آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

تور تایلند

تور تایلند

در این مقاله خواهید خواند:

_ درباره تایلند

_ پایتخت کشور تایلند

_ فرهنگ و سنت مردم تایلند

_ آب و هوای کشور تایلند

_ مناطق معروف تایلند

_ دانستنی‌های  مهم کشور تایلند

درباره تایلند

تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا است با مردمانی شاد که همیشه لبخند بر لب دارند و به گرمی از مسافران و گردشگران استقبال می‌کنند. این کشور از جهت شمال با کشور لائوس و برمه و از جنوب با کشور مالزی مرز مشترک دارد. 95 درصد مردم آن از آیین بودا پیروی می‌کنند. نام تایلند از دو لغت Thi و Land تشکیل شده است که به معنای سرزمین حوری می‌باشد. کشور تایلند یکی از پر گردشگرترین کشور‌های جهان است و با داشتن آب و هوای مناسب، بناهای تاریخی و طبیعت زیبا توانسته رتبه سوم محبوب‌ترین مقصد گردشگری را از آن خود کند. با ما همراه باشید تا با این کشور زیبا و پر هیجان آشنا شویم.

تور تایلند


پایتخت کشور تایلند

شهر بانکوک پایتخت، توریستی‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور تایلند محسوب می‌شود؛ همچنین تمامی مراکز اقتصادی و سیاسی نیز در این شهر قرار دارند. شهر بانکوک به "شهر فرشتگان" نیز معروف است. مردم در این شهر به زبان تایلندی اصیل صحبت می‌کنند و مذهب بودایی دارند. در شهر بانکوک می‌توانید از غذاهای خیابانی و معروف امتحان کنید، از معابد بازدید کنید و یا از بازار شناور بی نظیر آن خرید نمایید. البته این موارد تعداد کمی ازجاذبه‌های بی شمار این شهر هستند.

تور تایلند

فرهنگ و سنت مردم تایلند

در این کشور می‌توانید ترکیبی از فرهنگ‌های کشور چین و هند را مشاهده کنید. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم مردمان کشور تایلند بسیار خونگرم هستند و همیشه لبخندی بر لب دارند از این رو به "سرزمین لبخند" معروف هستند. اکثریت مردم به زبان اصیل تایلندی گفت و گو می‌کنند و هر قوم الفبا و گویش مخصوص به خود را دارند. جالب است بدانید در این میان پادشاه گویش مخصوص به خد را دارد که هیچکس نمیتواند از آن استفاده نماید. خانواده در میان مردمان تایلند جایگاه ویژه‌ایی دارد و احترام میان اعضای یک خانواده بسیار مهم تلقی می‌شود. در میان افراد جامعه نیز احترام به سلسله مراتب افراد از پادشاه گرفته تا نجیب زادگان و مردم عادی بسیار مهم است به طوریکه اگر عکس پادشاه روی کتاب و یا وسیله‌ایی حک شده باشد تمامی افراد موظف به احترام به آن هستند و کثیف کردن و لگد مال کردن آن بی احترامی بزرگی محسوب می‌شود. مردم روستایی کشور تایلند علاقه بسیاری به شگرد های احضار روح و ارتباط با ارواح دارند و گاها وسایل و خانه های خود را به ارواح می سپارند.

مردم کشور تایلند احترام ویژه‌ایی برای کتاب قائل هستند و معتقدند نباید آن را روی زمین قرار داد و یا هنگام جا به جایی پرت کرد. دست به سر افراد و یا اشاره به پا نیز در این کشور بی احترامی محسوب می‌شود چراکه پا پست ترین و سر مقدس ترین عضو بدن می باشد.

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم بیشتر مردم در تایلند پیرو مذهب بودا هستند و برای عبادت و نذری دادن به معابد می‌روند. در میان افراد تایلند مذهب و راهبان آن جایگاه ویژه‌ایی دارد و معتقدند باید از تماس فیزیکی با آنها اجتناب کرد. همچنین برای ورود به مکان ها مذهبی باید پوشش و رفتار مناسب داشته باشید.

مردم تایلند


آب و هوا در کشور تایلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور و وجود کوهستان‌ها در شمال و شالیز‌ها در بخش مرکزی در بیشتر فواسل آب و هوا معتدل می باشد و بارش باران از ماه خرداد تا آبان ادامه دارد. بهترین زمان سفر به این کشور از نظر هوای معتدل و نبود سرما و کمبود بارش ها بین ماه های نوامبر تا فوریه اعلام شده است.

مناطق معروف تایلند

پوکت

جزیره ایی در جنوب غربی کشور تایلند است که به دلیل امکانات کامل تفریحی، سواحل بی نظیر و آب های زلال بسیار مورد توجه مسافران قرار می گیرد. البته اگر به جنگل و طبیعت سبز علاقه دارید نیز می توانید همراه تورهای موجود از جنگل‌های نارگیل بازدید نمایید و یا به شالیزارهای بی‌نظیر قدم بگذارید. تمامی امکانات ورزش‌های آبی مانند موج سواری، قایق رانی و ... نیز در این جزیره رویایی فراهم شده است. برای اقامت در جزیره پوکت می‌توانید به هتل‌های اقتصادی و یا لوکس بروید و یا از هاستل‌های دو نفره ایی که در نظر گرفته شده است استفاده کنید.

پوکت

کرابی

یکی از بکرترین مناطق گردشگری در کشور تایلند است که با صخره‌های مرجانی، غارهای مخوف و سواحل شنی، زیبایی فوق العاده‌ایی را خلق کرده است. در کرابی چندین جزیره با تمامی امکانات توریستی و رفاهی مهیا شده است. هوا در طول سال گرم و مرطوب است و از ماه نوامبر بارش های شدیدی رخ می‌دهد. جزایر فی فی، جزیره پودا،ساحل ریلی و خلیج فان انگا همه از جزایر معروف کرابی هستند.

کرابی

جزیره کوسامت بانکوک

جزیره‌ایی بهشتی در بانکوک که بر اساس افسانه های قدیمی زمانی خانه دزدان دریایی بوده است. کوه سامت (Ko Samet) با سواحلی پوشیده از شن‌های سفید و آب‌های شفاف به یکی از محبوب‌ترین مکان های تایلند برای شهروندان و گردشگران تبدیل شده است و در حال حاضر دارای امکانات تفریحی و توریستی بسیاری می‌باشد؛ البته هرچه به سمت جنوب جزیره پیش بروید تعداد گردشگران کمتر و امکانات نیز کمتر می‌شود. علاوه بر سواحل زیبا می توانید به جنگل های اطراف سری بزنید و از هوای مطبوع لذت ببرید و یا در اسکله ها پیاده روی کنید.

کوسامت

جزیره سیمیلان پوکت

صخره‌های بلند، ساحلی با شن های سفید و دریایی آبی رنگ و تمام مواردی که برای یک سفر بی نظیر نیاز هست را می توانید در این جزیره بیابید! جزیره سیمیلان (Similan Island) در 100 کیلومتری از شهر پوکت و کناره دریای آندمان قرار گرفته است و از سال 1982 نام آن در زیباترین پارک‌های ملی تایلند قرار گرفته است. بهشتی گمشده برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت که هرساله میزبان گردشگران و عکاسان بسیاری از تمام نقاط جهان می‌باشد.

جزیره سیمیلان

جزایر فی فی در پوکت

جزیره‌ایی بسیار زیبا که قدمت آن به قبل از انقراض دایناسورها بر‌میگردد و یکی از معروف ترین جزایر کشور تایلند شناخته می‌شود. در این جزیره بی نظیر می‌توانید سوار بر قایق‌ها شوید و در تمام جزیره به گشت و گذار بپردازید و از دیدن جزایر بامبو، روستاهای اطراف لذت ببرید.

جزیره فی فی

شهر پتچابوری

شهری در قسمت شمالی جزیره مالایا با قدمتی بسیار زیاد که زمانی محل حکومت پادشاه راما چهارم بوده است. پتچابوری فرهنگ و رسوم مخصوص به خود را دارا است. اگر به هنر و معماری علاقمند هستید حتما از این شهر بی نظیر دیدن فرمایید. همچنین در پتچابوری میتوانید از مزارع پلکانی، درخت‌های نارگیل، تپه های شنی نیز دیدن نمایید. اگر در فصل زمستان به این شهر می روید شاهد پرنده‌های آبی بسیاری نیز می‌باشید.

دانستنی‌های کشور تایلند

_ واحد پول کشور تایلند بت Bat است.

_ پیش شماره کشور 0066

_ نوع حکومت: پادشاهی

_ پایتخت: بانکوک

_ قاره: آسیا

سوالات متداول

1. تکمیل فرم درخواست ویزای کشور تایلند

2. اصل گذرنامه با حداقل 7 ماه اعتبار

3. دو قطعه عکس سه در چهار

4. کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

5. پرینت یک ماهه حساب با حداقل موجودی 40 میلون تومان

6. واچر هتل

7. بیمه مسافرتی دو ماهه که مورد تایید کشور تایلند باشد.

8. بلیط هواپیما رفت و برگشت

9. کارت واکسن دیجیتال 

سیم کارت TOT، سیم کارت Move True، سیم کارت dtac، سیم کارت AIS
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2