آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

محله شیشلی

جاذبه گردشگری زهرا مرتضوی 01 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

محله شیشلی Sisli

محله شیشلی یکی از بهترین و لوکس‌ترین محله‌های استانبول است که در بخش اروپایی استانبول واقع شده است. این محله از سمت شرق با محله بشیکتاش، از شمال با ساری یر، از غرب با منطقه ایوب و از جنوب با بی‌اغلو همسایه است. مساحت محله شیشلی حدود 30 کیلومتر است و به دلیل نزدیکی به تنگه بسفر بسیار محبوب و پرجمعیت می‌باشد.



sisli


تاریخچه محله شیشلی:

محله شیشلی در قرن 17 قبرستانی با چند ساختمان کوچک بود. در قرن 18 میلادی مهاجرین زیادی در این محله ساکن شدند و در کناره دریای مرمره شروع به کشاورزی و ساخت و ساز کردند؛ سپس در قرن 19 محله توسعه زیادی پیدا کرد و چندین کارخانه و بیمارستان که یکی از آن‌ها مشهور‌ترین بیمارستان کودکان محسوب می‌شود احداث شد. در حال حاضر نیز اهالی این محله که مسلمان و یا پیرو ادیان دیگر هستند به راحتی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. جالب است بدانید اولین ترن برقی استانبول نیز در سال 1913 در همین محله راه‌اندازی شد.


sisli2


جاذبه‌های محله شیشلی

_ خانه آتاترک: یکی از دیدنی‌های جذاب ترکیه خانه آتاترک است که در سال 1942 تبدیل به موزه شد. این خانه در سال 1908 میلادی در سه طبقه زیبا بنا شد که محل زندگی آتاترک بعد از بازگشت از جبهه روسیه بود. آتاترک در طبقه سوم سکونت داشت و از طبقات دیگر برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌های خود استفاده می‌کرد. .نحوه دسترسی به موزه: اگر در منطقه شیشلی هستید بهترین مسیر استفاده از تراموا و یا اتوبوس و پیاده شدن در ایستگاه مچیدیه کوی است سپس با چند دقیقه پیاده روی می‌توانید به این موزه زیبا برسید.


ataturk


_ آمفی تئاتر جمیل توپوزولو:
این آمفی تئاتر در سال 1946 و با سبک معماری پلکانی ساخته شد و طی این سال‌ها میزبان مهمترین جشنواره‌های موسیقی، رقص و تئاتر استانبول بوده است.


Cemil Topuzlu Outdoor Theater


_ موزه نظامی استانبول: 
این موزه زیر نظر مرکز فرهنگی فرماندهی فعالیت می کند و در خیابان هاربیه شیشلی واقع شده است. در این موزه سلاح‌های تولید شده از قرن پانزدهم میلادی به بعد در آن نگهداری می‌شود که شامل پنج هزار قطعه نظامی، سلاح و تجهیزات هستند.


Istanbul Military Museum

مراکز خرید شیشلی

_مرکز خرید آستوریا Astoria Shopping Center: یک مرکز خرید بسیار مجهز که فقط 4 طبقه آن فروشگاه است و بقیه طبقات به صورت اداری استفاده می‌شوند. اگر قصد خرید کردن و صرف غذا و نوشیدنی را دارید حتما به این مرکز خرید سر بزنید.


Astoria Shopping Center


_ مرکز خرید پروفیلو Profilo Shopping Center: 
این مرکز خرید در سال 1997 میلادی افتتاح شده ولی با توجه به قدمت، هنوز مدرن و شیک است. اگر در استانبول به دنبال خرید برای کودکان و یا لوازم نزل هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما به این مرکز خرید سر بزنید.



Profilo Shopping Center


_ مرکز خرید سیتی City’s Nişantaşı:

مرکز خرید سیتی در خیابان نیشانتاشی، محلی برای برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های منطقه شیشیلی است. فروشگاه‌های این مرکز خرید اکثرا لوکس هستند و برند‌های معروف در این مرکز شعبه دارند.


City’s Nişantaşı


_ مرکز خرید کنیون Kanyon Shopping Mall: 
این مرکز خرید در سال 2006 افتتاح شد. نمای منحصر به فرد در کنار 160 فروشگاه با معماری‌هایی زیبا، این مرکز خرید را در لیست برترین‌های منطقه شیشلی قرار داده است.


Kanyon Shopping Mall


حمل و نقل عمومی در شیشلی:

_ مترو: در این محله دو ایستگاه اصلی قرار دارد که یکی با نام شیشلی و با رنگ سبز و دیگری ایستگاه مچیدیه است.

_ اتوبوس: در محله شیشلی ایستگاه‌های اتوبوس زیادی قرار دارند که مهم‌ترین آن ها عبارتند از: شیشلی کامی، شیشلی مرکز، شیشیلی، شیشلی مینی بوس، اورتاکلار و مچیدیه کوی.


Sisli Metro


برای رزرو تور‌های ترکیه با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:

1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.

2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.

تورهای ويژه اسطوره بیستون
مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2