آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

محله کاراکوی

جاذبه گردشگری زهرا مرتضوی 20 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

محله کاراکوی Karakoy

یک محله معروف و شناخته شده در بخش اروپایی استانبول است که طی 10 سال گذشته پیشرفت قابل توجهی کرده است. ارزش این منطقه قدیمی از لحاظ تجارتی و اقامتی به دلیل دسترسی به دریا از دو جهت بسیار بالا است. در غرب محله کاراکوی دریای شاخ طلایی، در جنوب دریای مارمارا، در شمال محله گالاتا و در غرب مناطق tophane قرار گرفته‌اند.


محله کاراکوی


تاریخچه محله کاراکوی

بعد از فتح استانبول، بازرگانان با ملیت‌های مختلف در این محله ساکن شدند و در سال 1879 اسکله‌ایی به نام  کاراکوی ساختند که هم اکنون نیز مشغول فعالیت می‌باشد. در گذر زمان بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ایی نیز در این منطقه شعبات خود را دایر کردند که مهمترین آنها "بانک مرکزی عثمانی" بوده است و در نهایت منطقه کاراکوی به یک منطقه کاملا تجاری تبدیل شد.

جاذبه‌های محله کاراکوی

مسجد کلیچ علی پاشا: 

این مسجد به دستور یکی از فرماندهان ارشد عثمانی به نام "کلیچ علی پاشا" در سال 1580 میلادی و به دست "معمار سنان" بنا شد. در داخل این مجموعه مذهبی مسجد، حمام، آب نما و آرامگاه ساخته شده است. نکته جالب این مجموعه در این است که نقشه‌های اصلی مسجد از قرن 16 میلادی تا به امروز سالم باقی مانده‌اند.


مسجد کلیچ علی پاشا


اسکله کاراکوی
:

یک اسکله تاریخی در شهر استانبول که به گردشگران فرصت بازدید و گشت و گذار در تنگه بسفر و خایج شاخ طلایی را می‌دهد.


اسکله کاراکوی استانبول

موزه هنر‌های مدرن:

در این موزه بین‌المللی آثار هنرمندان داخلی و خارجی در زمینه‌های نقاشی، عکاسی، هنر‌های تجسمی،معماری و ... نگهداری می‌شود.


موزه هنر های مدرن کاراکوی


موزه بانک عثمانی:

یکی از تاریخی‌ترین و متفاوت‌ترین موزه‌های محله کاراکوی استانبول است که در سال 1890 تاسیس شد. در این موزه اسناد مالی تاریخی، اسکناس‌ها و سکه‌های دوران حکومت عثمانی و عکس‌هایی از شعبات مختلف به همراه کارمندان آن‌ها به نمایش گذاشته شده است.


موزه بانک عثمانی


مسیر دسترسی

اگر در خیابان استقلال هستید می‌توانید از انتهای خیابان استقلال و از ایستگاه Tunel سوار Funicula f2 شوید و در ایستگاه کارکوی پیاده شوید. اگر هم در محله سلطن احمد، آکسارای و لالللی هستید می‌توانید سوار Tram t1 شوید و در ایستگاه کاراکوی پیاده شوید.

برای رزرو تورهای استانبول  با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:

1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.

2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.

تورهای ويژه اسطوره بیستون
مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2