آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور گرجستان

تور گرجستان

درباره گرجستان

گرجستان کشوری در اوراسیا و بین دریای سیاه و دریای خزر است که از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با با دریای سیاه، از جنوب با ارمنستان مرز مشترک دارد. گرجستان مقصدی محبوب میان ایرانیان است و سالانه گردشگران بسیاری از ایران به صورت زمینی و هوایی به این کشور سفر می کنند. گرجستان دارای قدمتی بسیار زیاد با فرهنگ و تاریخی بسار غنی است و آثار تاریخی کشف شده از آن به دوران سنگ و آهن می باشد.

از نام های قدیمی گرجستان می توان به "کولخیدا"، "ایبیریا"، "کاختی"، " کارتلی"، "ایمرتی" و " اگریسی" اشاره کرد. نوع حکومت در کشور گرجستان جمهوری دموکراتیک و سکولار است. هچنین سومین کشوری است که در سده سوم میلادی دین مسیحیت را پذیرفت. تاریخ و فرهنگ گرجستان بسیار شبیه ایران است زیرا در زمان های قدیم جزئی از خاک ایران به شمار می رفته است ولی در سال 1192 هجری خورشیدی طبق عهدنامه گلستان  گرجستان جزئی از کشور روسیه شد و در نهایت در سال 1370 از روسیه جدا و به عنوان کشور جداگانه شناخته شد.

نماد ملی کشور گرجستان جرج مقدس نام دارد که مردی سوار بر اسب سفید است. هر ساله بیست و سوم ماه نوامبر مردم گرجستان به مناسبت کشته شدن این فرمانده ارتش به کلیسا رفته و ادای احترام می کنند.

" کشور گرجستان از جمله کشورهایی است که ایرانیان برای سفر به آن نیازی به ویزا ندارند؛ البته مدت اقامت آنها نباید از 45 روز بیشتر شود"

از نظر سیاسی در حال حاضر نوع حکومت در این کشور جمهوری دموکراتیک و سکولار است و قصد عضویت در ناتو را دارد. کشور گرجستان در سال های اخیر شاهد پیشرفت های فراوانی در صنعت به خصوص صنعت گردشگری بوده است و امروزه توریسم به عنوان یکی از منابع تقتصادی این کشور محسوب می شود. بعد از گردشگری، صنعت کشاورزی، پرورش ماهی و صادرات انواع دانه ها از دیگر روش های درآمد زایی این کشور هستند. 

پایتخت کشور گرجستان

تفلیس پایتخت و یکی از باشکوه ترین شهرهای کشور گرجستان است که مردمانی خونگرم و به دور از تعصبات دینی و مذهبی دارد. در دو طرف این شهر دو رود و سه کوه قرار دارد و پلی بین شرق و غرب محسوب می شود. تفلیس به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی و نزدیک بودن به جاده ابریشم، در طول تاریخ همواره شهری مهم بوده است.  طبیعت زیبا در کنار جاذبه های تاریخی و مجسمه های بی نظیر باعث شده تا این شهر به عنوان یکی از پر بازدیدترین شهر های کشور شناخته شود. 

آب و هوای کشور گرجستان

_ آب و هوای کشور گرجستان بسیار شبیه به اقلیم کشورمان ایران است. قسمت های کوهستانی کشور گرجستان معمولا پوشیده از برف هستند ولی زمستان در این کشور به دلیل مجاورت با دریای مدیترانه شدت زیادی ندارد.

_ فصل پاییز یکی از مناسب ترین فصل ها برای سفر به این کشور می باشد چرا که در این فصل هوا نه سرد است و نه گرم و از بارندگی ها کاسته می شود.

_ فصل تابستان در این کشور با گرما و بادهای گرمسیری همراه است. 

_ فصل بهار فرصتی بی نظیر برای سفر به این کشور و لذت بردن از مناظر و طبیعت است. البته در این فصل بارش باران به میزان اندک جریان دارد.

اجاره اتومبیل در کشور گرجستان

جهت رفاه بیشتر توریست ها کشور گرجستان امکاناتی مانند اجاره اتومبیل را در اختیار آنها قرار می دهد تا بتوانند بدون عجله و با خیال راحت در شهر تردد کنند البته این سرویس فقط در شهر هایی مانند تفلیس، باتومی و کوتایزی فعال است. برای اجاراه اتومبیل باید به سایت europcar.com مراجعه نمایید. توجه داشته باشدی که هنگام کرایه اتومبیل هیچگونه ضمانتنامه ایی از شما گرفته نخواهد شد و فقط شروطی مانند داشتن گواهینامه رانندگی بین المللی و  دارا بودن سن قانونی رعایت خواهد شد. 

جاذبه های گردشگری کشور گرجستان

شهر باتومی

این شهر دومین شهر بزرگ کشور گرجستان است که در جنوب غربی این کشور قرار دارد. پوشش گیاهی متنوع، آب و هوای مطبوع، بافت های سنتی و مدرن خانه ها، سواحل زیبا، مجسمه ها و ساختمان های حیرت انگیز در کنار فستیوال ها و جشن های متنوع باعث شده تا این شهر به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری این کشور تبدیل شود. 

پل صلح در تفلیس (Bridge of Peace)

پلی کمانی شکل که یکی از نمادهای اصلی شهر تفلیس می باشد و به دست معمار نامدار ایتالیایی به نام "میچله دی لوچی " در سال 2010 بر روی رودخانه کورا ساخته شد. با رفتن به روی این پل می توانید چشم انداز بی نظیری از شهر و قلعه ناریکالا را مشاهده نمایید و بی نظیرترین عکس ها را ثبت کنید. این پل زیبا هنگام طلوع و غروب آفتاب نمایی دل انگیز به خود میگیرد و با ال ای دی های زیبا نور افشانی می شود. برای دیدن این منظره بی نظیر باید 90 دقیقه قبل از طلوع و غروب آفتاب به روی پل بروید.

6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2