آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور پوکت

تور پوکت

در این مقاله خواهید خواند:

_ سفری به پوکت

_ تاریخچه ایی از پوکت

_ آب و هوای پوکت

_ مناطق گردشگری پوکت

_ شهر قدیمی پوکت

_ روستای کوه پانی پوکت

_ جزیره فی فی

_ غواصی در پوکت

_ دانستنی های پوکت

سفری به پوکت

شهر پوکت واقع در جنوب غربی کشور تایلند است که به گفته گردشگران یکی از رویایی‌ترین و زیبا‌ترین شهرهای این کشور است که لقب "بهشت تایلند" را از آن خود کرده است. این جزیره زیبا همچنین یکی از گران قیمت‌ترین شهرهای کشور تایلند نیز به حساب می‌آید که تفریح و گردش در آن عموما پر هزینه است. سواحل بسیار زیبای شنی، جنگل‌های گرمسیری نارگیل در کنار شالیزار‌ها و  تفریحات متنوع آبی تنها بخشی از دیدنی‌های جزیره پوکت هستند.

جالب است بدانید کلمه پوکت  Phuket ساخته شده از دو واژه phu  و ket است که به معنی "کوه کائو" می‌باشد.جزیره پوکت، بزرگترین جزیره کشور تایلند محسوب می‌شود و طبق آمار سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۶۶۵۷۰۰ نفر جمعیت داشته است. یکی دیگر از جذابیت‌های این جزیره، شب‌های آن است که عموما تا طلوع آفتاب برنامه‌های ویژه‌ایی  مانند موسیقی‌های  زنده، فستیوال‌های مناسبتی در کلاب‌ها و سواحل اجرا می‌شود.

phuket

تاریخچه‌ایی از پوکت
قدمت این جزیره بی نظیر به سال 1025 میلادی بر می‌گردد و مردمانی از قبایل "نتریگوها" که از قبایل کولی بودند در این جزیره زندگی می‌کردند. در قرن 15 و 16 میلادی پوکت به یک منطقه وسیع تولید قلع و مرکز مبادلات اروپایی‌ها تبدیل شد. در قرن 17 به دلیل وجود کارخانه‌های فراوان قلع چینی‌های زیادی در این شهر ساکن شده و در این کارخانه‌ها مشغول به کار شدند. پس از گذشت زمان مزرعه‌های کشت کائوچو در این جزیره شروع به فعالیت کردند و بسیار در این زمینه به موفقیت رسیدند به طوری که امروزه تایلند به عنوان بزرگترین صادر کننده کائوچو در جهان شناخته می‌شود.
آب و هوای پوکت
آب و هوای پوکت به لحاظ جغرافیایی کاملا استوایی است و تقریبا همه فصل‌ها مناسب سفر است اما طبق تجربه مسافران بهترین زمان سفر بین ماه‌های دسامبر تا مارس می‌باشد. ماه‌های مارس تا و آوریل هوا در این جزیره به شدت گرم است و برای برخی قابل تحمل نیست. 
مناطق گردشگری پوکت
_ شهر قدیمی پوکت: شهر قدیمی پوکت که با عنوان Old Phuket Town شناخته می‌شود از 5 خیابان اصلی و چند خیابان کوچک(سویز) به نام های راسادا، فانگ نگا، تالانگ، دیبوک و کرابی تشکیل شده است. در زمان های قدیم این شهر محل استراحت و تفریح کارگرانی بود که در کارخانه ها و معادن قلع پوکت کار می کردند و برای تفریح و یا خرید لوازم ضروری به این شهر می آمدند. کم کم شهرگسترش یافت و به دلیل تفاوت‌های فرهنگی و تجاری مردمانی که به این شهر مهاجرت کرده بودند ساختمان‌هایی با معماری هایی متفاوت مانند معماری سینو پرتقالی، خانه هایی به سبک چینی و رومانیایی بنا شد. با گذشت زمان ساختمان‌ها و بنا‌ها نوسازی شد و بعضی از آنها به کافه و رستوران‌هایی زیبا و مجلل تبدیل شد.


old town phuket


_ روستای کوه پانی پوکت: 
دهکده کوه پانی (Ko Panyi) روستایی بسیار زیبا بر روی خلیج فانگ نا پوکت است که توسط ماهیگیران اندونزیایی کشف و ساخته شد. یکی از جاذبه‌های این روستا که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد رستوران‌های آن است که انواع غذا‌های دریایی، میگو‌ها و غذا‌های محلی را سرو می‌کنند. فروشگاه‌هایی نیز در این روستا قرار دارند که می‌توانید از آنها سوغاتی و وصنایع دستی پوکت را خریداری نمایید.


kopanyi phuket


_  جزیره فی فی: 
مجمع الجزایر فی فی در پوکت یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آنجا را حتما در برنامه سفرتان بگنجانید! جزایری شش گانه که در فاصله 48 کیلومتری مرکز شهر پوکت قرار دارد. در این مجمع الجزایر می‌توانید به دیدن مرجان‌ها و ماهی‌های رنگارنگ بروید و یا از جنگل میمون‌ها بازدید کنید. اگر به تفریحات دیگر نیز علاقه دارید می توانید به صخره نوردی، ماهی گیری ویا  شیرجه از روی صخره ها بپردازید. یکی از بهترین تجربه‌ها در پوکت خوردن غذا‌های دریایی آن است که برای اینکار می‌توانید به رستوران‌های لوکس و یا غرفه‌های ساحلی بروید. بهترین راه رسیدن به این جزیرهاجاره قایق از پوکت یا کرابی است.


phi phi phuket


_ غواصی در پوکت:
 از تفریحات شگفت‌انگیز در پوکت شیرجه زنی، غواصی و قایقرانی است که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند. البته زیر ساخت‌ها و امکانات عالی نیز برای انجام این تفریحات در نظر گرفته شده است و مربیان حرفه‌ایی در کنار شما خواهند بود. در این مطلب به معرفی تعدادی از سواحل مخصوص غواصی پرداخته‌ایم.

ساحل شارک پوینت: در این ساحل می‌توانید در کنا کوسه‌ها به غواصی بپردازید و یا در کنار ماهی‌ها و مرجان‌های رنگارنگ به قایقرانی بپردازید. این ساحل در 30 کیلومتری پوکت قرار گرفته و دارای سه سایت مختلف است.
جزیره Koh Racha Yai: این ساحل فقط 1 ساعت با پوکت فاصله دارد و به دلیل مناسب بودن عمق، هم غواصان حرفه‌ایی و هم غواصان مبتدی به آنجا می‌روند و عموما شلوغ است. انواع موجودات دریایی استوایی در کنار مرجان‌های رنگی در ساحل این جزیره زندگی می‌کنند و قابلیت دید آب‌های اطراف آن 20 الی 30 متر است.
 صخره سر فیل: صخره‌ایی بسسیار زیبا در جزیره سیمیلان که بیشتر مناسب غواصان حرفه‌ایی است. اگر قصد غواصی در میان صخره‌ها و غارهای زیر دریا رادارید این ساحل گزینه مناسبی برای شماست.
لاشه کینگ کروز: این لاشه مربوط به یک کینگ کروز است که در سال 1997 آسیب دیده است و اکنون لاشه آن باقی مانده و تبدیل به یک سایت غواصی محبوب شده است. 

دانستنی‌های جالب پوکت

_ در این شهر فیل سواری ممنوع است.
_ به ماهی‌ها غذا ندهید.
_  نباید گوش ماهی‌ها و صدف هار را جمع آوری کنید.
_ با حیواناتی که تحت محافظت هستند نباید عکس بگیرید.
_ زبان رسمی: تایلندی
_ شماره پلیس: 191
_ پیش شماره: 66+
_ شماره آتش نشانی: 199
_ شماره پلیس گردشگری: 1155
برای رزرو تور پوکت با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:
1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.
2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.

6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2