آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

مسجد سلیمانیه

جاذبه گردشگری اسطوره بیستون 20 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

مسجد سلیمانیه Süleymaniye Mosque

 از معروف ترین و باشکوه ترین بناهای تاریخ در محله فاتح استانبول می باشد. این بنا دارای جنبه های تاریخی و مذهبی و نمادی از دوره تاریخی عثمانی می باشد، از این رو سالیانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. مسجد سلیمانیه به عنوان دومین مسجد بزرگ استانبول پس از مسجد ایاصوفیه شناخته می شود. تفاوت مسجد سلیمانیه و مسجد ایا صوفیه در میزان تزئینات به کار رفته در آن است که در ساخت فضاهای داخلی از آن استفاده شده است.

تاریخچه

این مسجد تاریخی در سال 964 هجری قمری یا 1556 میلادی به دستور سلطان سلیمان اول ملقب به "سلیمان بزرگ" و به دست معمار سنان، معمار معروف عثمانی بنا شد. در ساخت این مسجد 3500 نفر به مدت 7 سال کار کردند. ساخت این مسجد باعث افزایش شهرت و قدرت سلطان سلیمان اول و نمادی از قدرت و عظمت سلطنت این پادشاه شد البته پادشاه عثمانی آن زمان قصد داشته که عنوان چهارمین پادشاه آن زمان سرزمین عثمانی بعد از قسطنتنیه را برای خود اعلام نماید.

معماری

مسجد سلیمانیه یکی از باشکوه ترین بناهای اسلامی می باشد که در حین سادگی ظرافت ها و زیبایی های خاص خود را دارا می باشد.

فضای بیرونی مسجد شمال چهار مناره بزرگ است (دو مناره به ارتفاع 74 متر و دو مناره دیگر ارتفاع 56 متر دارند) ارتفاع گنبد اصلی نیز 53 متر می باشد. پنجره های رنگارنگ و کاشی کاری های آبی نمای این مسجد را باشکوه تر کرده است. محراب های مسجد در دو طرف با کاشی های خطاطی شده از سوره های قرآن مزین شده اند. همچنین مسجد دارای حمام، عمارت به همراه آشپزخانه های زیبا است که غذاهای عثمانی در آن سرو می شود. یک بیمارستان، مدارس طب، آموزش فقه اسلامی، دبستان و کاروانسرا نیز در این مسجد بزرگ قرار دارند.

نکته جالب این مسجد تعداد ایوان های تمام مناره ها است که ده عدد و تداعی گر این است که وی دهمین سلطان بعد از سلطان عثمان غازی مس شده است.

مقبره خرم سلطان (بانوی سلطان سلیمان) نیز در باغی در پشت مسجد قرار دارد که می توانید از آن دیدن کنید.


مقبره خرم سلطان


موقعیت و دسترسی

مسجد سلیمانیه در محله فاتح استانبول و در بخش اروپایی آن و بر روی تپه ای با چشم انداز تنگه بسفر قرار دارد. برای رسیدن به این مسجد می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی و یا خطوط اتوبوسرانی استفاده کنید. نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به این مسجد ایستگاه صدیق نام دارد.

** نکات ضروری ورود به این مسجد:

1. دراین مسجد راهنمای های گردشگری در قسمت های مختلف حضور دارند که می توانید از آنها کمک بگیرید.

2. امکان عکاسی در بخش های مختلف مسجد وجود دارد.

3. برای ورود به داخل مسجد باید کفش های خود را در آورید.

4. ورود بانوان به داخل مسجد ملزم به حجاب کامل است.

5. مراسم مذهبی نیز در این مسجد برگزار می شود که شما ملزم به رعایت قوانین آنها هستید.

از همراهی شما متشکریم

برای رزرو توراستانبول با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:

1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.

2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.

تورهای ويژه اسطوره بیستون
مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2