آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

ویزای شنگن

بلاگ اسطوره بیستون 20 بهمن ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

شنگن در واقع محدوده ای متشکل از 26 کشور اروپایی است که طبق یک توافق همگانی به پیمانی به نام شنگن پیوسته اند. برای ورود به هر کدام از این کشورها تنها نیاز به اخذ ویزای شنگن از یکی از این 26 کشور می باشد.

کشورهای عضو شنگن در بخش در بخش اروپای شرقی و شمالی: سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوونی، ایسلند، یونان.

کشورهای عضو شنگن در بخش اروپای غربی و جنوبی: لوکزامبورگ، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، چک، لیختن اشتاین، مالت، سوئیس.

انواع ویزا

1. ویزای نوع A یا ویزای فرودگاهی: مسافر فقط اجازه ورود به یکی از فرودگاه های محدوده شنگن را دارد. با داشتن این ویزا مسافر اجازه خروج از فرودگاه را نداشته و از آنجا می تواند پرواز خود را تغییر دهد.

2. ویزای نوع B  یا ویزای ترانزیت: به مسافر اجازه عبور از محدوده شنگن را حداکثر ظرف مدت پنج روز می دهد.

3. ویزای نوع C یا ویزای کوتاه مدت: بسته به درخواستی که به سفارت داده می شود و بسته به موافقت آفیسر  و کنسول می تواند، مجوز اقامت بین یک تا نود روز را به مسافر بدهد. این نوع ویزا می تواند  سینگل یا مولتی پل باشد.

4. ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت: مسافر اجازه اقامت بیشتر از 90 روز را در محدوده شنگن را خواهد داشتف مدت زمان این نوع از ویزاها بستگی به درخواستی که به سفارت داده می شود و همچنین موافقت سرکنسولگری دارد.

ویزای یک بار ورود - دوبار ورد و مولتیپل: اسم این نوع ویا مشخص کننده ماهیت آن می باشد . با داشتن ویزای یکبار ورود یک بار اجازه ورود به حوزه شنگن ، با داشتن ویزای دوبار ورود، دو با اجازه ورود به محدوده شنگن را دارید.(حتی اگر از اعتبار ویزای شما باقی مانده باشد). نوع ویزای مولتیپل یا ویزای چند بار ورود به این صورت است که تا پایان اعتبار ویزای خود به دفعات می توانید به حوزه شنگن ورود داشته باشید.

- مستندات اخذ ویزای شنگن: بدون داشتن ویزای نعتبر به هیچ عنوان نمی توانید وارد حوزه شنگن شوید، بنابراین هنگام برنامه ریزی برای سفر ابتدا وضعیت پاسپورت خود را بررسی کنید و سپس اقدام به اخذ سفارت و دریافت ویزای شنگن اقدام نمایید.

برای اخذ دریافت ویزای شنگن پاسپورت شما باید بیش از سه ماه اعتبار داشته باشد. حتما پاسپورتتان را زودتر از اخذ وقت سفارت و اقدام برای اخذ ویزا تمدید کنید.

- بررسی کنید که در کل مدت زمان سفرتان در حوزه شنگن هستید یا خیر؟

مسافرانی که قصد دارند بیش از 6 ماه در این منطقه اقامت داشته باشند باید لیست کشورهای حوزه شنگن را پیدا کنند، زیرا این مسافران برای حضور دراین حوزه محدودیت زمانی دارند و می توانند به مدت تعیین شده در کشورهای این حوزه سکونت داشته باشند، سپس با خرید بلیط کشورهای همسایه شنگن مدت کوتاهی در این منطقه اقامت کنند و مجددا برای ورود به کشورهای عضو پیمان شنگن اقدام نمایند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن

پس از تکمیل فرم برای اخذ ویزای شینگن:

نوبت به این می‌رسد که باید مدارک لازم را برای ورود به این منطقه تهیه کنید.شما برای اقامت در این منطقه به یک گذرنامه معتبر عکس دار، مدارک مربوط به محل اقامت، بیمه مسافرتی و… نیاز خواهید داشت.مهم‌ترین مرحله گرفتن ویزای شینگن و یا اخذ هر نوع ویزای دیگری تکمیل مدارک و ارائه آن‌هاست

زیرا یکی از اصلی ترین مواردی محسوب خواهد شد که نسبت به آن در اداره سفارت حساس بود و موجب رد صلاحیت شما خواهد شد و تنها رد صلاحیت کافی است تا مجبور شویدتمامی مراحل را از ابتدا طی کنید زیرا این اجازه به شما داده نمی‌شودکه وقتی برای تکمیل نقص‌های موجود در پرونده داشته باشید.
پس در تکمیل مدارک ذکر شده نهایت دقت را به عمل آوریدتا بتوانید به راحتی نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کنید.بسیاری از مراکز ادعا می‌کنند که می‌توانند به صورت فوری نسبت به دریافت ویزا اقدام کننداما راز سرعت در روند دریافت ویزا و ویزای شینگن تکمیل بودن مدارک است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن تقریبا در همه ی سفارت های حوزه شینگن یکسان میباشد :

۱-پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ پرواز

۲-شناسنامه

۳-مدارک شغلی

۴-مدارک مالی شمامل پرینت و نامه تمکن مالی

۵-بیمه مسافرتی

۶-اصل یا رزرو بلیط پرواز

۷-دعوت نامه یا رزرواسیون هتل

۸-فرم تقاضای ویزا

۹-یورو به مقدار اعلام شده

مدارک پس از اخذ ویزای شینگن

در صورتی که برای دریافت خدمات درمانی وارد حوزه شینگن می‌شوید،باید مدارک پزشکی و اطلاعات مربوط به بیمارستانی که می‌خواهید به آن مراجعه کنید را داشته باشید.در صورتی که سفر شما کاری است و برای این موضوع وارد حوزه شینگن می‌شوید،باید مدارکی از شرکت میزبان که می‌خواهید از آن بازدید کنید و مدارکی برای نشان دادن محل اقامت و… را ارائه کنید.در صورتی که هزینه سفر و تأمین محل اقامت و…را شرکت مزبور بر عهده گرفته است،مدارک آن را باید به سفارت تحویل دهید.در صورتی که سفرتان تفریحی است مدارکی مانند هتل محل اقامت، بلیط رفت و برگشت و… را نیاز خواهید داشت.برای اقامت در منزل دوستان و آشنایان خود نیز باید مدارکی که به عنوان دعوت‌نامه شناخته می‌شود را تهیه کنید.این مدارک نشان می‌دهد که شما در طول مدت زمان اقامت در حوزه شینگن در چه مکانی اقامت خواهید داشتو چه کسی هزینه‌های مربوط به سکونت شما در این خطه را در طول این مدت بر عهده گرفته است.هر کشور برای ارائه فرم مخصوص مربوط به سکونت توریست‌ها قوانین بخصوصی دارد.به عنوان مثال در صورتی که خویشاوندان شما در کشور هلند ساکن باشند، باید این فرم را به تأیید شهرداری هلند در شهر محل سکونتشان برسانند.

اخذ ویزای شینگن در شرایط کرونا covid19

با توجه به گشترش شیوع ویروس کرونادر ایران بسیاری ازکشور های محدوده ی شینگن سفارت خود را تعطیل نموده اندو در این شرایط امکان دریافت ویزای شینگن تا اطلاع ثانوی برای تعدادی از سفارت ها وجود ندارد و بسیاری از سفارت های دیگر نیز درخواست روادید شینگن را محدود به سفر های ضرروری نموده اند.

-           

مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2