آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور بدروم

تور بدروم

سفری به بدروم

همانطور که می‌دانید ترکیه یکی از بهترین کشور‌ها برای گذراندن تعطیلات به خصوص در فصل تابستان است. یکی از زیبا ترین و دل‌انگیز ترین شهر‌ها، شهر بدروم است که در استان موغله ترکیه و در کنار ساحل دریای اژه قرار گرفته است. طبیعت بکر بی نظیر در کنار آثار تاریخی و آب و هوای مطبوع این شهر را به یکی از پر طرفدارترین شهر‌های این کشور تبدیل کرده است. براساس آخرین آمار منتشر شده از این شهر سالانه بیش از یک میلیون توریست به این شهر وارد می‌شوند. شهر بدروم به خانه‌هایی با رنگ سفید و ناودان‌های آبی رنگ معروف است که نمای دل انگیزی به خصوص در غروب آفتاب به خود می‌گیرند.


bodrum ostb

تاریخچه بدروم
شهر بدروم به دلیل موقعیت تجاری و مکانی عالی از دیر باز شهر مهمی برای حاکمان و پادشاهان وقت بوده است. در طول تاریخ این شهر حکومت‌های بسیاری را مانند رومی‌ها، بیزانس‌ها مقدونیه‌ای‌ها و عثمانی‌ها را به خود دیده و حوادث بسیاری را از سر گذرانیده است. 
بنا به گفته هرودوت نخستین مورخ یونانی زبان که 484 سال پیش از میلاد در این سرزمین متولد شده شهر بدروم توسط شخصی به نام دوریانس تاسیس شد سپس 650 سال قبل از میلاد مگارانس این شهر را گسترش داد و نامش را به هالیکارناسوس تغییر داد. در این میان مردمان پارس 386 سال پیش از میلاد قوانین این شهر را پایه گذاری کردند. در نهایت سلطان سلیمان سلطان معروف عثمانی در سال 1552 این شهرا را تصرف کرد و به سرزمین های تحت حاکمیت خود اضافه نمود. جالب است بدانید که اولین دریاسالار زن در جهان به نام آرتمییسیا و بزرگترین مورخ جهان یعنی هرودوت در این شهر زندگی می کرده اند.


bodrum1ostourebistoontravel

آب و هوای بدروم
بدروم از لحاظ آب و هوایی به خاطر موقعیت مکانی و قرار گرفتن کنار دریا دارای آب و هوایی کاملا مدیترانه‌ایی است. به این صورت که در فصل تابستان گرم و در فصل زمستان هوا معتدل و نه سرد می‌شود. بهترین زمان سفر به شهر بدروم فصل تابستان است چرا که در این فصل علاوه بر آب و هوای مطبوع امکانات و تفریحات به خصوص ورزش‌های آبی زیادی در سواحل برقرار می‌شوند.
خوب است بدانید که شهر بدروم دارای فرودگاه اختصاصی است ولی در حال حاضر پرواز مستقیمی از تهران به این شهر وجود ندارد و برای رسیدن به این شهر ابتدا باید به شهر استانبول برسید و از آنجا با پرواز های داخلی و یا مسیر‌های زمینی به بدروم برسید.
جاذبه‌های شهر بدروم
این شهر زیبا و سرزنده همه ساله گردشگران زیادی را به سمت امکانات تفریحی، رستوران‌ها و هتل‌های لوکس و شیک می‌کشاند ولی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر هم بی‌نظیر است که پیشنهاد می‌کنیم حتما از این جاذبه‌ها دیدن نمایید. در این مطلب به معرفی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم.
_ قلعه بدروم: اولین جاذبه‌ایی که قصد معرفی آن را داریم قلعه معروف شهر بدروم است که قدمت آن به قرن 15 میلادی بر می‌گردد. این قلعه توسط شوالیه‌های صلیبی به فرماندهی شخصی به نام هاسپیلاتر به منظور بالابردن امنیت شهر و وقف به قدیسی به نام سنت پیتر ساخته شد. مساحت این قلعه حدود 30 هزار متر مربع است و دارای 5 برج با نام برج مار، برج ایتالیایی، برج فرانسوی، برج آلمانی و برج انگلیسی است. این قلعه در سال 1962 تبدیل به موزه‌ای شد که کشتی‌های غرق شده در دریای اژه، جواهرات شاهزاده وقت این منطقه را به نمایش می‌گذارد.



_ دروازه میندوس: 
این دروازه در غرب شهر بدروم واقع شده است و قدمت آن به قرن چهارم پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد. دروازه میندوس توسط ماسول و همسرش برای بالا بردن امنیت شهر بنا شد. در حال حاضر فقط دیواری به طول 7 کیلومتر از این بنا باقی مانده است.


Myndos Gate


_آرامگاه هالیکارناسوس: مهمترین جاذبه‌ایی که در این مطلب به شما معرفی کرده‌ایم آرامگاه هالیکارناسوس است که در لیست عجایب هفتگانه جهان نیز قرار دارد.
این آرامگاه که تاریخچه ساخت آن با سال‌های 350 تا 353 میلادی برمی‌گردد در واقع مقبره پادشاه منطقه و حاکم هخامنشیان به نام ساتراپ(ماسوس) است که در درکایا ساخته شد. ماوسوس به مدت 24 سال در این منطقه حکمرانی می‌کرد و به دلیل علاقه به یونان و فرهنگ آنها کاملا مطابق یک پادشاه یونانی رفتار می‌کرد. یکی از خصلت‌های او علاقه به کشور گشایی بود به طوریکه در مدت زمان حکومت خود مناطق بسیاری را تحت حاکمیت خود در آورد.
ماسولوس در سال 353 میلادی از دنیا رفت و همسرش به رسم یاد بوداین مقبره را برای او ساخت. ساخت این مقبره ترکیبی از معماری یونانی، مصری و لیکیایی است و توسط ماهر ترین معماران آن زمان در بالای یک تپه یا دید کاملی از شهر بنا شده است. در قرن 13 میلادی با زلزله ایی که در این منطقه رخ داد قسمت‌هایی از این وقبره ویران شد و بسیاری از قسمت‌های دیگر نیز در طی حمله صلیبیون نابود شد.


Mausoleum of Halicarnassus


_ کارخانه کشتی سازی عثمانی:

یکی از جاذبه‌های شهر بدروم ترکیه بازدید از کارخانه کشتی‌سازی است که از دوران عثمانیان به جا مانده است. این کارخانه برای عثمانیان بسیار پر اهمیت و مهم بوده است به نحوی که در قرن 18 و 19 میلادی برای محافظت از کارخانه و جلوگیری از حمله دزدان دریایی یک برج مراقبت در آن ساخته شد.


Ottoman shipyard


_ حمام باردکچی: 
قدمت این حمام به قرن 17 میلادی بر می‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین حمام‌های ترکی ساخته شده در این کشور است. در این حمام می‌توانید انواع ماساژ‌ها را تجربه نمایید و انرژی خود را بازیابی نمایید.

دانستنی‌های بدروم

_ یکی از محبوب‌ترین سواحل بدروم ساحل Yahsi است که چشم اندازی عالی و امکاناتی کامل دارد.
_دمای هوا در گرم ترین روز های تابستان در بدروم به 38 درجه و حداقل دما به 33 درجه می‌رسد.
_ مهمترین محصولات صادراتی شهر بدروم انگور، زیتون و مرکبات هستند.
_ اصلی‌ترین تجارت مردم بدروم ماهیگیری می‌باشد.

برای رزرو تور بدروم با بهترین قیمت درآژانس مسافرتی اسطوه بیستون میتوانید:
1.  باشماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.
2. به قسمت تماس با ما درمنوی سایت مراجعه ودرخواست خود رابه همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان دراسرع وقت با شما تماس بگیرند.
3. مراجعه حضوری: ازساعت 9 صبح الی 6 بعدازظهربه آدرس تهران، خیابان دکتربهشتی، جنب متروشهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.


6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2