آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور پاتایا

تور پاتایا

در این مقاله خواهید خواند:

_ درباره پاتایا

_ تاریخچه شهر پاتایا

_ جاذبه های توریستی پاتایا

_ بازدید از پاتایا ویو پوینت

_ پارک یخ جادویی سییام پاتایا

_ دنیای زیر آب در پاتایا

_ معبد پناهگاه حقیقت

_ تندیس بزرگ بودا

_ پارک آبی رامینا

_ جزیره کو سامت 

_ خیابان وایکینگ استریت

_ مینی سیام

_ بازار شناور پاتایا

_ مراکز خرید پاتایا

_ اطلاعاتی در باره پاتایا

درباره پاتایا

پاتایا جزیره ساحلی بسیار کوچک در 165 کیلومتری جنوب شرقی شهر بانکوک است که با حدود یک میلیون  و پانصد هزار نفر جمعیت کوچکترین شهر کشور تایلند محسوب می شود. این شهر پر هیجان که به کلاب ها و فستیوال های متنوعش مشهور شده است یک مقصد پر طرفدار برای گردشگران داخلی و خارجی است. فرهنگ غنی این شهر ساحلی به همراه مردمان خوش مشرب آن برای هر گردشگری شگفت‌آور است. علاوه بر آن تفریحات و ورزش‌های آبی، مراکز خرید متنوع، رستوران و کاباره‌ها و حتی پیاده روی در خیابان‌های این شهر هم برای گردشگران بسیار جذاب است. این شهر در نزدیکی بانکوک قرار دارد و گردشگران می توانند به راحتی به این شهر نیز سفر کنند. جالب است بدانید بر اساس آمار سالانه بیش از پنج میلیون توریست و گردشگر به این شهر سفر می‌کنند.




پاتایا


تاریخچه شهر پاتایا (Pattaya)

این جزیره ساحلی بکر در سال 1959 توسط سربازان آمریکایی که به قصد استراحت بعد از جنگ ویتنام به این منطقه آمده بودند کشف شد. با گذشت زمان تعداد افرادی که با شنیدن تعریف‌های سربازان به این منطقه سفر می‌کردند بیشتر شد و همین موضوع باعث رونق کسب و کار و گردشگری بومیان شد. در سال 1980 با اوج گیری و به شهرت رسیدن پاتایا، بومیان و دولت تایلند شروع به ساخت زیر ساخت‌های اساسی صنعت توریسم و هتل‌های متنوع دراین شهر کردند. در حال حاضر شهر پاتایا به یکی از معروفترین مقاصد گردشگری کشور تایلند به شمار می‌رود.

جاذبه‌های توریستی پاتایا

همانطور که اشاره کردیم پاتایا شهری پر از هیجان و سرگرمی است که در تمام طول شبانه روز سرزنده و شاداب است. یکی از مواردی که طرفداران زیادی هم در بین بومیان و هم گردشگران دارد خوردن غذاهای محلی پاتایا است. به این منظور رستوران ها و غرفه های کوچکی در سرتاسر پاتایا دایر شده اند که علاقمندان می‌توانند با کمترین هزینه غذا و میان وعده‌های مخصوص تایلند را میل نمایند. اگر به خرید سوغاتی و یا یادگاری علاقه دارید می توانید سری به بازار‌های محلی تایلند بزنید؛ البته فروشگاه‌ها و مراکز خرید لوکس هم در این شهر قرار دارند که قیمت اجناس آن‌ها بسیار گران‌تر است.

بازدید از پاتایا ویو پوینت (Pattaya Viewpoint)

بامی بسیار محبوب که بر روی تپه‌ایی به نام Pratunmark قرار گرفته است.  پاتایا ویو پوینت چشم انداز بسیار زیبایی از شهر را به نمایش می گذارد. هنگام غروب و طلوع خورشید یکی از بهترین زمان‌ها جهت بازدید به این منطقه توریستی است. اگرچه این منطقه همیشه مملو از گردشگر است ولی به لحاظ وسعت زیادی که دارد می توانید گوشه ایی دنج برای خود پیدا کنید.


پاتایا ویو پوینت

پارک یخ جادویی سیام پاتایا (Magical Ice Park)

پارکی جادویی که در سال 2016 در شهر پاتایا ساخته شد و از همان ابتدا مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت. نکته جالب این پارک دمای منفی 10 درجه در گرمای 31 درجه شهر است؛ اگر قصد بازدید از این پارک را دارید حتما همراه خود کاپشن ببرید! در پارک یخ جادویی سیام منظره‌ها و مجسمه‌هایی از جنس یخ را که به سبک سنتی تایلند ساخته شده‌اند را مشاهده خواهید کرد. تمامی پله ها، در ها و دیوار ها در این پارک از یخ ساخته شده اند که سوژه هایی بسیار عالی برای عکاسی هستند. البته خوب است بدانید در داخل این پارک علاوه بر بازدید از مجسمه‌ها و آدم برفی‌ها می‌توانید نوشیدنی و غذا نیز سفارش دهید.

پارک یخ جادویی پاتایا

دنیای زیر آب در پاتایا (Pattaya Underwater World)

مجموعه‌ایی خارق‌‍العاده و شگفت‌انگیز از موجودات متنوع دریایی، اقلیم‌های متنوع آبی که در آکواریومی نگهداری می‌شوند؛ پیشنهاد می کنیم حتما در سفر خود به پاتایا از این مجموعه بازدید نمایید. این آکواریوم جذاب شامل چندین بخش است که از جذاب ترین و مهم ترین بخش ها می توان مجموعه عروس دریایی ها، سفره ماهی ها، کوسه و لاکپشت‌ها را نام برد.در این مجموعه می‌توانید با 2500 موجود دریایی آشنا شوید و حتی به برخی از آنها غذا دهید و آنها را لمس کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های پرطرفدار این مجموعه غواصی در بین کوسه‌ها و ماهی‌ها است که تجربه‌ایی فوق‌العاده برایتان رقم خواهد زد.


آکواریوم پاتایا

معبد پناهگاه حقیقت (The Sactuary of Truth)  

با عنوان "شکوه بهشت روی زمین" شناخته می شود، معبدی شگفت انگیز از جنس چوب است که به سبک معماری تایلندی در سال 1981 ساخته شده است و بزرگترین معبد تمام چوب در جهان است. هدف از ساخت این معبد نمایش فرهنگ و سنت مردم آسیای شرق به خصوص کشور تایلند بوده است. به همین منظور مجسمه هایی از ادیان هندو، بودایی و برهمایی ساخته شده که هر کدام داستان خود را دارند. نکته جالب این معبد این است که هیچگونه چسب و یا میخی برای اتصال چوب‌ها به کار گرفته نشده و برای پیوند دادن از روش‌های پیوست سنتی تایلندی استفاده شده است. همچنین در این معبد می‌توانید فیل سواری و قایق سواری کنید، به تماشای نمایش‌های سنتی بنشینبد و یا به حیوانات غذا دهید.


پناهگاه حقیقت

تندیس بزرگ بودا (Big Buddha Statue) 

مجسمه ایی طلایی رنگ که بر روی تپه معروف شهر پاتایا قرار دارد. برای رسیدن به این مجسمه باید از راهی پلکانی که با تزئینات مذهبی و بودایی پوشیده شده است بالا بروید. در ابتدای این پلکان ماری 7 سر به نام نگا قرار دارد و انتهای آن نیز مجسمه 18 متری بودا جا خوش کرده است. محوطه تندیس بزرگ شامل چندین بخش شامل غرفه‌ها و فروشگاه‌ها، فضا‌هایی برای عبادت و مدیتیشن و مجسمه بواداهای دیگری است که از آنها نیز می‌توانید بازدید نمایید. یکی از جالبترین مجسمه‌های بودا، تندیس بودای لاغری که قفسه سینه اش نمایان شده، تندیس بودای چاق، تندیس بودای دراز کشیده و ... که نشان دهنده روزهای مختلف هفته هستند؛ هر یک از پیروان بودا بسته به روزی که در هفته متولد شده اند، بودای همان روز را مورد احترام قرار می‌دهند. 


تندیس پاتایا

پارک آبی رامیانا (Ramayana Water Park)

بزرگترین پارک آبی ساخته شده در تایلند که در فضایی به وسعت 184 هزار متر مربع در فاصله 40 کیلومتری از پاتایا قرار دارد. این پارک با 50 سرسره آبی و 17 وسیله هیجان انگیز هر ساله میزبان تعداد گردشگران بسیار زیادی می باشد. در پارک آبی رامیانا می‌توانید علاوه بر ورزش‌های آبی به فعالیت‌هایی مانند: زومبا، والیبال و غذا دادن به ماهی‌ها نیز بپردازید. خوب است بدانید در این پارک آبی از هیچ ماده شیمیایی در آب ها استفاده نشده است و برای کودکان نیز استخری سر پوشیده ساخته شده است که از آنها در برابر تابش آفتاب محافظت می کند. این مجموعه آبی در سال 2019 توانست عنوان بهترین پارک آبی برتر آسیا را از آن خود کند.


پارک آبی رامیانا پاتایا

جزیره کو سامت در پاتایا (Ko Samet Island)

جزیره‌ایی با 13 کیلومتر مربع وسعت در پاتایا که پوشیده از درختانی به نام سامت است که بر اساس افسانه های قدیمی محل زندگی دزدان دریایی بوده و گنج‌های زیادی درون این جزیره  گم شده‌اند و امروزه تحت حفاظت سازمان دریایی و وزارت جنگلداری تایلند می باشد. ساحلی شنی زیبا، موجودات دریایی متنوع  و دریای زلال و شفاف از زیبایی‌های طبیعی این جزیره بهشتی هستند. همچنین برای تفریح وسرگرمی برنامه‌های موسیقی و رقص، ورزش‌های آبی و امکانات کمپ‌های شبانه فراهم شده است.


جزیره پاتایا

خیابان وایکینگ استریت (Walking Street)

خیابانی در  قسمت جنوبی جاده ساحلی پاتایا که پر است از رستوران و کافه‌هایی که شب تا صبح باز هستند. این خیابان بسیار مورد علاقه عاشقان شبگردی و کسانیکه علاقه به کلاب های شبانه و موسیقی‌های زنده دارد است و عموما شلوغ و پر از گردشگر است. یکی از نکات جالب این این خیابان تک درختی است که در آن قرار دارد و تنها درختی است که در این خیابان مشاهده خواهید کرد. از دیگر دیدنی‌های این خیابان مسابفات بوکسی است که در آن برگزار می‌شود پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه به این ورزش دارید حتما این نمایش را از نزدیک ببینید.


خیابان وایکینگ استریت

 مینی سیام Mini Siam

 پارکی به سبک مینیاتوری که بیش از 100 ماکت از معروفترین و بهترین جاذبه‌های سر تا سر جهان را در اندازه کوچک در خود جای داده است. پارک مینیاتوری مینی سیام در سال 1985 در دو بخش مینی سیام و مینی یوروپ افتتاح شد. این پارک بیش از 40 هزار متر مربع وسعت دارد و یکی از پر گردشگر‌ترین پارک‌های مینیاتوری جنوب شرق آسیا به شمار می رود. از جاذبه‌های معروفی که در این پارک نمایش داده شده‌اند می‌توان مجسمه آزادی آمریکا و معبد زمرین بودا را نام برد.


مینی سیام

بازار شناور پاتایا (Thailand Floating Market)

این بازار یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین بازار‌ها در کشور تایلند است که در بخش جنوبی شهر و در نزدیکی ساحل جامتین قرار دارد. این بازار بیش از 100 هزار متر مربع وسعت دارد ودارای 4 بخش مختلف و بیش از 114 مغازه و غرفه است که محصولاتی مانند ظروف، مجسمه، صنایع دستی، مواد غذایی محلی،  انواع میوه و مرکبات را به فروش می‌رسانند. البته در بعد از ظهر ها نیز نمایش های  فرهنگی برگزار می شود. لازم است بدانی قایق های این بازار 4 نفر ظزفیت دارد و به مدت 30 دقیقه برای گشت و گذار به مردم اجاره داده می‌شود. در اطراف این بازار زیبا رستوران‌ها مراکز ماساژ و اسپا، فروشگاه‌های خرید سوغاتی نیز قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن نمایید.


بازار شناور پاتایا

معرفی تعدادی از مراکز خرید پاتایا

_ مرکز خرید هاربر پاتایا (Harbor Mall Pattaya)
_ سنترال فستیوال پاتایا (Central Festival Pattaya)
_ مرکز خرید رویال گاردن پاتایا (Royal Garden Plaza Pattay)
_ مرکز خرید اوت لتمال پاتایا (Outlet Mall Pattaya)

اطلاعاتی درباره پاتایا

_ زبان رسمی: تایلندی
_ واحد پول رسمی: بات THB
_ شماره های ضروری: شماره پلیس 191، آتش نشانی 199، پلیس گردشگری 1155

برای رزرو تور پاتایا با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:
1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.
2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.




6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2