آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور باتومی

تور باتومی

دراین مقاله خواهید خواند:

درباره باتومی

شهر باتومی یکی از مقصد‌های محبوب و پر طرفدار ایرانیان است که دومین شهر بزرگ کشور گرجستان نیز محسوب می‌شود. این بندر در سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و با فراهم کردن امکانات گردشگری عنوان "پایتخت توریستی" این کشور را از آن خود کرده است. از لحاظ جغرافیایی این شهر در دامنه رشته کوه‌های قفقاز و کناره دریای سیاه واقع شده است و از آب و هوایی بسیار مطبوع برخوردار است؛ یکی از دلایل محبوب بودن این شهر میان گردشگران نیز همین دارا بودن هوای معتدل و مناسب بودن هوا در فصول مختلف سال می‌باشد. اگر عاشق پیاده روی در کنار ساحلی آرام هستید حتما باتومی را در لیست مقاصد سفر خود بگذارید.

تور باتومی


آب و هوای شهر باتومی

شهر باتومی به دلیل قرار گرفتن در ساحل دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و در همه فصول دارای بارش فراوان است. متوسط دما در این شهر در فصل تابستان 25 درجه و در فصل زمستان 7 درجه بالای صفر می‌باشد. بهترین زمان سفر شهر باتومی اواسط بهار تا اواخر پاییز است.

 فرهنگ شهر باتومی

گرجی‌ها نسبت به آداب و رسوم خود تعصب زیادی دارند و مراسمات و آیین‌های خود را به بهترین شکل برگزار می‌کنند. مهمترین و معروف‌ترین رسم مردم شهر باتومی "آیین سوپرا" به معنای پر کردن سفره با ظروف پر از غذا است و دیگر اینکه اگر در شهر از مردم بومی درخواست غذا کنید بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای خود را در اختیارتان قرار خواهند داد. مردم شهر باتومی اعتقاد شدیدی به درمان بیماری‌های مفصلی با آب دریا دارند و شنا کردن در دریا و آفتاب گرفت در ساحل از تفریحات مورد علاقه آن‌ها می‌باشد. مردم گرجی احترام بسیاری برای اعیاد خود قائل هستند برای مثال در روز عید پاک به پخت تخم مرغ آب پز و رنگ کردن آن‌ها می‌پردازند. برگزاری فستیوال‌های رقص سنتی، موسیقی و سرو آبجو در کنار غذاهای معروف مانند خینکالی از دیگر آداب معروف کشور گرجستان است.

معرفی بهترین جاذبه‌های باتومی

گشت و گذار در شهر باتومی و تماشای خانه‌هایی که همچنان بافت قدیمی خود را از قرن نوزدهم حفظ کرده اند در کنار سازه‌های جذاب مدرن و مردمانی خونگرم و مهمان نواز، تجربه ای خاطره‌انگیز و خوب از سفر به گرجستان برایتان به ارمغان خواهد آورد.

در ادامه این مطلب به معرفی برخی از جاذبه‌های مهم توریستی شهر باتومی پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

مجسمه علی و نینو:

مجسمه علی و نینو نمادی از یک عشق نا فرجام و شکست خورده است که نویسنده آن "سعید قربان" بوده است. این مجسمه در ارتفاع 8 متری از سطح زمین قرار دارد و همزمان با اینکه به دور خود می‌چرخند با یکدیگر ادغام می شوند. برای بازدید از این مجسمه باید به بلوار باتومی و کنار ساحل دریای سیاه بروید.

علی و نینو

قلعه گونیو:

یکی از قلعه‌های ساخته شده به دست رومیان که حدود 2000 سال قدمت دارد. در ابتدای ساخت، تعداد ستون‌های این قلعه 22 عدد بوده اند که هر کدارم 7 متر ازتفاع داشتتند ولی با گذشت زمان و فرسودگی و تخریبی که در این منطقه اتفاق افتاد در حال حاضر فقط 18 ستون باقی مانده است. این قلعه دارای 3 دوره تاریخی رومیان، بیزانس و عثمانی بوده است.

قلعه گونیو

بلوار باتومی:

بلواری بسیار زیبا با وسعت 7 کیلومتر که در سال 1881 ساخته شد. در این بلوار چرخ و فلکی بسیار زیبا، آبنمای موزیکال، کافه و رستوران و درختکاری‌هایی چشم نوازی دیده می شود.

بلوار باتومی

تله کابین آرگو:

طول این تله کابین 2/5 کیلومتر است و ارتفاع آن به 260 متر می‌رسد. با سوار شدن بر این تله کابین از بالای کوه آنوریا گذر می‌کنید.

تله کابین آرگو

دریاچه نوریگلی:

یکی از زیباترین جاذبه‌های شهر باتومی که در فاصله 130 متری از دریای سیاه قرار گفته است و با یک کانال آبی به آن متصل می‌شود. دوچرخه سواری، پیاده روی، قایق رانی و تماشای پرندگان از تفریحاتی است که می‌توانید در دریاچه نوریگلی به آن بپردازید.

جشنواره‌های شهر باتومی

جشنواره بین‌المللی موسیقی جاز:

این جشنواره همه ساله در تیر ماه (جولای) برگزار می‌شود و به "جشنواره موسیقی بین المللی جاز دریای سیاه" معروف می‌باشد. در این جشنواره گروه‌های جاز و خوانندگان در کنار دریا از سفر خود لذت می‌برند و به نواختن موسیقی میپردازند.

جشنواره بین‌المللی پرنده:

در این جشنواره علاقه‌مندان به پرندگان گرد هم آمده و به تماشای کوچ پرندگان و عکاسسی از آنها می‌پردازند. این جشنواره همه ساله در ماه اسفند (مارس) برگزار می‌شود.

جشنواره تابستانه باتومی:

این جشنواره هر سال در ماه خرداد (اواسط ژوئن) در ساحل شهر باتومی برگزار می‌شود. در این جشنواره محبوب مسابقات هیجان انگیز، ورزش‌های ساحلی و کارناوال‌های رقص برگزار می‌شود. علاوه بر آن کافه‌ها و رستوران‌های شهر به سرو غذا و نوشیدنی با بهترین کیفیت می‌پردازند.

جشنواره بین‌المللی فیلم باتومی:

در این جشنواره فیلم سازان از سر تا سر جهان گرد هم آمده و فیلم‌های خود را به نمایش میگذارند؛ اگر به دنبال کسب اطلاعات در مورد صنعت فیلم سازی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما در این جشنواره شرکت نمایید. لازم به ذکر است که این جشنواره همه ساله در ماه شهریور (سپتامبر) در شهر باتومی برگزار می‌شود.

حمل و نقل عمومی در باتومی

برای رفن و آمد در شهر باتومی می توانید از قطار و یا مینی بوس هایی با نام marshrutka استفاده نمایید.

اطلاعات ضروری باتومی

_ اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت جلوتر

_ زبان رسمی: زبان گرجی

_ واحد پول: لاری

_ کد کشور 995+

_ شماره اضطراری پلیس، آتش نشانی و آمبولانس: 112

فرودگاه باتومی

فرودگاه بین المللی باتومی با کد یاتا (BUS) در جنوب شهر باتومی قرار دارد. مساحت این فرودگاه 4256 متر مربع است و حدودا 32 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. خوب است بدانید که این فرودگاه به دلیل استفاده از پیشرفته ترین و مجهز ترین ابزار و تکنولوژی روز دنیا دارای تاییدیه از سازمان ملی هوانوردی آمریکا می باشد. 

سوالات متداول
برای سفر به باتومی ارائه گذرنامه با حداقل 7 ماه اعتبار + بلیط رفت و برگشت +بیمه مسافرتی و واچر هتل لازم می باشد.
شما می تونید از فروشگاه های داخل فرودگاه و یا مراکز مخصوص ارائه سیم کارت اقدام فرمایید. دو اپراتور مگتی کام و جئو سل از معروف ترین اپراتورهایی هستند که پوشش دهی بالا و اینترنت عالی ارائه می دهند.
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2