آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور دبی

تور دبی

در این مقاله خواهید خواند:

دبی یکی از هیجان انگیز‌ترین و در عین حال مدرن‌ترین مقاصد گردشگری دنیا به حساب می‌آید که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. این شهر زیبا در قلب امارات متحده عربی قرار دارد و مرکزی تجاری در منطقه غرب آسیا است. دبی از شمال شرقی به شارجه، از جنوب ابوظبی و از جنوب شرق به منطقه سلطان نشین عمان متصل می‌شود.
شهری با فرهنگ‌های مختلف و پر از دیدنی که عموما ورودی آنها رایگان است. در این شهر به ازای هر فرد خارجی فقط یک فرد اماراتی وجود دارد که اکثریت آن‌ها هندی، بنگلادشی، پاکستانی، آسیای شرقی و غربی هستند. این شهر از لحاظ مساحت رتبه دوم را از هفت استان امارات از آن خود کرده است و تقریبا 6 درصد از مساحت این کشور را به خود اختصاص داده است.

تاریخچه شهر دبی Dubai

تا قبل از سال 1799 دبی یک دهکده بسیار کوچک از توابع مشایخ ابوظبی بود  تا اینکه شخصی به نام" شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم"  و 800 نفر از اعضای قبیله بنی یاس به این روستا آمدند و شروع به ساختن خانه و کار شدند در نهایت در سال 1833 "دبی" به طور رسمی عنوان شهر را دریافت کرد.
با گذشت زمان و کشف نفت و کسب درآمد‌های نفتی، این شهر به پیشرفت‌های چشم گیری دست یافت. سرانجام با خروج بریتانیا از دبی در سال 1971، دبی، ابوظبی و چهار منطقه شیخ نشین دیگر پایه‌های کشور امارات را بنیان نهادند. یک سال بعد شیخ نشین راس الخیمه نیز به کشور امارات پیوست ولی قطر و بحرین امروزی تصمیم گرفت کشوری جداگانه و خود کفا باشند.
در سال 1973 واحد پولی "درهم" به عنوان پول رسمی کشور امارات معرفی شد و اتحادیه پولی امارات و قطر نیز از میان برداشته شد و کشور از هر جهت مستقل شد. در سال 2001 شهر دبی توانست عنوان "بزرگترین خانه جزیره‌های مصنوعی جهان" را از آن خود کند. از دیگر افتخارات مهم این شهر می‌توان به گرفتن امتیاز برگزاری اکسپو در سال 2013 اشاره کرد که نخستین تجربه بی‌نظیر برای خاورمیانه بود.


دبی

چرا دبی؟

همانطور که گفتیم شهر دبی پر از مکان‌های تفریحی و دیدنی است که شاید در هیچ جای دنیا شاهد آن نباشید و از دیدن آنها سیر نشوید. اگر اهل خرید هستید باید بگوییم که این شهر پر است از مراکز خرید لوکس که تمامی برند‌های معروف دنیا در آن شعبه دارند. همچنین بازار‌های سنتی بسیار شیک که در آن می‌توانید صنایع دستی و مواد غذایی بومی دبی را تهیه کنید. رستوران‌های لوکس با سرآشپز‌های معروف و حرفه‌ایی از دیگر دلایل سفر به این شهر هستند.

بهترین جاذبه‌های دبی

برج خلیفه( Burjkhalifa): برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان است که ساخت آن حدود 6 سال زمان برد. این برج در ابتدا با نام "برج دبی" شناخته می‌شد اما در ژانویه سال 2010 همزمان با افتتاح آن نامش نیز به "برج خلیفه" تغییر پیدا کرد. جالب است بدانید کلمه"خلیفه" در نام این برج، برگرفته از نام حاکم ابوظبی و امارات متحده " خلیفه بن زاید آل مکتوم" گرفته شده است. ارتفاع این برج 828 متر و تعداد طبقات آن 163 طبقه است که با بهترین و به روز ترین فناوری‌های سازه‌ایی ساخته شده است. 


برج خلیفه


آبنمای دبی(The Dubai Fountain): این آبنما بزرگترین آبنما در جهان است که یکی از منحصر به فرد‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. دو سطح ارتفاع برای این آبنما تعریف شده که سطح اول آب را تا ارتفاع 76 متر و سطح دوم تا ارتفاع 152 متر پمپاژ می‌کند. 25 موزیک هنگام رقص نور و آب پخش می شوند که معروفترین آنها عبارتنداز : آهنگ امواج بیژن مرتضوی، آهنگی در مدح حاکم دبی، سرود ملی کشور امارات متحده عربی، آهنگی از مایکل جکسون، آهنگی از سرزمین هند به نام Dhoom Thana، آهنگ دعاگو اثر سلین دیون و آندریا بوچلین، آهنگ هفت دلاور و موسیقی‌هایی با زبان ترکی که با ترتیب خاصی اجرا می‌شوند. 

آب نمای دبی


دبی مال (The Dubai Mall): دبی مال یکی از بزرگترین پروژه‌های کشور امارات متحده عربی بوده که از سال 2008 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 2010 به عنوان "بهتربن مرکز خرید در دنیا" انتخاب شد. در حال حاضر بیش از 1200 واحد تجاری در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند که شامل بازارچه‌های متنوعی باشد. یکی از زیباترین و مهمترین بازارچه‌های این مرکز خرید "بازارچه سوق" است که در طبقه همکف قرار دارد و فروشگاه‌هایی مانند پوشاک عربی، صنایع دستی، طلا و جواهرات سنتی در آن فعالیت می‌کنند. یکی دیگر از قسمت‌های زیبای این مجموعه "دهکده روباز دبی مال" است که رستوران و کافه و برند‌های معروف پوشاک در آن شعبه دارند.
در این مرکز خرید علاوه بر خرید می‌توانید به سینما، اتاق وحشت و یا پیست اسکیت یخ نیز بروید.

یکی از قسمت‌های دیگر که می‌توانید از آن نیز بازدید نمایید "آبشار دبی مال" است که از طبقه چهارم دبی مال قابل مشاهده است. این سازه مصنوعی 24 متر ارتفاع دارد و آدمک‌های بسیار زیبایی درون آن ساخته شده است که به همین دلیل به  آن لقب "آبشار انسان" را داده‌اند.


دبی مال


آکواریوم دبی مال (DUAZ): بزرگترین آکواریوم سرپوشیده در جهان که نزدیک به 10 میلیون لیتر آب را در خود نگهداری می‌کند. در این آکواریوم بیش از 33000 نوع جانور آبزی از 200 گونه مختلف در این آکواریوم زندگی می‌کنند که در نوع خود بی‌نظیرند.

آکواریوم دبی مال

پارک آبی آکوا ونچر دبی (Aquaventure Waterpark): یکی از معروفترین پارک ای آبی جهان در یکی از لوکس‌ترین هتل‌های دبی یعنی "آتلانتیس" که در زمینی به مساحت 141 هکتار ساخته شده است و هنگام ورود به آن انگار وارد شهری مانند ونیز شده‌اید. این پارک به پنج قسمت دلفین‌ها، سرزمین شیر‌های دریایی، آکواریوم، بخش وسیله‌های بازی و بخش غواصی تقسیم شده است. 

پارک آبی آکواونچر دبی

بازار ادویه دبی(Dubai Spice Souk): بازاری در منطقه الراس در مجاورت خلیج فارس که از زمان‌های قدیم به عنوان مرکز تجارت ادویه‌های عربی فعالیت می‌کرده است. علاوه بر ادویه های متنوع در این بازار می‌توانید از انواع گیاهان دارویی و ترشیجات محلی نیز بازدید نمایید.

بازار ادویه


تفریحات کویری دبی

شهر دبی پر است از مجموعه‌هایی که انواع تور‌های کویر گردی را به مسافران ارائه می‌دهند. در این تور‌ها تفریحات بسیار هیجان‌انگیزی را تجربه خواهید کرد که تعدادی از آنها را شرح داده‌ایم:

" سواری بر روی تپه های ماسه ایی" | Ride the dunes 

تجربه‌ایی شگفت‌انگیز از رانندگی در کویر! در این گردش عموما ماشین‌های شاسی بلند مانند لندکروز استفاده می‌شود و اگر با راننده صمیمی شوید احتمالا اینکه اجازه رانندگی به شما هم بدهد نیز هست. 


سواری بر روی ماسه


" سندبوردینگ" | Sandboarding

یکی از تفریحاتی که توصیه می‌کنیم حتما امتحان کنید سواری بر سندبوردینگ در کویر‌های دبی است. این تفریح توسط تورهای گردشگری داخل شهر برای شما مهیا می‌شود. برای انجام این فعالیت باید صبح زود آماده رفتن شوید؛ چرا که با بالا آمدن کامل آفتاب هوا به شدت گرم و طاقت فرسا می‌شود.

sand bording


" شن اسکی" | Sand Ski

ورزشی مانند سند بوردینگ با این تفاوت که در شن اسکی یه چوب دستی نیز همراه خود دارید. اگر در اسکی روی برف حرفه‌ایی هستید، این ورزش می‌تواند تجربه‌ایی بسیار متفاوت برای شما رقم بزند.

" موتور سواری" | Quad Bike

یکی از هیجان انگیز‌ترین تفریحات کویری در دبی موتور سواری بر روی تپه‌های کویری است که البته تفریحی تقریبا گران محسوب می شود. تمامی تجهیزات لازم در این تور به شما داده می‌شود و با خیال راحت میتوانید در طول مسیر گردش نمایید.

quad bike


محله‌های معروف دبی 

رودخانه زیبا و معروف "خور" در این شهر باعث شده است که دبی به دو بخش اصلی "دیره" و "بر دبی" تقسیم شود. بخش دیره در شمال شهر دبی واقع شده و در طی سالها توانسته همچنان بافت سنتی و محلی خود را حفظ کند در مقابل بخش بردبی است که تمامی آسمان خراش‌ها و مراکز خرید لوکس دبی را در خود جای داده است.در واقع بخش بردبی مهمترین و توریستی‌ترین منطقه در دبی است و در بخش جنوبی این شهر قرار دارد.

 از دیگر محله‌های شهر دبی می‌توان به "محله جمیرا" اشاره کرد که یک محله مسکونی و البته با مردمانی که اکثر آنها از آسیای شرق می‌باشند است؛ البته ایرانیان بسیاری نیز در این محله سکونت دارند. "محله السطوه" نیز در قسمت جنوب غربی بر دبی قرار گرفه است و بیشترین ملیتی که در آن مشاهده خواهید کرد، هندی‌ها هستند. در این محله می‌توانید به بازاهای پارچه و طلای هندی‌ها سر بزنید و یا از غذا‌های تند و آتشین آنها میل نمایید. 

محله  جمیرا



محله دیگری که قصد معرفی آن را داریم "محله جبل علی" است که در زمان‌های قدیم روستایی کوچک بود. مدت‌ها بعد در سال 1987 بندرجبل علی در این روستا ساخته شد و همین موجب پیشرفت چشم گیر محله جبل علی شد. البته فرودگاه بین المللی المکتوم نیز در همین محله ساخته شده است. 
"محله دبی مارینا" یکی از بزرگترین پروژه‌های کشور امارات متحده عربی ساخت این محله بوده است که در حال حاضر حدود 120 هزار نفر در برج‌های مسکونی آن زندگی می‌کنند. در این محله یک کانال آب مصنوعی با طول 3 کیلومتر ساخته شده است که آب را از خلیج فارس به خشکی انتقال می‌دهد و اطراف آن نیز ساختمان‌ها و آسمان خراش‌های بلند بنا شده است. مرکز خرید معروف "دبی مارینا مال" که یکی از لوکس‌ترین و بزرگترین مراکز خرید در دبی هست هم در همین محله قرار دارد.

"محله کرامه"  اگر به شکم گردی و تست غذا‌های جدید علاقه دارید حتما به این محله سر بزنید؛ چرا که انواع رستوران‌های محلی و بین‌المللی بسیاری در این محله شعبه دارند. البته مراکز خرید زیادی هم در این منطقه قرار دارند که می‌توانید در آنها به خرید و گردش بپردازید.
"محله میردیف" یا مردف یکی از محله‌های مسکونی و شلوغ در شهر دبی است که بیشتر ساکنین آن را اروپایی‌ها، اعراب امارات و مردم جنوب غرب آسیا تشکیل می‌دهند. یکی از نکات جالب این منطقه دیوار کشی‌ها درب‌های ورودی ابتدای بین کوچه‌ها است. البته در برخی کوچه‌ها ویلاهایی لوکس با سبک اروپایی مشاهده خواهید کرد که عموما خصوصی هستند و برای افراد خاص طراحی شده‌اند. یکی دیگر از دلایل محبوب بودن این محله نزدیک بودن به فرودگاه بین‌المللی دبی می‌باشد.
" محله بستکیه" یک محله قدیمی و فرهنگی که با معماری خاص عربی ساخته شده است. نام این محله بر گرفته از سازندگان آن است که از ثروتمندان شهر بستک بوده‌اند. سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن خانه‌ها و بادگیر ها به این محله سر می‌زنند.

فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB)

سومین فرودگاه پر رفت و آمد در جهان از نظر شمار مسافران و ششمین فرودگاه جهان از نظر جا به جایی بار در جهان است. همچنین  این فرودگاه آشیانه قطب شرکت هواپیمایی دنیا یعنی هواپیمایی امارات (Emirates Airline) است که سالانه میانگین 70 میلیون مسافر و 2 میلیون تن بار را جا به جا می‌کند.
فرودگاه بین‌المللی دبی دارای 3 ترمینال با قابلیت گنجاندن 70 میلیون مسافر است که ترمینال سوم آن دومین سازه بزرگ جهان از نظر مساحت زمین و بزرگترین ترمینال می‌باشد.



فرودگاه دبی

حمل و نقل عمومی در دبی

همانطور که در مطالب قبل گفتیم دبی شهری مدرن است و تمامی امکانات رفاهی و گردشگری را با بهترین کیفیت در اختیار شهروندان و مسافران قرار می‌دهد. 
اتوبوس در دبی: استفاده از اتوبوس یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش های جابه جایی در شهر دبی است. این شهر دارای بیش از 1500 اتوبوس در انواع مختلف است. اتوبوس‌های آبی یکی از انواع آنها است که بسیار مدرن و مجهز هستند و در خیابان‌ها و مسیر‌های اصلی شهر تردد می‌کنند و ساعت کار آنها 6 تا ساعت 23 می‌باشد. نوع دیگری از حمل و نقل و عمومی در دبی استفاده از تاکسی‌های آبی یا ابراس است که قایق‌های موتوری از جنس چوب هستند در مسیر دیره به خوردبی فعالیت می‌کنند. ظرفیت ابراس‌ها 20 نفر است و از ساعت 5 الی 12 شب است.
 مترو در دبی: مترو در هر کشوری بهترین گزینه هم از لحاظ هزینه و هم راحتی رسیدن به مقصد می‌باشد. در شهر دبی دو خط مترو قرار دارد که با رنگ قرمز و سبز مشخص می‌شوند. خط قرمز دارای 29 ایستگاه است از الرشیدیه تا جبل علی می‌رود. دو ایستگاه میدان اتحاد و خالد بن ولید بین دو خط قرمز و سبز مشترک هستند. خط سبز هم همانطور که در نقشه مشاهده می‌کنید دارای 20 ایستگاه از فرودگاه دبی تا شهر سلامتی را طی می‌کند.
ساعت کاری مترو از ساعت 6 صبح الی 23 است و برای سوار شدن حتما باید نول کارت (Nol Card) همراه داشته باشید .


مترو دبی


تراموا در دبی:
ترموا یک وسیله حمل و نقل عمومی است که بسیار به مترو شباهت دارد. دبی نخستین تراموای آسیا را ساخته است و از آن برای حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند. ویژگی‌های منحصر به فرد تراموای دبی باعث شده که بسیار مورد استقبال قرار بگیرد. تراموای دبی دارای سه واگن مجزا است: یکی برای بانوان و کودکان، دیگری برای عموم و سومی واگن فرست کلاس که صندلی‌های آن با روکس چرم پوشیده شده‌اند و نمای بهتری از شهر در آنها مشخص است.

دانستنی‌های جالب دبی

_ اگر سه تا استکان قهوه بخورید بنوشید با کسی که برایتان قهوه ریخته، خواهر و یا برادر می‌شوید.
_ اگر در مراسمات به شما قهوه تعارف شود تا زمانی که شما استکان خود را تکان نداده باشید، در حقیقت می‌گویید که شما باز هم مایل هستید که قهوه بنوشید. در صورتی ریختن قهوه متوقف می‌شود که شما استکان خود را تکان دهید.
_ در برخی از فروشگاه‌ها از جمله شرف دی جی، دستگاه‌های فروش خودکاری وجود دارد که می‌توانید در آن با قیمت آنلاین و موازی با نرخ ارزی، کامپیوتر، لپ تاپ، دوربین و با گوشی تلفن همراه  خرید کنید.
_ ماشین‌های پلیس در این شهر سرعت بسیار بالایی دارند . تمام ماشین‌های پلیس شهر دبی از ماشین‌هایی مانند لامبورگینی، فراری، بنتلی، مک لارن و بوگاتی تشکیل شده‌اند که در کمتر از 3 ثانیه می‌توانند سرعت خود را از صفر به 60 برساند.
_ اختلاف ساعت با تهران: 30 دقیقه عقب تر
_ پول رایج: درهم امارات (AED)
_ پیش شماره امارات: 971+ | کد دبی: 04 | پلیس: 999 | آتش نشانی: 997 | آمبولانس: 998

برای رزرو تورهای دبی بابهترین قیمت درآژانس مسافرتی اسطوره بیستون میتوانید:
1. باشماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.
2.به قسمت تماس با ما درمنوی سایت مراجعه ودرخواست خود رابه همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان دراسرع وقت با شما تماس بگیرند.
3.مراجعه حضوری: ازساعت 9 صبح الی 6 بعدازظهربه آدرس تهران، خیابان دکتربهشتی، جنب متروشهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.








 
سوالات متداول

گذرنامه معتبر با حداقل 7 ماه اعتبار (به همراه اسکن رنگی از صفحه اول)

یک قطعه عکس پرسنلی جدید با زمینه سفید

اسکن رنگی پشت و رو کارت ملی

اسکن رنگی صفحه اول شناسنامه

تکمیل فرم تقاضای ویزا 

بیمه مسافرتی و بلیط هواپیما

مدارک شغلی 

ویزای توریستی 3 الی 5 روز کاری

ویزای فوری 1 تا 3 روز کاری

6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2