آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور ترکیه

تور ترکیه

درباره ترکیه
ترکیه یکی از دیدنی‌ترین کشور‌ها در منطقه اورسیا است ؛ نام رسمی این کشور "جمهوری ترکیه" است و حدود  814 کیلومتر مربع وسعت با 72 میلیون نفر جمعیت دارد. صنعت توریسم یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی این کشور است که به همین دلیل دولت ترکیه توجه بسیاری بر لزوم تامین امکانات و خدمات رفاهی برای گردشگران دارد.
ترکیه در جنوب شرقی اروپا و شمال غربی آسیا قرار گرفته است و با کشور‌های ایران، ارمنستان، عراق، سوریه، بلغارستان و یونان مرز مشترک دارد و از طرفی دیگر با دریای سیاه در شمال، دریای مدیترانه در جنوب و دریای اژه در غرب محاصره شده است. این کشور به عنوان پلی بین آسیا و اروپا شناخته می‌شود و به همین دلیل یکی از مناطق و گذرگاه های مهم در جنوب آسیا به شمار می‌رود.

ترکیه
آشنایی با کشور ترکیه
آنکارا پایتخت کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور است که قطب سیاسی و اقتصادی این کشور  نیز محسوب می‌شود. این شهر با ظاهری مدرن و ساختمان‌هایی بلند همچنان آثار دوران عثمانی را حفظ کرده است. این شهر پر هیاهو در زمان قدیم " آنگورا" نام داشت و از سال 1923 به عنوان پایتخت انتخاب شد. 
در حال حاضر دو شهر استانبول و آنکارا به عنوان پر رفت و آمد‌ترین شهر‌های ترکیه هستند و گردشگران زیادی برای اهداف تجاری، کاری و تفریحی به این دو شهر سفر می‌کنند. زبان رسمی مردم این کشور ترکی  و دین اکثریت "مسلمان سنی" است.
آب و هوا در ترکیه
ترکیه کشوری با تنوع آب و هوایی زیاد است که میزان بارش در آن نسبتا بالا است. سواحل جنوبی آن آب و هوایی مدیترانه‌ایی، قسمت‌های شرقی و شمال شرقی  آب و هوایی کوهستانی، سواحل دریای سیاه  تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل  و بخش‌های فلات آناتولی آب و هوایی خشک دارند . بهترین فصل برای سفر به این کشور بها و پاییز است. 
غذاهای سنتی ترکیه
_ دونر کباب: یکی از معروف‌ترین غذاهای ترکیه دونر کباب ( کباب چرخان) یا همان کباب ترکی است البته جز غذا های ملی کشور آلمان نیز محسوب می‌شود. این غذا معمولا به صورت ساندویچ و یا پرسی، با گوشت گوساله و یا بره که به آرامی پخته شده سرو می‌شود. 

دونر کباب ترکیه
_ ایچلی کوفته: یکی از بهترین و لذیذ‌ترین غذاهای ترکیه‌ایی که به کوفته مغزدار نیز معروف است. این غذا با بلغور درست میشود و درون آن را گوشت چرخ کرده، پیاز و جعفری گذاشته می‌شود.

ایچلی کوفته ترکیه
_ مانتی: غذایی که نمونه آن در کشور‌های چین، روسیه و گرجستان نیز سرو می‌شود که شامل مکعب‌های کوچک خمیری است که  با گوشت چرخ کرده پر می‌شوند و بعد از اینکه در آب جوشیده شد همراه با سس مخصوصی متشکل از روغن، پاپریکا، سیر و نعناع سرو می‌شود.

مانتی ترکیه
_ کارنی باریک: غذایی شبیه به دلمه بادمجان ایرانی است. به این صورت که ابتدا بادمجان را سرخ کرده و داخل آن گوشت چرخ کرده مزه دار شده پر می‌کنند در آخر سس گوجه فرنگی روی آن ریخته می‌شود.

کارنی باریک ترکیه
_ هونکار بیندی:غذایی شامل پوره بادمجان، کره و پنیر مخصوص که  با تکه‌هایی از گوشت بره طبخ می‌شود.

هونکار بیندی ترکیه

_ پاپراک سارماسی: این غذای محلی شباهت بسیار زیادی به دلمه برگ مو ایرانی دارد. برای طبخ این غذا ابتدا برنج آبکش شده را به همراه گوشت چرخ کرده و حبوبات مخصوص داخل برگ مو میپیچند و سرو می‌کنند.

پاپریک سارماسی ترکیه

_ دوروم: دوروم نوعی ساندویچ است که معمولا درغرفه‌های خیابانی و به عنوان میان وعده سرو می‌شود. نان استفاده شده در این نوع ساندویچ بسیار شبیه به نان لواش است و محتویات آن با مرغ یا گوشت، پنیر و انواع سبزیجات پر می‌شود. پیشنهاد می کنیم در سفرتان به استانبول حتما مزه آن را امتحان نمایید.

دوروم ترکیه
_ بالیک اکمک: ساندویچی بسیار لذیذ در کشور ترکیه که برای تهیه آن ماهی گریل شده را به همراه لیمو ترش و نعنا داخل نان مخصوص می گذارند . اغلب از ماهی‌های آزاد و یا خال خالی برای تهیه این غذا استفاده می‌شود.

بالیک اکمک
مناطق توریستی ترکیه
میدان تکسیم: میدانی بسیار محبوب که در بخش اروپایی و در محله بی اغلو  شهر استانبول واقع شده است. میدان تکسیم نماد جمهوریت مدرن کشور ترکیه است که به دست آتاتورک رقم خورد. در وسط این میدان بنای یاد بود جمهوری قرار دارد. در حال حاضر این میدان محل تجمعات مردمی و برگزاری مراسمات ملی و جشن‌ها می‌باشد.

میدان تکسیم استانبول
خیابان استقلال: یکی از مهمترین و پرترددترین خیابان‌های کشور ترکیه که به "قلب تپنده استانبول" شهرت دارد و در محله بی اغلو واقع شده است. این خیابان بعد از به استقلال رسیدن ترکیه یعنی سال 1923 "استقلال" نام گرفت و از سال 1990 به پیشرفت و شکوفایی دست یافت.  طول این خیابان حدودا 1.4 کیلومتر است و در آن انواع کافه و رستوران، اجراهای خیابانی، فروشگاه ها و بازارچه های محلی قرار دارند.

خیابان استقلال
جزیره بیوک آدا(Büyükada): جزیره بیوک آدا بزرگترین جزیره مجمع الجزایر پرنس است که در منطقه آدلار شهر استانبول ترکیه قرار دارد. در این جزیره هیچگونه خودرویی به غیر خودروی پلیس و امداد رفت و آمد نمی‌کند و هیچگونه آلودگی هوا و ترافیکی وجود ندارد. مساحت این جزیره حدود پنج کیلومتر مربع است و بیش از 7000 نفر ساکن دارد. طبیعت بسیار زیبا در کنار خانه‌هایی با سبک معماری سنتی ترکیه توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. اگر  علاقه مند به پیاده روی و یا دوچرخه سواری هستید پیشنهاد می کنیم در سفرتان به استانبول حتما از این جزیره بازدید نمایید.

جزیره بویوک آدا ترکیه
تنگه بسفر: تنگه بسفر در ترکیه نام تنگه‌ای است که دو دریای سیاه و مرمره را به هم متصل و دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند . جالب است بدانید که این تنگه به عنوان "باریک ترین تنگه جهان" شناخته می‌شود. در این تنگه انواع کشی کروزهای لوکس و کشتی‌های معمولی برای رفت و امد مردم تردد می‌کنند.

تنگه بسفر ترکیه
مسجد سلیمانیه: یکی از  باشکوه‌ترین جاذبه‌های استانبول که بر روی تپه‌ایی در بخش اروپایی استانبول و به دست سلطان سلیمان بنا شد. پایه ریزی این مسجد از سال 1550 میلادی شروع  شد و هفت سال بعد ساخت آن پایان یافت. این بنا فقط یک مسجد نیست بلکه یکی از بزرگترین کتابخانه های اسلامی جهان نیز در این مسجد قرار دارند.

مسجد سلیمانیه


کاخ توپکاپی:
کاخ توپکاپی بر روی تپه‌ایی مشرف به خلیج شاخ طلایی  و دریای مرمره در محله سلطان محمد و به دستور اولین پادشاه عثمانی یعنی "سلطان محمد دوم" بر روی ویرانه‌های بیزانس ساخته شده و سالها محل زندگی او و دیگر پادشاهان عثمانی بود. این کاخ شامل بخش‌های مختلفی ازجمله حرمسرا، کاخ بیرونی و کاخ درونی و محوطه‌ایی برای اجرای مجازات مجرمان می‌شود. البته در طی سالهای متوالی بخش‌های دیگری نیز به این کاخ اضافه شده است.

کاخ توپکاپی استانبول


برای رزرو تور ترکیه با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:

1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.

2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.

 
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2