آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور آنتالیا

تور آنتالیا

سفری به آنتالیا

شهر آنتالیا در جنوب غربی کشور ترکیه قرار گرفته است و یک شهر ساحلی بسیار زیبا است که بعد از استانبول گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. هتل‌های متنوع از هتل‌های با قیمت پایین و به صرفه اقتصادی تا لوکس‌ترین هتل‌های پنج ستاره در کنار امکانات رفاهی و تفریحی عالی این شهر را به یک قطب گردشگری تبدیل کرده است؛ همچنین وجود مناظر طبیعی از دریا و ساحل گرفته تا آب و هوایی مطبوع از دیگر دلایل افزایش روز افزون سفر به این شهر می‌باشد. این شهر ترکیبی از سنت و مدرنیته است؛ در بخش تاریخی این شهر می‌توانید در اقامتگاه‌های سنتی، خانه‌های تاریخی به سبک عثمانی اقامت کنید و یا در هتل های بی نظیر آن اقامت کنید. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید در ادامه همراه اسطوره بیستون باشید.



آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا
آنتالیا از لحاظ جغرافیایی در  قسمت آسیایی ترکیه قرار گرفته و از جنوب با دریای مدیترانه، از شرق به شهر شریک و از غرب به شهر کورکوتلی می‌رسد. وسعت این شهر حدود 1417 کیلومتر مربع با جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 200 هزار نفر می باشد. عمده شغل بومیان آنتالیا کشاورزی است. خاک حاصلخیز و ابزار‌های به روز کشاورزی باعث شده تا این صنعت در آنتالیا به خوبی رشد کند. علاوه بر کشاورزی و گردشگری، کشتی سازی نیز در آنتالیا بسیار رواج دارد. این شهر مقصدی محبوب برای مردمان اروپا و آسیا  به خصوص اتباع آلمانی و روسی می‌باشد. نکنه جالب این است که در فصل زمستان جمعیت آنتالیا ۲.۵ میلیون نفر است اما در فصل تابستان به لطف گردشگران جمعیت دوبرابر می‌شود. در این سال‌ها محله های متنوعی از آنتالیا محبوبیت و شهرت بیشتری پیدا کرده اند، جاهایی مثل منطقه توریستی لارا، سیده یا ناحیه دور از شهر کِمِر که با اقامتگاه های فوق العاده خود دل از گردشگران می‌برد.

حمل و نقل در آنتالیا

اگر با تور آنتالیا به این شهر سفر می‌کنید باید بدانید که فرودگاه آنتالیا با مرکز شهر حدود 14 کیلومتر فاصله دارد، برای رسیدن به مرکز شهر آنتالیا می‌توانید از سرویس های فرودگاه و یا اتوبوس هایی موجود که معمولا کرایه آنها کمتر می باشد استفاده نمایید. این اتوبوس‌ها در مسیر‌های 600 و 800 قرار دارند که مسیر 600 شما را به پایانه اتوبوسرانی می برد و مسیر 800 شما را به محله لارا می رساند. برای گردش در شهر هم می‌توانید از انواع وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس، تراموا و تاکسی که در سطح شهر قرار داده شده اند استفاده نمایید. برای پرداخت هزینه‌های این نوع وسایل باید بلیط الکترونیک و یا آنتالیا کارت داشته باشید که تهیه آنها کار سخت و پر هزینه‌ایی نیست.


حمل و نقل آنتالیا

آب و هوای شهر آنتالیا
آنتالیا به دلیل شرایط جغرافیایی دارای آب و هوایی مدیترانه ای است به این صورت که در فصل تابستان آب و هوایی آفتابی و در زمستان نیز آب و هوا معتدل و بارانی می‌شود. میانگین دمای هوای دریا بین ۱۶ درجه در زمستان تا ۲۷ درجه در تابستان است. ژوئیه گرم‌ترین ماه سال در آنتالیا است و میانگین دمای هوا در این ماه در حدود ۲۸ درجه است. سردترین ماه سال ماه ژانویه و میانگین دمای هوا در این ماه، ۱۰ درجه است. مرطوب‌ترین ماه سال، ماه دسامبر است و میانگین بارش در این ماه به ۲۱۰ میلی‌متر می‌رسد. جالب است بدانید به دلیل وجود آفتاب در تقریبا 300 روز از سال به آنتالیا " شهر آفتاب " گفته می شود.

در آنتالیا از کجا دیدن کنیم؟
همانطور که گفتیم شهر آنتالیا دارای هتل‌های بسیار لوکس، مراکز تفریح بسیار مجهز با بهترین امکانات رفاهی است که می‌توانید به راحتی از آنها استفاده نمایید ولی در کنار همه این‌ها حتما از مناطق دیدنی و تاریخی شهر هم دیدن نمایید. در ادامه این مطلب بسیاری از امکانات تفریحی و جاذبه‌های تاریخی این شهر را معرفی کرده‌ایم.
یکی از مهیج‌ترین و پر طرفدار‌ترین تفریحات آنتالیا، تفریح و بازدید از پارک آبی لند آف لجندز است. استفاده از سرسره‌های غول پیکر و تفریحات آبی متنوع می‌تواند تجربه‌ایی بسیاار عالی از سفر به آتالیا برایتان رقم بزند. یکی دیگر از تفریحات محبوب و پر طرفدار آنتالیا تور‌های رفتینگ است که بتوانید با آن در بهترین مناطق آنتالیا گردش نمایید. اگر به آفرود سواری علاقه‌مند هستید هم خوب است بدانید در آنتالیا می توانید به همراه یک لیدر آفرود سوار در مناطق مختلف شهر و یا طبیعت گردش نمایید.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
آمفی تئاتر آسپندوس:
آسپندوس یک منطقه تاریخی در آنتالیا است که به تئاتر روبازش معروف شده است. آمفی تئاتر آسپندوس یکی از بزرگترین تئاتر‌های رومی است که در قرن دوم میلادی و در زمان حکومت مارکوس اورلیوس به دست معمار زنون که معماری زبردست و یونانی تبار بود ساخته شد. این تئاتر 15 تا 20 هزار نفر گنجایش دارد و به دو بخش تقسیم شده که شامل 20 ردیف صندلی و 10 راه پله در نیمه پایینی، 19 صندلی و 21 راه پله در نیمه بالایی می باشد. در گذشته گلادیاتور‌ها و رومی‌ها در این آمفی تئاتر به نبرد می‌پرداختند ولی امروزه برای همایش‌های مهم هنری مانند جشنواره‌های اپرا و باله استفاده می‌شود. از لحاظ موقعیت مکانی آسپندوس در 25 مایلی شرق شهر آنتالیا قرار دارد.


آمفی تئاتر اسپندینوس

پاموک کاله:
یکی از شگفت‌انگیز‌ترین و محبوب‌ترین دیدنی های ایالت دنیزلی آنتالیا است که به خاطر چشمه‌های آب گرم و رسوب‌های باقی مانده به رنگ سفید شکل منحصر به فردی پیدا کرده است و با نام قصر پنبه‌ایی شناخته می شود. پاموک کاله دارای 17 چشمه آب گرم بین 35 تا 100 درجه سانتی گراد است که شنا در برخی از چشمه‌های را غیر ممکن کرده است. پاموک کاله در سال 1988 در فهست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. جالب است بدانید در گذشته مردمان این منطقه به دلیل خاصیت درمانی چشمه‌های آب گرم به آن لقب "شهر مقدس" را داده بودند. پیشنهاد می کنیم در سفرتان به آنتالیا حتما از این منطقه زیبا دیدن نمایید.


پاموک کاله

دروازه هادریان Hadrian's Gate
این دروازه قسمتی از یک دیوار باستانی است که در منطقه کالیچی آنتالیا قرار دار دو به عنوان دژ دفاعی دور شهر کشیده شده است. همانطور که از نام دروازه پیداست، دروازه هادریان توسط  مردم قوم روم و به مناسبت سفر هادریانوس امپراطور وقت روم در 130 سال بعد از میلاد ساخته شد. بنایی زیبا که با استفاده از مرمر سفید و سر ستون هایی گچ بری شده ساخته شده است و به عنوان یکی ورودی برای شهر آنتالیا محسوب می‌شود. برای رسیدن به این دروازه باید به مرکز شهر آنتالیا رفته و سپس به بلوار آتاتورک بروید. جالب است بدانید براساس افسانه‌ها ملکه سبا برای ملاقات با سلیمان نبی از دروازه‌های این بنا عبور کرده است.


دروازه عادریا

آبشاردودن Düden Şelalesi
 آبشارهای دودن در 20 کیلومتری از مرکز شهر آنتالیا است که شامل دو آبشار بسیار زیبا است که با یکدیگر تقریبا 8 کیلومتر فاصله دارند آبشار بالایی ارتفاعی حدود 15 متر دارد که با طبیعتی زیبا پوشیده شده است در اطراف این آبشار رستوران و کافی شاپ های متعددی برای گذراندن ساعاتی به یاد ماندنی ساخته شده است. آبشار پایینی که برای رسیدن به آن باید مسیر نسبتا سختی را طی کنید چرا که این آبشار بین جنگل، غار ها  و صخره قرار گرفته است. این آبشار حدود 40 متر طول دارد و صدای آن تا کیلومترها دور تر پیچیده می‌شود.


آبشار دودن

غارکارائین(Karain Cave)
این غار قدیمی‌ترین و بزرگترین غار در 27 کیلومتری شهر آنتالیا و شرق کوه چان ترکیه است. قدمت این غار به دوران پارینه سنگی یعنی تقریبا 200 هزار سال پیش بر می‌گردد و زمانی محل سکونت و انبار آذوقه انسان‌ها بوده است. علاوه بر آن اطراف غار بسیار مناسب برای کشاورزی و امرار معاش ساکنان بوده است. امروزه نیز این غار از اهمیت تاریخی بسیار بالایی برخوردار است و گردشگران علاقمند زیادی از این غار بازدید می‌کنند البته به دلیل شرایط سخت مسیر باید با تجهیزات کامل مانند کیف و کفش مناسب کوهنوردی، چراغ قوه، مقداری غذا و آب به آنجا رفت. غار کارائین از ماه آپریل تا اکتبر هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 عصر و ماه اکتبر بین ساعات 08:30 تا 17 عصر باز می‌باشد. 


غار کارائین

 آکواریوم آنتالیا
یکی از بزرگترین مجموعه‌های آکواریومی جهان که حدود 3 هزار هکتار وسعت دارد. این آکواریوم در سال 2012 افتتاح شد و از همان ابتدا بسیار مورد استقبال شهروندان و گردشگران آنتالیا قرار گرفت. آکواریوم آنتالیا با تونلی حدود 131 متر طول و 3 متر عرض در 70 متری در ساحل کنیالتی در غرب آنتالیا قرار دارد که از لحاظ موقعیت مکانی مراکز خرید و رستوران‌های زیادی در اطراف آن قرار دارند که می توانید به آنها نیز سر بزنید. جالب است بدانید ظرفیت ذخیره آب این آکواریوم 5000 تن است که 40 نوع آبزی، نزدیک به صد نوع کوسه، انواع مرجان و مار ماهی‌های مختلف در آن زندگی می‌کنند. اگر به بازدید این آکواریوم رفتید پیشنهاد می‌کنیم غذا دادن به کوسه‌ها و دیگر آبزیان را از دست ندهید. در این مجموعه تفریحی می توانید به دیدن "دنیای برف" که بیشتر مناسب کودکان است بروید. در این مکان کودکان می‌توانند با برف بازی و یا ساختن آدم برفی سرگرم بشوند علاوه بر کودکان بزرگتر‌ها نیز می‌توانند در کافه‌ها به نوشیدن قهوه و یا چای بپردازند و یا به دیدن خانه‌های اسکیموها و بابانوئل‌ها بروند البته خوب است بدانید که برای ورود به این قسمت حتما لباس گرم و کفش مناسب بپوشید. قسمت دیگری که در این مجموعه قرار دارد باغ وحش هیجان‌انگیز آن است که گونه‌های مختلف جانوری مانند شیر و ببر، رتیل و عقرب، خرس، انواع پرندگان، مارهای سمی، آفتاب پرست و خرس در آن نگهداری می‌شوند.


آکواریوم

 مینی سیتی آنتالیا

پارکی با 50 هزار متر مکعب مساحت در محله ارپسویو و بلوار دوملوپینار شهر آنتالیا که 85 ماکت از بناهای تاریخی و جاذبه‌های ترکیه را در مقیاسی 25 برابر کوچک تر از اندازه واقعیشان در خود جای داده است. بناهایی مانند: ایاصوفیه، دروازه هادریان، معبد آرتمیس در افسوس، کوه چیمراه، مسجد ییولی مناره، پاموک کاله هیراپولیس و کلیسای سنت نیکولاس. ساعت بازدید از این مکان تاریخی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 19 بعد از ظهر می باشد. موزه مینی سیتی در محله ارپسویو ، بلوار دوملوپینار در کنار آکواریوم آنتالیا واقع شده است.

مینی سیتی

پارک لند آف لجندز(The Land Of Legends)

مجموعه ایی که قصد معرفی آن را به شما داریم، بزرگترین و مجهز ترین پارک آبی در کل اروپا می باشد که در فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است. این پارک هیجان انگیز سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. رودخانه وحشت، چاله فضایی، رفتینگ سرعتی از تفریحات هیجان انگیز این پارک آبی هستند. همچنین اگر علاقه دارید که چند ساعت در روز را با آرامش سپری کنید می توانید به جکوزی، استخر موج و یا تانکر آبی این مجموعه بروید. در این مجموعه آبی استادیومی پر از حیوانات آبی مانند: کوسه، نهنگ سفید، پنگوئن و دلفین قرار دارد که 1800 نفر گنجایش دارد و می تواند تجربه‌ایی فوق العاده از شنا را برایتان بسازد. یکی دیگر از امکانات این مجموعه، سینما پنج بعدی با جلوه‌های ویژه است. ساعت کاری این پارک از 09:30 صبح الی 17:30 می‌باشد.

پارک آبی لند آف لجندز



در ترکیه از چه نوع سیم کارتهایی استفاده نماییم؟
در کشور ترکیه هم مانند ایران اپراتورهای زیادی برای وجود دارند که محبوب ترین آنها “TurkCell” است. و در فرودگاه های آنتالیا شعبه دارند و مسافران می‌توانند به محض رسیدن سیم کارت خود را در فرودگاه تهیه نمایند.
فرودگاه های آنتالیا
_ فرودگاه آنتالیا: اصلی ترین و پر تردد‌ترین فرودگاه ترکیه است که در سال 1988 میلادیبا دو ترمینال مورد بهره برداری رسید.
آدرس: آسیا، ترکیه، آنتالیا، منطقه مرادپاشا، ترمینال بین المللی، فرودگاه بین المللی
_ فرودگاه اسپارتا: این فرودگاه خارج از شهر آنتالیا و در استان اسپارتا قرار گرفته است. به دلایل سیاسی مسافرانی ایرانی حتما باید از این فرودگاه استفاده نمایند. البته به دلیل فاصله ایی که با شهر آنتالیا دارد باید برای رسیدن به مرکز شهر آنتالیا از اتوبوس ها و یا حمل و نقل عمومی استفاده نمایند که 3 تا 4 ساعت راه در پیش خواهند داشت. فرودگاه اسپارتا در سال 1997 میلادی افتتاح شده است.

دانستنی‌های آنتالیا
_ اختلاف ساعت با تهران: 1 ساعت و نیم عقب تر
_ پول رایج: لیر ترکی
_ زبان رسمی: ترکی استانبولی
_ دین رسمی: ترکیه کشوری سکولار است و دین رسمی ندارد.
_ سوغات و صنایع دستی: ظروف مسی، گلیم های دست باف، جواهرات دست ساز، چرم، انواع ادویه، سنگ های قیمتی.
 شماره تلفن های ضروری: 
_ کد آنتالیا: 242
_ پلیس: 155
_ آمبولانس: 112
_ آتش نشانی: 110
_ امنیت ساحلی: 185

برای رزرو تور آنتالیا با بهترین قیمت درآژانس مسافرتی اسطوه بیستون میتوانید:
1. باشماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.
2.به قسمت تماس با ما درمنوی سایت مراجعه ودرخواست خود رابه همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان دراسرع وقت با شما تماس بگیرند.
3.مراجعه حضوری: ازساعت 9 صبح الی 6 بعدازظهربه آدرس تهران، خیابان دکتربهشتی، جنب متروشهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.



6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2