آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور ازمیر

تور ازمیر

سفری به ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه، با مراکز تفریحی و مناطق دیدنی خود گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است. این شهر سرزنده و شاد دارای موقعیتی تجاری و صنعتی است و هر ساله میزبان نمایشگاه‌ها و کنگره‌های مختلف تجاری و علمی زیادی می‌شود. دانشگاه معروف دوکوزایلول نیز در همین شهر قرار دارد. ازمیر یکی از مناطق توریستی است که علاوه بر آثار تاریخی بی شمار آثار باستانی مانند افس، شهر قدیمی ترووا را در خود جای داده است. ازمیر در قسمت غربی ترکیه و بر فراز یک خلیج بلند در کرانه‌های دریای اژه واقع شده است. چشم‌انداز دریا، سواحل ماسه‌ایی طلایی رنگ در کنار طبیعت سبز، جنگل‌های کاج انبوه، اسکله‌های ماهیگیری و دهکده‌های تفریحی بی‌شمار این شهر را به یکی از مهمترین و در عین حال زیباترین شهر‌های کشور ترکیه تبدیل کرده است که نه فقط تماشای جاذبه‌ها، بلکه قدم زدن در خیابان هایش هم تجربه‌ای بی نظیر برای مسافران رقم خواهد زد.
این مقاله را دنبال کنید تا با حال و هوا و آثار تاریخی شهر ازمیر بیشتر آشنا شوید.


ازمیر ترکیه

تاریخچه شهر ازمیر
این شهر توریستی در هزاره سوم قبل از میلاد در منطقه بایراکلی امروز بنا شد. در حدود 1500 سال قبل از میلاد این شهر تحت نفوذ قلمرو هیتی‌ها در آناتولی مرکزی در آمد. بعد‌ها این شهر سیمیرنا نام گرفت و در رده مهمترین شهرهای اتحادیه ایونین‌ها قرار گرفت. فتح این شهر توسط لیدیایی‌ها حدود 600 سال قبل از میلاد باعث شد حکومت آن‌ها به پایان برسد. در نهایت در سال 1922 وقتی نیروهای آتاتورک شهر سیمیرنا را تصرف کردند این شهر را ازمیر نامیدند.

آب و هوای ازمیر
ازمیر دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است یعنی تابستان‌هایی گرم و پاییز و زمستانی معتدل و بارانی دارد. بهترین زمان سفر به این شهر فصل بهار بین ماه‌های مارس تا ماه می است که هوا مطبوع می‌باشد و اگر قصد گرفتن آفتاب و استفاده از امکانات و ورزش های آبی را دارید فصل تابستان نیز می‌تواند گزینه خوبی برای سفر باشد.
 البته خوب است بدانید این شهر سرمای آن چنانی ندارد و فصل های پاییز و زمستان معتدل و ملایم می باشد.

جاذبه‌های شهر ازمیر

_ آسانسور تاریخی ازمیر: آسانسور ازمیر در سال 1907 میلادی برای اتصال دو جاده ساحلی و محله رفعت پاشا که دارای اختلاف ارتفاع بودند ساخته شد. سرمایه‌گذاری این بنا توسط تاجر و بانکدار ثروتمند یهودی ساخته شد. در ابتدای ساخت این آسانسور با فشار آب کار می‌کرده است ولی بعد‌ها با پیشرفت تکنولوژی نیروی برق جایگزین آن شد. در بالای این بنای تاریخی رستورانی وجود دارد که در آن می‌توانید انواع غذا ها و نوشیدنی ها را سفارش دهید و از چشم انداز بی نظیر آن لذت ببرید.


آسانسور ازمیر

_ برج ساعت ازمیر: برج ساعت نماد شهر ازمیر  است که در میدان کوناک قرار دارد. این برج در سال 1985 به دستور فرماندار وقت شهر ازمیر در چهار طبقه با طرحی هشت ضلعی و ارتفاعی 25 متری از جنس آهن و سرب ساخته شد. معماری این بنا توسط فردی به نام ریموند چارلز RaymondCharles همان معمار ساختمان کنسولگری آلمان بود. 


میدان ساعت ازمیر

_تئاتر هیراپولیس: تئاتر هیراپلیس، تئاتری باشکوه در شهر ازمیر ترکیه است که ساخت آن در سال 62 پس از میلاد آغاز شد و در سال 206 میلادی پایان یافت. این تئاتر برگرفته از معماری یونانی است و در زمان امپراطوری هادریان بنا شد. تئاتر هیراپلیس هفت بخش و دارد که در آن زمان بیش از 20 هزار نفر را در خود جای می‌داده است ولی در حال حاضر فقط 30 ستون از آن باقی مانده است.


Hierapolis Theater of Izmir

_ پارک اوت لت ازمیر: پارک اوت لت ازمیر یکی از بهترین مراکز خرید در شهر ازمیر است که تنوع بی‌نظیری در محصولات دارد.  80 برند و 65 فروشگاه در این پارک شعبه دارند و محصولاتی مانند لوازم منزل، کالاهای دیجیتال، چرم، مد و پوشاک و انواع ساعت و زیورآلات را به نمایش می‌گذارند. همچنین در این پارک سالن سینما، فود کورت شامل رستوران سنتی و فست فود و محوطه‌ایی مخصوص بازی‌های کامپیوتری قرار دارد.  پارک اوت لت ازمیر یکی از جامع‌ترین و مهمترین مراکز خرید در شهر ازمیر ترکیه می‌باشد.


Izmir Outlet Park

فرودگاه شهر ازمیر
فرودگاه عدنان مندس یکی از اصلی‌ترین پایگاه های تردد در شهر ازمیر ترکیه محسوب می‌شود. ساخت فرودگاه عدنان مندرس از تاریخ 29 می سال 1984 آغاز و در سال 1987 به پایان رسید. در سال 2006 ترمینال‌های جدید برای پرواز‌های خارجی نیز افتتاح شد؛ به دلیل اهمیت شهر ازمیر این فرودگاه با مدرن‌ترین تکنولوژی و تجهیزات ساخته شده است.
از نظر موقعیت مکانی این فرودگاه در 18 کیلومتری جنوب شهر ازمیر و در منطقه‌ایی به نام قاضی امیر (Geziemir) قرار گرفته است. در مسیر رسیدن به این فرودگاه می‌توانید از شهرهای تاریخی سلجوک، افسوس و پاموک کاله نیز دیدن نمایید.
دانستنی های ازمیر
_ زبان: ترکی استانبولی
_ پیش شماره: 232

_ غذاای معروف: آدانا کباب، اسکندر کباب، نان سیمیت، ماهی کبابی، ایچلی کوفته

_ تفریحات: تفریحات دریایی، سواری بر کشتی های کروز، بازدید از جاذبه ها، پیاده روی و خرید

برای رزرو تور ازمیر با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:
1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.
2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.

6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2