آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

ساحل های معروف استانبول

جاذبه گردشگری اسطوره بیستون 21 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

استانبول یکی از معروف‌ترین و اصلی‌ترین مقاصد برای گردشگران ایرانی می‌باشد. این شهر علاوه بر جاذبه های تاریخی و مراکز خرید به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای مرمره و دریای سیاه از سواحل زیبایی بسیاری برخوردار است. دراین سواحل تمامی امکانات تفریحی متنوعی همچون شنا، ورزش‌های آبی، کایت سواری، انواع رستوران‌ها و کافه‌ها در نظر گرفته شده است که همه این موارد تجربه بسیار دل‌انگیزی را برای گردشگراه به ارمغان می‌آورد.

_ ساحل بورک BURC Beach

یکی از زیباترین و مشهورترین سواحل دریای سیاه "ساحل بورک" است که با حدود 1 کیلومتر طول و عمق بسیار کم (مناسب شنا) توانسته به یک مکان عالی برای تفریحات تابستانی و ورزش‌های آبی تبدیل شود. تمام سطح ساحل با ماسه‌های طلایی پوشیده شده است و با چتر‌های آفتاب تزئین شده‌اند. در این ساحل امکان شنا و فعالیت‌های ورزش‌های آبی فراهم شده است؛ علاوه بر آن رستوران، کافه و تخت‌های استراحت از دیگر امکانات این ساحل پر طرفدار هستند.

_ ساحل تروبلو Ture blue: تربلو از قدیمی ترین مناطق ساحلی در استانبول است که در اکثر وقت ها به خصوص فصول گرم پر از جمعیت می شود. ساحلی با چشم انداز بسیار دل انگیز و مناسب ماهیگیری و قایقرانی که جزء سواحل دریای مرمره به حساب می آید. در این ساحل علاوه بر شنا، ماهیگیری و ورزش های آبی می توانید تا ساعت ها روی صندلی های آفتاب بنشینید و از منظره بی نظیر و غروب  آفتاب لذت ببرید. ساحل تربلو شنی و دارای امکاناتی مانند رستوران های بسیار زیبا، موسیقی زنده، کافه، نمایش های زنده می باشد.

_ ساحل دالیا Dalia Beach: یکی از سواحل محبوب و پر طرفدار متعلق به دریای سیاه که برای تجربه آرامشی دل انگیز و به دور از هیاهو عالی است. ساحل دالیدا یک ساحل شنی سرسبز است که امکان ورزش های آبی بسیار متنوعی را فراهم کرده است؛ ورزش هایی مانند: والیبال ساحلی، قایق پدالی ، قایق های تندرو به همراه صندلی های آفتاب. اگر قصد بازدید از این ساحل را دارید حتما به رستوران های موجود بروید و از غذاهای دریایی بی نظیر آنها میل نمایید.

_  ساحل زیبای طلایی Golden Beach: ساحل گلدن یا همان ساحل طلایی، یک ساحل بسیار زیبا و لوکس در منطقه Rumelishisari شهر استانبول و در نزدیکی دریای مرمره و دریای سیاه است. تفریحات دریایی بسیار متنوع در کنار رستوران و کافه های بسیار شیک با منویی از غذا های بین المللی باعث شده تا سالانه گردشگران بسیار زیادی از این ساحل دیدن کنند. البته در این ساحل امکان اقامت شبانه روزی در بوتیک هتل ها یا کلبه هایی چوبی نیز فراهم شده است. ساحل گلدن دارای سه اسکله بسیار بزرگ است که با قدم زدن در آن می توانید از منظره زیبای دریا لذت ببرید.

_ ساحل نان استاپ Non Stop Beach: ساحل نان استاپ، ساحلی پر هیاهو در روستای کیلیوس است و همانطور که از نامش پیداست لحظه ایی آرام و قرار ندارد! انواع کنسرت های زنده، حمام های آفتاب و مهمانی های خانوادگی در این ساحل برگزار می شوند و مکانی مناسب برای خوش گذرانی و تفریح شبانه روزی است.  علاوه بر همه اینها ورزش های آبی و تفریحات تابستانی، والیبال ساحلی، بسکتبال، فوتبال ساحلی، تنیس، کایت سواری و موج سواری تنها برخی از تفریحات موجود در این ساحل هستند. اگ اهل آفتاب گرفتن هستید پیشنهاد می کنیم حتما در سفرتان به استانبول به این ساحل سر بزنید.

_ ساحل سولار Solar Beach: این ساحل یکی از جذاب ترین و بزرگترین سواحل شمالی استانبول است که یک کیلومتر از خط ساحلی را در بر گرفته است. در این ساحل در اغلب اوقات موسیقی های زنده توسط هنرمندان معروف اجرا می شود و در مراسم ملی ترکیه برنامه های ویژه در نظر گرفته می شود. در رستوران های این ساحل غذاهیا محلی و ترکی با بهترین کیفیت سرو می شوند. از تفریحات این ساحل می توان به جت اسکی، انواع ورزش های آبی متنوع، کایت سواری، اسکیت، انواع قایق سواری و صخره نوردی اشاره کرد. در این ساحل یک مرکز آروماتراپی و یک سالن زیبایی بسیار مجهز قرار دار که تجربه یک روز آرام را برایتان رقم خواهد زد.

_  ساحل سوما: این جاذبه غرق در آرامش سوما نه تنها ساحلی زیبا و بهشتی در کنار دریای سیاه می باشد  بلکه مکانی با امکانات جذاب و دوست داشتنی که دارد شما را سر شوق خواهد آورد و اینکه محلی با اقامتگاه ها ، نمایشگاه ها و محل برگزاری جشنواره های موسیقی گوناگونی نیز می باشد و وقتی ساحل سوما را انتخاب می کنید قطعا پیش روی شما ساحلی طلایی ، شنی و تمیزی قرار خواهد گرفت که اطرافش با تپه های سبز و بکر محاصره شده است و این ساحل نه تنها برای فرار از محیط شلوغ و شهری گزینه ای عالی بوده بلکه می توانید اوقات خود را با تفریحات متنوعش پر کرده و لذت ببرید ، در ضمن از تفریحات این ساحل می توان به شنا در دریا ، کلاس های یوگا ،  پیلاتس ، کنسرت محلی و ... اشاره نمود ؛ در ادامه بدانید که وسعت ساحل سوما در حدود ۲۳ هزار متر مربع می باشد و در عصرها و شب ها طرفداران خاص خودش را دارد که اوقات خوشی را سپری می کنند و خوب است بدانید در این ساحل محوطه ای برای کمپینگ و چادر زدن برای اقامتتان وجود دارد ، اما برای استفاده از آن باید از قبل با آنها هماهنگ کنید.

9. ساحل اوزن: در مورد ساحل اوزن می توان گفت که در گذشته فقط در بین ماهیگیران استانبول دارای محبوبیت بوده است ولی در چند سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفت و به سرعت به ساحلی شلوغ در طول تابستان تبدیل شد که امروزه طرفداران خاص خودش را نیز دارد و قابل ذکر است که ساحل اوزن جزو طبیعی ترین و دست نخورده ترین ساحل در بین سواحل مشهور استانبول تافته ای جدا بافته است و در ادامه چترهایی که دراینجا موجود هستند از چوب های کوچک درست شده اند و شما می توانید بر روی شن و یا سنگ ها دراز کشیده و غرق آرامش شوید و نکته مهم اینکه رستوران دریایی اینجا روزانه ماهی های تازه و همچنین دیگر غذاهای دریایی را سرو میکند که بی نظیرند و کافه تریای این ساحل نیز جوجه کبابی ، گوشت قلقلی ، نوشیدنی و ... را برای سفارش دادن نیز دارد ؛ ساحل همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 نیمه شب باز است  و نکته بعدی هزینه ورودی آن در طول هفته حدودا 5 دلار و در روزهای آخر هفته 8.5 دلار می باشد .

10. ساحل بابیلون: این ساحل از پرطرفدارترین سواحل در میان توریست ها است و مخصوصا‌ علاقه مندان به موسیقی عاشق این ساحل هستند و لازم به ذکر است که در این ‌جا از آفتاب و دریا همراه با نواهای موسیقی کلی لذت خواهید برد و در ضمن فستیوال‌ های موسیقی نیز به صورت منظم و مداوم در این ساحل برنامه های متنوعی دارند ، همچنین در این ساحل رستوران با کیفیتی نیز وجود دارد که در آن غذاهای مدیترانه ‌ای و ناحیه اژه برای شما سرو می شود و در آخر هزینه ورودی در روزهای هفته ۴۰ لیر و در آخر هفته به ۶۰ لیر نیز می رسد .

 

مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2