آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور بانکوک

تور بانکوک

سفری به بانکوک

بانکوک شهری پر از هیاهو در جنوب کشور تایلند که علاوه بر پایتخت بودن لقب "چهارمین شهر تاریخی" این کشور را نیز از آن خود کرده است. در این شهر می‌توانید متنوع‌ترین تفریحات و جاذبه‌های مدرن و تاریخی را با هزینه‌ایی پایین تر از دیگر شهر‌های تایلند تجربه نمایید.
جالب است بدانید کلانشهر بانکوک 50 منطقه شهری با وسعتی برابر 1500 کیلومتر و جمعیتی بیش از 9 میلیون نفر دارد که این شهر را به یکی از شلوغ‌ترین و علاوه بر آن مرکز سیاسی و اقتصادی تایلند تبدیل کرده است. همچنین گاهی فیلم‌های هالیوود نیز در این شهر فیلمبرداری می‌شوند.در تمام کشور تایلند با معابد و آداب و رسوم عجیب غریب بسیاری مواجه خواهید شد که برخی از آنها با خرافات در آمیخته شده‌اند. مثلا در بانکوک هنگام رانندگی باید بالاتنه کامل پوشیده شده باشد و یا هنگام خوردن میوه دوریان هیچگاه نباید آن را پرتاب کنید چرا که اگر هنگام پرتاب به کسی برخورد کند به تعداد تیغ‌هایی که در بدن فرو رفته جریمه خواهید شد. یکی دیگر از مواردی که در بانکوک رعایت می‌شود احترام به پادشاه و خانواده سلطنتی است. در این شهر قبل از پخش فیلم و یا برنامه‌های فرهنگی سرود ملی تایلند پخش می شود همچنین راس ساعت 8 صبح و 6 بعد از ظهر نیز در اماکن عمومی این سرود را می‌شنوید. در بانکوک اسکناس‌هایی که عکس پادشاه روی آن قرار دارد را نباید به هیچ عنوان تا کنید و یا زیر پا بیاندازید چرا که بی احترامی به پادشاه محسوب می‌شود. 

بانکوک

حقایقی در مورد کلمه "بانکوک"

کلمه بانکوک طولانی‌ترین اسم در جهان و خلاصه شده کلمه 169 حرفی “ کرونگتپماهاناکن آمون راتاناکوسین ماهینتارا یوتایاهاماهادیلوک پاپ ناپهارات راپاتانی بوریروم اودوم راچانیوت ماهاساتان آمون پیمان آواتان ساتیت ساکاتاتتیا ویسواکارمن راسیت ”است که معنی ” شهر فرشتگان، شهر کاخ‌های سلطنتی، باشکوه، جواهر، مسند پادشاه، بزرگ جاودانه، ساخته شده توسط ویسواکارمن به دستور ایندرا ” را می‌دهد. 

پول رایج بانکوک

وجه رایج بانکوک طبق واحد پولی کشور تایلند که همان "بات" است استفاده می‌شود و برای پرداخت‌های کوچک مانند غرفه‌ها و مغازه‌های خیابانی حتما باید مجه نقد همراه داشته باشید.

شرایط آب و هوایی در بانکوک

اگر قصد سفر به بانکوک را دارید بهتر است اول بهترین زمان سفر به این شهر را بشناسید . ماه‌های نوامبر و تا فوریه آب و هوا در بانکوک بسیار مطبوع می‌شود و میزان بارش‌ها کاهش می‌یابد، این فصول بهترین زمان‌های سفر به بانکوک هستند.البته اوایل ماه آوریل که سال نوی تایلندی است نیز گردشگران بسیاری به این شهر سفر می‌کنند.ماه‌های مارس تا ژوئن هوا در این منطقه به شدت گرم می شود و بهترین زمان برای ورزش‌های آبی و حمام آفتاب در کنار ساحل است. 


بانکوک2

حمل و نقل در بانکوک

با توجه به اینکه بانکوک پایتخت و یکی از مراکز مهم سیاسی کشور تایلند است حمل و نقل عمومی در آن بسیار کم هزینه و با کیفیت است.
یکی از بهترین روش‌های حمل و نقل در بانکوک استفاده از اتوبوس است. برخی از اتوبوس‌ها دارای تهویه مطبوع هستند و معمولا هزینه آن‌ها بین 10 تا 12 بات هستند. برخی دیگر از اتوبوس‌ها که دارای تهویه فن معمولی هستند و هزینه آن ها بین 7 تا 8 بات است. یکی دیگر از انواع حمل و نقل عمومی در بانکوک استفاده از BTS و یا Skytrain  است که بر روی شهر حرکت می‌کند و مسافران را در سریع‌ترین به مقصد می‌رساند هزینه بلیط آنها حدود 16 تا 50 بات برای سرویس‌های یک روزه است.
مترو نیز جزء حمل و نقل عمومی بانکوک است که هزینه آن از مرکز شهر بانکوک تا فرودگاه حدود  50 تا 100 بات است. نوعی موتور نیز در بانکوک وجود دارد که " تو توک" نامیده می شود و هزینه آن حدود 50 تا 100 بات است. همچنین می‌توانید از تاکسی‌های شهری بانکوک استفاده نمایید که هزینه آن بابت هر 3 کیلومتر حدود 60 الی 100 بات است. نوعی دیگر از تاکسی‌های اینترنتی در بانکوک وجود دارد که امروزه  بسیار محبوب شهروندان و گردشگران قرار می‌گیرد که با نام “Grab” شناخته می شوند و برای استفاده از سرویس باید اپلیکیشن آن را نصب کنید.


حمل و نقل در بانکوک

مراکز خرید معروف بانکوک

1. مرکز خرید پالادیوم: یکی از معروف‌ترین پاساژ‌های بانکوک که قیمت‌های آن بسسیار پایین‌تر از دیگر مراکز خرید است و اکثر مغازه‌های آن عمده فروش هستند.
2. محله چینی‌ها: همانطور که از نام این محله مشخص است، در این محله می‌توانید به مغازه‌های چینی سر بزنید، در رستوران‌های چینی غذا میل کنید و به معابد چینی بروید.
3. مرکز خرید سیام پاراگون: یکی از معروف‌ترین و لوکس‌ترین مراکزخرید شهر بانکوک است که انواع فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، فودکورت‌ها و شهر بازی‌ها در آن مغازه دارند.
4. بازار شناور بانکوک: این بازار در 90 کیلومتری جنوب غربی بانکوک قرار دارد و با نام بازار"آمفاوا" شناخته می‌شود. در این بازار انواع مواد خوراکی، غذا‌های محلی و دریایی و گل و گیاه عرضه می‌شود.


مرکز خرید پالادیوم

جاذبه‌های دیدنی در بانکوک

_ شهر تاریخی آیوتایا: یکی از اماکن تاریخی بانکوک که در سال 1350 در 69 کیلومتری از بانکوک ساخته شد و به مدت 4 قرن پایتخت پادشاه سیام و بزرگترین مرکز تجارت این شهر بود و ارزش مذهبی بسار بالایی داشت. در سال 1767 با حمله ارتش برمه این شهر ویران و دچار آتش سوزی شد. بیش از 400 معبد در این شهر وجود داشته که در حال حاضر نیمی از آنها به صورت نیمه ویرانه به جا مانده است. امروزه به این آثار "شهر سوخته" گفته می شود ولی همچنان شکوه و زیبایی های خود را حفظ کرده است. از دیگر تفریحاتی که در این شهر تاریخی می توانید به آنها بپردازید می توان به تور‌های دوچرخه سواری، بازدید از بازار، پارک‌ها، بازدید از دهکده فیل‌ها، کشتی سواری‌های شبانه، انواع ماساژها و بازدید از قصر بانگ پا این اشاره کرد.


شهر تاریخی آپوتایا بانکوک


_ کاخ بزرگ بانکوک: کاخ باشکوهی که در سال 1782 توسط پادشاه وقت یعنی "راما اول" ساخته شد و محل زندگی سلسله پادشاهان راتاناکوسین (از پادشاه راما اول تا پادشاه راما پنجم) بوده است. امروزه نیز از این کاخ برای دیدار‌های رسمی و مراسم سلطنتی استفاده می‌شود. 

برای بازدید از این کاخ می توانید بین ساعات 8:30 صبح الی 16:30 اقدام نمایید البته گیشه بلیط فروشی تا ساعت 15:30 بسته میشود و باید از ساعاتی قبل بلیط خود را تهیه نمایید.  برای ورود باید در پوشش خود مورادی را رعایت کنید مانند:
* پیراهن‌های کوتاه و بدون آستین نپوشید.
* آقایان شلوار بلند و خانم‌ها تا روی زانو پوشیده باشد.
* لباس‌هایی که طرح مذهبی، طرح‌هایی از مرگ و میر و یا متعلق به گروه‌هایی خاص دارند را نباید بپوشید.
*  پوشیدن صندل نیز ممنوع است.


کاخ بزرگ بانکوک


_ باغ پرورش تمساح 
Bangkok Crocodile Farm & Zoo: این منطقه بزرگترین باغ وحش پرورش تمساح در جهان است که در سال 1950 در بانکوک افتتاح شد. 6000 هزار نوع تمساح در انواع مختلف در چاله‌ها و حفره‌هایی که برای آن‌ها ساخته شده نگهداری می‌شوند. شتر، انواع اسب آبی، لاکپشت و پیتون از دیگر حیواناتی هستند که در این باغ وحش نگهداری می شوند. همچنین اسکلت بیش از 13 نوع دایناسور را می‌توانید در این باغ وحش تماشا کنید. ساعت کار این مجموعه برای نمایش تمساح‌ها 16 از 9 صبح الی 16:30 و در روز های تعطیل بین ساعات 12 تا 17 صورت می‌گیرد. هزینه ورودی برای تایلندی ها 80 بات و 300 بات برای گردشگران و خارجی‌ها است.

باغ پرورش تمساح


_ مجسمه بودای زمردین: مجسمه‌ایی از جنس یشم که با لباسی از جنس طلا تزئین شده است و حدود 45 سانتی متر بلندی دارد. این مجسمه بودا در 43 سال قبل از میلاد در کشور هند ساخته شد و مردم محلی آن را 
Phra Kaeo Morakot نامیدند. این مجسمه دارای سه لباس طلایی رنگ است  که هنگام تغییر فصل ها به دست پادشاه و یا یکی از اعضای خانواده سلطنتی تعویض می‌گردد. تمامی لباس‌ها با زیور آلات قیمتی و سنگ‌های زیبا تزئین شده‌اند و در موزه کاخ نگهداری می‌شوند. پیشنهاد میکنیم در سفرتان به بانکوک حتما از این معبد دیدن نمایید.

مجسمه بودای زمردین


_ عمارت ویمانمک بانکوک: یک عمارت سلطنتی بسیار زیبا که در سه طبقه با 81 اتاق، تالار و لابی در سال 1897 به دستور پادشاه رامای پنجم ساخته شد.این بنا پشت ساختمان مجمع ملی قرار دارد و زمانی محل زندگی سلاطین شهر بانکوک بوده است. عمارت ویمانمک بزرگترین ساختمان ساخته شده از جنس چوب درخت ساج در جهان شناخته شده است.


عمارت ویمانمک بانکوک


_ باغ پروانه‌ها: یک باغ سر پوشیده بسیار زیبا در شهر بانکوک که انواع پروانه‌های رنگارنگ و گل‌های زیبا را در خود جای داده است. در این باغ می‌توانید پیاده روی کنید، در کنار درختان استراحت کنید و یا به عکاسی بپردازید. اگر علاقه به دوچرخه سواری دارید هم امکان انجام این کار برایتان فراهم شده است. شما می‌توانید با مبلغ 300 بات دوچرخه کرایه کنید و دور پارک به گردش بپردازید.


باغ پروانه بانکوک

برای رزرو تور بانکوک با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:
1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.
2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.

6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2