آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

محله بشیکتاش

جاذبه گردشگری زهرا مرتضوی 01 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

محله بشیکتاش Beşiktaş

محله بشیکتاش یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است که در بخش اروپایی واقع شده است. به دلیل دسترسی آسان به حمل و نقل زمینی و کشتی این محله با عنوان یکی از بخش‌های مهم شهر برای سکونت و کسب و کار‌های کوچک شناخته می‌شود.


Beşiktaş neighborhood


تاریخچه محله بشیکتاش

طبق منابع قدیمی، عثمانی‌ها هزاران سال پیش این منطقه را بستاس به معنای پنج سنگ می‌نامیدند ولی به دلیل دور بودن از دیوار‌های اصلی شهر و کم بودن امنیت برای زندگی مناسب نبود. در دوران روم شرقی این محله تبدیل به یک روستای کم جمعیت شد و در طی امپراطوری عثمانی، محله بشیکتاش به معنای "سنگ واره" مورد توجه قرار گرفت و از موقعیت آبی آن استفاده شد. در حال حاضر منطقه بشیکتاش از چند محله تشکیل می‌شود که از شمال با ساریر و شیشلی، از جنوب با بی‌اغلو و از شرق با تنگه بسفر شده است.

جاذبه‌های محله بشیکتاش

موزه نیروی دریایی یا موزه دنیز:

این موزه بیش از یک قرن قدمت دارد و در آن اشیاء و وسایل مربوط به نیروی دریایی، قایق‌های جنگی عثمانی، توپ‌های جنگی، تصاویری از مبارزات و نبرد‌های دریایی و ماکت‌های مختلف کشتی‌ها در آن نهگداری می‌شود.


Naval Museum or Deniz Museum


تماشای زنده مسابقات فوتبال:

اگر به ورزش فوتبال علاقه‌مند باشید قطعا نام تیم بشیکتاش را شنیده اید. این تیم از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال ترکیه است که به "عقاب سیاه" نیز معروف می‌باشد. مردم این منطقه روی این تیم تعصب خاصی دارند؛ به طوری‌که مجسمه‌ها و لوگوهای این تیم را می توانید در سراسر محله مشاهده کنید. البته گفتنی است که تیم بشیکتاش صاحب یکی از معتبر‌ترین و مجهز‌ترین استادیوم‌های فوتبال در کشور ترکیه است و در صورت داشتن مسابقه می‌توانید به استادیوم بشیکتاش بروید.


Besiktas Stadium


کاخ دلمه باغچه
Dolma Baghche Palace: 

بزرگترین قصر در کشور ترکیه و یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های این کشور کاخ دلمه باغچه است که در زمان امپراطوری عثمانی بنا شد و از آن به منظور اقامت پادشاهان و امور اصلی اداری استفاده می‌شد. اگر به رشته معماری علاقه‌مند هستید در این کاخ می توانید ترکیبی از سبک‌های مختلف باروک، روکوکو، نئو کلاسیک را به همراه معماری سنتی ترکیه‌ایی مشاهده نمایید.


Dolma Baghche Palace


پارک ییلدیز Yildiz Park:

یکی از بزرگ‌ترین مناطق سبز در استانبول که در زمان‌های قدیم بخشی از باغ سلطنتی بوده ولی امروزه به یک پارک عمومی تبدیل شده است. این پارک بسیار مناسب پیاده‌روی و دویدن می‌باشد و اگر در ماه‌های آوریل به آنجا بروید منظره‌ایی بی‌نظیر از شکوفه‌ها را تماشا خواهید کرد.


Yildiz Park


موزه اورتاکوی:

ساختمانی مجلل و با شکوه که به سبک نئوباروک ساخته شده است و بهترین نمونه‌های خوشنویسی اسلامی در این موزه نگهداری می‌شوند. فضای پشت موزه نیز چشم‌اندازی بی‌نظیر از تنگه بسفر دارد که بسیار مناسب عکاسی می‌باشد.


Ortakoy Museum


مسیر‌های دسترسی به محله بشیکتاش

روش اول و کمی پر هزینه‌تر استفاده از تاکسی است که از تمام نقاط شهر شما را به محله بشیکتاش می‌رسانند. روش دوم استفاده از مترو یا اتوبوس است که مقرون به صرفه‌تر است با این تفاوت که زمان بیشتری را باید در مسیر باشید.


نکات سفر به محله بشیکتاش

_ حتما در این محله از قهوه‌ها و شیرینی‌های محلی میل نمایید.

_ از گالری‌های این محله که آثار گران‌بها در آن‌ها نگهداری می شوند بازدید نمایید.

_ در رستوران‌ها غذا‌های دریایی را امتحان کنید.

_ حتما کشتی کروز را سوار شوید.

برای رزرو تورهای استانبول با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:

1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.

2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.

تورهای ويژه اسطوره بیستون
مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2