آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور سریلانکا

تور سریلانکا

در این مقاله خواهید خواند:

درباره سریلانکا

سریلانکا کشوری جادویی و پهناور با مردمانی بسیار خونگرم و پر جنب و جوش، طبیعتی بی‌نظیر، معابد زیبا و غذاهای خوشمزه است که در قاره هندوستان و 50 کیلومتری از جنوب کشور هند جا خوش کرده است. از نظر سیاسی کشور سزیلانکا ترکیبی از دو فضای پارلمانی و جمهوری به صورت دوره‌ای می باشد همچنین در این کشور رئیس جمهور برای دوره‌های شش ساله توسط مردم انتخاب می‌شود. برای سفر به این سرزمین شگفت‌انگیز اطلاعاتی در مورد تاریخچه، جاذبه‌های معروف و بهترین زمان سفر و ... مورد نیاز است که ما سعی کرده‌ایم در این مطلب به آنها اشاره کنیم. پس تا پایان این مطلب همراه آژانس مسافرتی اسطوره بیستون باشید.

سرلانکا


تاریخچه سریلانکا

یافته‌های باستان شناسان نشان میدهد که قدمت این کشور مربوط به 34000 سال قبل یعنی زمان "انسان بالانگودا" بوده است و بعد از آن نژاد‌های تیره پوست دراویدی در این مکان ساکن بوده‌اند. پس از آنها مردمانی از طایفه آریایی هندوستان به نام "سینهالی‌ها" از هندوستان به این منطقه نقل مکان کردند و با شکست مردم محلی توانستند بر این سرزمین حاکم شوند. جالب است بدانید اختلاف میان این دو قبیله همچنان پس از سال‌ها برقرار می‌باشد. در سال 1505 میلادی نیز سریلانکا توسط پرتغالی‌ها اشغال شد و توانستند کنترل اوضاع را به دست بگیرند. بعد از آنها هلندی‌ها در سال 1658 پرتغالی‌ها را بیرون کردند بر منطقه حاکم شدند.  سرانجام انگلستان در سال 1795 هلند را از این منطقه بیرون راند و سریلانکا جز و مستعمره این کشور شد. ولی بعد از تشکیل نهضت استقلال طلبی سیلان، در تاریخ چهارم فوریه سال 1948 کشور سریلانکا به صورت کامل استقلال یافت.

فرهنگ و سنت مردم در سریلانکا

همانطور که گفتیم مردمان سریلانکا مردمانی بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند و برای توریست‌ها احترام قائل می‌شوند. آنها به زبان تامیل و یا سینهالی صحبت می‌کنند. جمعیت سریلانکا بالغ بر 20 میلیون است که اکثریت آنها از قوم سینهالی هستند. در سریلانکا شما با فرهنگ‌های و ادیان مختلق گوناگونی آشنا می‌شوید و می‌توانید معابد و باقی مانده جنگ های متعددی که در این سرزمین رخ داده است را تماشا کنید. از نظر مذهب، اکثریت مردم پیرو دین به ترتیب بودایی، هندو و سپس اسلام هستند.

پایتخت کشور سریلانکا

شهر کلمبو در سریلانکا به عنوان پایتخت سیاسی و همچنین بزرگترین شهر این کشو محسوب می‌شود. کلمبو بندری بسیار زیبا و پر رفت و آمد است و محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد. این شهر با دارا بودن موزه‌های مختلف از جمله موزه معروف هلند و آثار تاریخی متعدد، مناسب افرادی که علاقه‌مند به تاریخ هستند می‌باشد؛ علاوه بر اینها شما می توانید در فضاهای سرسبز شهر به تماشای لاکپشت‌ها بنشینید و یا به تئاتر و کنسرت‌های موسیقی و بروید. ساحل مونت لاویا در شهر کلمبو با رستوران‌های مدرن و تفریحات آبی آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان هستند و شما می‌توانید چند ساعتی را در این ساحل بی‌نظیر استراحت نمایید. یکی دیگر از جاذبه‌های پر طرفدار در سریلانکا معبد کلانایا است که نزدیک به دو هزار سال قدمت دارد و تمامی مجسمه‌ها و نماد‌های آن نشان از زندگی سنتی در سریلانکا دارد.

شهر کلمبو


آب و هوا در سریلانکا

همانطور که پیش تر اشاره کردیم کشور سریلانکا کشوری است که در جنوب آسیا و در مجاورت اقیانوس هند قرار گرفته است. به همین دلیل مناطق ساحلی این کشور دارای آب و هوایی معتدل در تمام طول سال است و دمای هوا به 28 تا 30 درجه  سانتی گراد  می‌رسد ولی مناطق مرتفع تر مانند Nuwara Eliya دمای هوای گاهی تا 16 درجه نیز کاهش می‌یابد.

عجایب و جاذبه‌های سریلانکا

یکی از دیدنی‌های بی نظیر کشور سریلانکا "شهر ساحلی هیکادوآ" است که در قسمت جنوبی ساحل این کشور قرار دارد. برای بازدید از این منطقه باید یک روز کامل اختصاص دهید. در این جزیره زیبا می‌توانید در ساحلی با شن‌های طلایی پیاده روی کنید و از وزیده شدن نسیمی خنک از سوی دریا لذت ببرید. غواصی، ماهیگیری، تماشای طلوع و غروب آفتاب از دیگر تفریحات منطقه ساحلی هیکادوآ می‌باشد.
شهر ساحلی هیکادوآ


معبد غار دامبولا نیز یکی دیگر جاذبه‌های گردشگری کشور سریلانکا است؛ بنایی خارق العاده که در شرق کلمبو واقع شده است که بزرگترین غار در آسیا محسوب می‌شود.  در اطراف این معبد وسیع بیش از 80 غار وجود دارد که از آنها نیز می توانید دیدن نمایید.

معبد دندان (Sri Dalada Maligawa) یک معبد بودایی است که در شهر کندی قرار گرفته و محل نگهداری دندان بودا است. این معبد همچنان فعال است و محل برگزاری مراسمات مذهبی در سه وعده طلوع آفتاب، ظهر و غروب آفتاب می‌باشد. در سال 1988 طی بمب گذاری که توسط گروهی جدایی طلب به نام ببرهای تامیل انجام شد ساختمان معبد آسیب‌های بسیاری دید ولی به مرور زمان مورد بازسازی قرار گرفت.

معبد دندان سریلانکا


پارک حفاظت شده فیل‌ها (Pinnawala)، محلی برای حفاظت از فیل‌های آسیایی است که در دهکده‌ایی به نام پیناوالا قرار گرفته است. این منطقه  در ابتدا به منظور نگهداری از فیل‌هایی که از گله دور افتاده بودند و یا گم شده بودند ساخته شد و هم اکنون به یک مکان گردشگری محبوب تبدیل شده است.

قلعه آدم (Adam's Peak) یا سری پاندا به معنای جای پای مقدس یک کوه به شکل مخروط با ارتفاع 2/243 متر است که در مرکز سریلانکا واقع شده است. در راه رسیدن به این قلعه حیات وحش بی نظیری مانند فیل‌ها، پلنگ‌ها و گونه‌های بومی را مشاهده خواهید کرد. البته برای رسیدن به قله این کوه باید مسری 6 ساعته را پیاده‌روی کنید و از پله های سنگی کوهستان بالا بروید.

قلعه آدم سریلانکا


شهر توریستی گاله (Galle) در جنوب غربی ساحل سریلانکا قرار دارد و یکی از مناطق گردشگری محبوب میان توریست‌ها می‌باشد. در این شهر تاریخی می‌توانید به "قلعه گاله" بروید که به قلعه پرتغالی‌ها معروف است. این بنا در قرن 16 میلادی توسط پرتغالی‌ها ساخته شد؛ ولی مدتی بعد به تصرف هلندی‌ها در آمد در نهایت انگلیسی ها توانستند بر این شهر حکومت کنند. در این شهر بی نظیر می‌توانید به سواحل معروف شنی بروید و یا از کلیسای آلمانی گروت کرک دیدن نمایید.


گاله


پل نه قوسی (Nine Arch Bridge) ساخته شده از آجر و سیمان است که نه قوس وزن آن را تحمل می‌کنند. این بنای زیبا در سال 1921 توسط انگلیسی‌ها در کوهستانی در شهر "الا" ساخته شد و عنوان شاهکار معماری قرن بیستم را از آن خود کرده است. 

پل نه قوسی سریلانکا


شهر کندی (Kandy)  یکی دیگر از شهر‌های مهم کشور رسیلانکا است که در فاصله 120 کیلومتری از پایتخت قرار دارد. این شهر زیبا پوشیده از درختان و باغ‌های بسیار زیبا است و تمام صنایع دستی و تاریخی کشور سریلانکا را می‌توانید در بازارهای آن پیدا کنید.

کندی سریلانکا


دانستنی‌های سریلانکا

_ پیش شماره 94+

_ شماره پلیس 118

_ شماره اورژانس 110

_ ساعت رسمی سریلانکا 2 ساعت از ساعت رسمی ایران جلوتر است.

_ واحد پول سریلانکا روپیه است.

_ تنها ایرلاین های قطری، سلام ایر و ایر عربیا از تهران به کلمبو با یک توقف پرواز دارند.

_ در کشور سریلانکا آب لوله کشی آشامیدنی موجود نیست و حتما باید از آب معدنی که در فروشگاه ها عرضه می‌شود استفاده نمایید.

_ اگر علاقمند به نوشیدن چای هستنید خوب است بدانید که کشور سریلانکا یکی از تولید کنند گان انواع چای و دمنوش است؛ پیشنهاد می کنیم در طول سفر خود حتما مزه آنها را امتحان نمایید.

سوالات متداول

گردشگران ایرانی برای دریافت ویای توریستی نیازی به مراجعه به سفارت آن کشور ندارند. دو روش برای دریاف وویزای توریستی ایرانیان وجود دارد:

1. دریافت ویزا به صورت آنلاین

2. دریافت ویزا در فرودگاه و دریافت برچسب ویزا در پاسپورت 

1. مدارک شناسایی

2. فرم تکمیل شده آنلاین

3. پاسپورتی که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد

4. بلیط بازگشت از سریلانکا و مدارک رزرو هتل

5.  دو قطعه عکس

با توجه به میزان بارش و شرجی بون هوا اوایل بهار، پاییز و زمستان مناسب ترین فصل ها هستند.
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2