخته شده و جاذبه‌های بسیاری مانند کلیسای تثلیث، حمام‌های تاریخی سولفور، قلعه ناریکالا را در خود جای داده است. کافه و غذاخوری‌های قدیمی این محله نیز برای گردشگران بسیار محبوب می‌باشد. این محله برای یک اقامت اقتصادی بسیار مناسب است.

محله آولاباری
_ منطقه مرجانشویلی(Marjanishvili): یکی از بی نظیر‌ترین و با شکوه‌ترین محله‌های تفلیس با خانه‌هایی به سبک اروپایی و بالکن هایی رنگارنگ که منظره‌ایی زیبا به این محله بخشیده‌اند. خیابان های این شهر فرصت مناسبی برای عکاسی هستند و همیشه پر از گردشگر است.

منطقه مرجانشویلی

دانستنی‌های تفلیس

_ پول رایج در تفلیس: لاری (GEL)
_ زبان رسمی: گرجی
_ اختلاف ساعت با ایران: 30 دقیقه عقب تر
_ دین مردم: بیش از ۹۵% از شهروندان تفلیس مسیحی، ۱.۵% مسلمان و ۰.۱% یهودی هستند
_ پیش شماره گرجستان: 995+
_ پیش شماره تفلیس: 32
_ پلیس، آمبولانس و آتش نشانی: 112

برای رزرو تور تفلیس با بهترین قیمت درآژانس مسافرتی اسطوه بیستون میتوانید:
1. باشماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.
2.به قسمت تماس با ما درمنوی سایت مراجعه ودرخواست خود رابه همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان دراسرع وقت با شما تماس بگیرند.
3.مراجعه حضوری: ازساعت 9 صبح الی 6 بعدازظهربه آدرس تهران، خیابان دکتربهشتی، جنب متروشهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.







6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2