آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور ارمنستان

همه تورها
تور ارمنستان

سفری به ارمنستان

ارمنستان کشوری کوچک هم مرز با ایران است که سالانه گردشگران بسیار زیادی از آن بازدید می‌کنند. پایتخت و بزرگترین شهر ارمنستان "ایروان" است که محبوبیت بسیاری در بین گردشگران به خصوص ایرانی‌ها دارد. یکی از دلایل محبوبیت این کشور مناسب بودن هزینه‌ها، فرهنگ و رسومی غنی و آب و هوای مطبوع آن است. بنابراین قبل از سفر به این کشور بهتر است که اطلاعاتی کلی در مورد آن داشته باشید. این مطلب را دنبال کنید تا با این کشور بیشتر آشنا شوید.
درباره ارمنستان
ارمنستان، کشوری کوهستانی در دامنه‌های قفقاز جنوبی و بین دریای سیاه و خزر واقع شده است. این کشور از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایروان و نخجوان همسایه است. نام این کشور به زبان بومی "هایتک" است که از بنیان گذار ارمنی و نتیجه نوح پیامبر گرفته شده است. با تسلط ایرانیان پسوند "ستان" به آن اضافه شد و نام سرزمین به هایاستان تغییر یافت. سپس شخصی به نام "بل" موفق شد پادشاه بابل را شکست دهد و نام منطقه را به "آرارات" تغییر دهد.بعد از قرارداد ترکمانچای این منطقه از خاک ایران جدا شد و بعد‌ها در سال 1991 با نام "جمهوری ارمنستان" مستقل شد.
جالب است بدانید که کشور ارمنستان اولین کشور در دنیا بوده که در سال 301 میلادی دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود انتخاب کرد. به همین خاطر در این کشور کلیسا‌های بسیار زیادی قرار دارند که قدمت آنها به قرن‌ها پیش بر می‌گردد.
آب و هوای ارمنستان
به دلیل وجود کوه‌های زیاد در اطراف این کشور، آب و هوای این کشور کوهستانی و معتدل است و بارش‌های بسیاری دارد. در تابستان دمای هوا بین 18 تا 22 درجه و در زمستان به 12-  میرسد. بنا براین بهترین زمان سفر به کشور ارمنستان فصول گرم می‌باشد.

ارمنستان


فرهنگ مردم ارمنستان

مردم کشور ارمنستان مردمانی خونگرم با زبان ارمنی هستند. این زبان در منطقه قفقاز و ارمنستان و آرتساخ رواج دارد؛  البته تا پایان قرن چهارم میلادی ارمنیان از خط سریانی یا یونانی استفاده می‌کردند. بعد از اینکه دین مسیحیت به عنوان دین رسمی شناخته شد حروف خط ارمنی نخستین بار توسط فردی به نام مسروب ماشتوتس که به زبان‌های یونانی و پارتی آشنا بود اختراع شد.
 سنت و آداب و رسوم میان مردمان ارمنی بسیار مورد توجه قرار می گیرد و ین موضوع در لباس پوشیدن و برگزاری مراسمات قابل مشاهده می‌باشد. شغل بسیاری از مردمان کشاورزی است که در چند سال اخیر بسیار توسعه یافته است . یکی دیگر از مشاغل توسعه یافته در این کشور تولید و ساخت ماشین آلات گوناگون است که در این صنعت نیز بسیار پیشرفت داشته اند به طوریکه چرخ اصلی اقتصاد ارمنستان توسط همین صنعت به راه افتاده است. پس از این مشاغلی مانند: صنایع نساجی، صادرات مواد معدنی، الماس و مواد غذایی را می توان نام برد که در چرخه اقتصاد ارمنستان نقش بسزایی دارند.
جاذبه‌های ارمنستان
_ معبد گارنی (Pagan Temple Of Garni): معبدی در 30 کیلومتری ایروان و واقع در روستای گارنی که دیدنش بسیار ارزشمند است. طبق مستندات مورخان این معبد مربوط به پادشاه اول اشکانی یعنی تیرداد بوده است که در آن به پرستش خورشید می‌پرداخته‌اند. ساختمان این معبد دارای 24 ستون با ارتفاع 6 متر است که در اطراف بنا کشیده شده است.

معبد گارنی


_ میدان جمهوری (Republic Square in Yerevan):
یکی از نماد‌های اصلی شهر ایروان که در گذشته با نام "لنین" شناخته می‌شده است. طراحی و ساخت این میدان توسط معماری سر شناس به نام Alexander Tamanyan و در سال 1924 انجام گرفت و در سال 1958 ساخت میدان پایان یافت. در حال حاضر این میدان به محلی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی و برگزاری مراسمات و اعیاد ملی وذهبی تبدیل شده است.

میدان جمهوری ارمنستان


_ خانه مارتیروس ساریان (Martiros Saryan House-Museum):
موزه‌ای بسیار جذاب و دیدنی در ایروان که به نام مارتیروس سریان، نقاش بزرگ و صاحب سبک ارمنی نامگذاری شده است. ساختمانی دو طبقه که در سال‌های اخیر یک گالری سه طبقه نیز به آن افزوده شده است که شامل 160 نقاشی است که ماتیروس در دوران زندگی خود کشیده است.

خانه مارتیروس


_ کلیسای جامع زوار تنتوس (Zavartnos Cathedral):
کلیسایی بسیار قدیمی که قدمت آن به قرن هفت میلادی بر می‌گردد و در فلات رشته کوه‌های آرارات واقع شده است. جالب است بدانید که این بنا تا اوایل قرن بیستم میلادی در زیر خاک مدفون شده بود و در بین سال های 1901 تا 1907 میلادی توسط گروهی از باستان شناسان با رهبری وارداپت خاچیک دادیان کشف شد. در ابتدا این کلیسا برای پرستش اوراتین بود به معنای نیروهای نگهبان یا فرشته‌های آسمانی است.

کلیسای زوار تنتوس


_ گالری ملی ارمنستان:
این گالری در سال 1921 در میدان جمهوری شهر ایروان تاسیس شد و مجموعه‌ایی از آثار هنرمندان روسی، ارمنی و اروپایی را در خود جای داده است. از این گالری می‌توان به عنوان یکی از بزرگترین گالری‌ها در کشور‌های مشترک المنافع نام برد. 


گالری ملی ارمنستان


_ صومعه تاتو (Tatev Monastery):
یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها در ارمنستان که قدمت آن به قرن چهارم میلادی بر می‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های این کشور محسوب می‌شود. در گذشته این صومعه یک مکان برای عبادت بوده است ولی در حال حاضر به یک مرکز آموزشی و فرهنگی تبدیل شده است و نقش بسیار موثری در پیشرفت علم و مذهب کشور ارمنستان ایفا می‌کند. این صومعه در سال 1995 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.


صومعه تاتو

_ دریاچه سوان (Sevan Lake):
بزرگترین دریاچه کشور ارمنستان که در منطقه قفقاز واقع شده است و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این کشور محسوب می شود. قدمت این دریاچه به 25 هزار سال پیش بر می‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به ارمنستان حتما از این دریاچه بازدید نمایید. 
 

دریاچه سوان

_ کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر (Saint Gregory the Illuminator Cathedral): یکی از زیباترین کلیساهای کشور ارمنستان است که ساخت آن از سال 1997 شروع شد و در سال 2001 پایان یافت. گریگور نام شخصی روشنفکر در ارمنستان است که برای معرفی و به رسمیت شناختن مسیحیت تلاش‌های بسیاری کرد. به همین دلیل دولت ارمنستان برای قدردانی و و ادای احترام به او همزمان با 1700 امین سالگرد به رسمیت شناختن مسیحیت این بنا را ساخت.

کلیسای جامع سنت گریگور


بعضی از قوانین کشور ارمنستان

_ اگر به صورت زمینی به این کشور سفر میکنید حتما باید گواهی نامه بین‌المللی داشته باشید.
_ آواز خواندن در مکان‌های عمومی ممنوع است.
_ حمل و جابه جایی داروهای حاوی کدئین ممنوع است.
_ نوشیدنی‌های الکلی فقط در مکان های خاص سرو می‌شود.
_ مجازات دعوا در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی بسیار سنگین خواهد بود.
_ در مکان‌های مذهبی حتما باید لباس مناسب بپوشید.

برای رزرو تور ایروان با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:
1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.
2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.



6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2