آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

محله سلطان احمد

جاذبه گردشگری زهرا مرتضوی 20 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

محله سلطان احمد Sultanahmet

محله سلطان احمد منطقه‌ایی بسیار زیبا و دیدنی در بخش آسیایی استانبول است که مقصدی شگفت‌انگیز برای گردشگران به خصوص دوست‌داران تاریخ است. در منطقه سلطان احمد جاذبه‌ها بسیار نزدیک به هم قرار گرفته‌اند و نیازی به استفاده از وسایل نقلیه ندارید. پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر خود به استانبول از این منطقه بازدید نمایید.





برای رسیدن به منطقه سلطان احمد چندین راه وجود دارد که آنها را بررسی می‌کنیم:

_ اگر در فرودگاه جدید استانبول هستید می‌توانید با اتوبوس مستقیما به ایاصوفیه بروید.

_ اگر در فرودگاه صبیحا گوکچن هستید به میدان تکسیم بروید و از آنجا با مترو یا تراموا به سلطان احمد بروید.

_ به میدان تکسیم بروید و از آنجا با مترو و یا تراموا به سلطان احمد بروید.


جاذبه‌های منطقه سلطان احمد

مسجد سلطان احمد:

این بنا که به مسجد آبی نیز معروف است به دستور "سلطان احمد عثمانی بین سال‌های 1609 تا 1616 به منظور شکرگزاری از خداوند ساخته شد. گردشگران توصیه می‌کنند که هنگام غروب و شب از این بنا بازدید نمایید.


مسجد آبی


اسکله گالاتا:

در اطراف پل گالاتا می توانید به تماشای خلیج شاخ طلایی بنشینید و یا در کافه‌ها که در اطراف اسکله قرار دارند خود را به صرف یک نوشیدنی مهمان نمایید.


اسکله گالاتا


کاخ توپکاپی:

کاخی زیبا که زمانی مرکز قدرت یک امپراطوری بوده و در میان فضای سبز و درختان بلند قرار گرفته است. در این کاخ کاشی کاری‌هایی بی نظیر، موزه‌ها و منظره‌ایی دیدنی از تنگه بسفر قرار دارد که می‌توانید از آنها بازدید نمایید.


کاخ توپکاپی


میدان ارابه‌رانی:

در زمان امپراطوری روم از این میدان برای مسابقات ارابه‌رانی استفاده می‌شده است؛ ولی در طول جنگ‌های صلیبی دوم ونیزی‌ها مجسمه‌های اسب برنزی را به غارت بردند که در حال حاضر در ورودی کلیسای سنت مارک ونیز این مجسمه‌ها استفاده شده است.


میدان ارابه رانی


موزه موزاییک:

این موزه بازمانده از اولین امپراطورهای رومی است که شامل چندین تراس، قصر، کلیسا و پارک می‌باشد. همانطور که از نام موزه پیداست در این جا انواع مجسمه‌ها و تصاویر ساخته شده از موزاییک نگهداری می‌شود. جالب است بدانید که این موزاییک‌ها بازمانده از قرن ششم میلادی هستند.

موزه هنر‌های اسلامی-ترکی:

این موزه زمانی قصری زیبا بوده که به دستور سلطان سلیمان برای شوهر خواهرش یعنی ابراهیم پاشا ساخته شد و در حال حاضر مثالی از معماری سکولار عثمانی است و آثار منحصر به فردی از قرن هفتم تا بیستم را درخود جای داده است.

گالری قیصریه:

این گالری بهترین کتابفروشی استانبول است و اگر به کتاب‌های تاریخی علاقه‌مند هستند حتما به این کتابخانه سر بزنید.

برای رزرو تورهای استانبول با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:

1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.

2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.

تورهای ويژه اسطوره بیستون
مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2