آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

محله آکسارای

جاذبه گردشگری زهرا مرتضوی 01 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

محله آکسارای Aksaray
آکسارای در زبان ترکی به معنی "کاخ سفید" است؛ این محله یکی از پر طرفدارترین و ارزان‌ترین مناطق معروف در بخش اروپایی ترکیه و بخشی از محله فاتح است. در این محله می‌توانید انواع کالا مانند پارچه، کیف و کفش را با قیمت بسیار مناسب و یا به صورت عمده تهیه نمایید. 
جاذبه‌هایی مانند مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه در این منطقه قرار دارند. محله آکسارای در قرن 15 میلادی و به دستور "سلطان محمد دوم" شکل گرفت ولی بر خلاف قدمت تاریخی ، شکل و شمایل شهر بسیار مدرن و شیک می‌باشد و گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. 
خوب است بدانید که محله آکسارای به "دمشق کوچک" نیز معروف است. در چند سال گذشته ایرانیان بسیار زیادی به این منطقه سفر کرده اند؛ به طوریکه هنگام بازدید از این محله احساس غربت نخواهید کرد.

محله آکسارای استانبول

حمل و نقل در محله آکسارای

در محله آکسارای یک ایستگاه خط M1 در LRT وجود دارد که از محله ینیکاپی Yenikapı به فرودگاه بین المللی آتاتورک در یسیلکوی Yeşilköy می رود محله آکسارای دارای خطوط ترمینال T1، با توقف در ایستگاه یوسف پاشا Yusufpashal و آکسارای Aksaray می‌باشد.

بازار عمده فروشی در محله آکسارای

این محله پر است از مغازه‌ها و بازار‌های متنوع که اگر به آن سر بزنید قطعا دست خالی بر نمی‌گردید. یکی از بازار‌های این محله بیش از 180 مغازه دارد که به صورت عمده و یا با قیمت بسیار پایین به فروش می‌رسند.

محله آکسارای استانبول

رستوران‌های محله آکسارای
بعد از گشت و گذار در بازارها و دیدن جاذبه‌های محلی برای صرف غذا می‌توانید به رستوران‌های خوب محله آکسارای سر بزنید.در اینجا تعدادی از رستوران‌های خوب محله آکسارای را نام برده ایم. رستوران آگاسلی، رستوران هز دونر، رستوران سن لوکانتا، رستوران کاردشلر، رستوران کورتولوس پیده، رستوران هارمان، رستوران اومور بابا، رستوران دونرسی سادیک، رستوران اوز سوت.

هتل‌های محله آکسارای
بیشتر هتل‌های این محله سه ستاره هستند، البته مسافرخانه و اقامتگاه های بسیار ارزان نیز در این محله قرار دارند که مناسب خانواده نیستند. برخی از هتل‌های خوب این محله شامل هتل مارینم، هتل لیبرتی، هتل سلطان، هتل بیربی استانبول ، هتل کچیک، هتل کایا مادرید، هتل بودو هستند.

برای رزرو تور استانبول با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:
1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.
2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.

تورهای ويژه اسطوره بیستون
مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2