آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

بزرگترین باغ وحش های دنیا

جاذبه گردشگری اسطوره بیستون 20 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

باغ وحش‌ها همیشه از بهترین جاذبه‌ها برای تفریح و گردش هستند که البته امروزه کمتر از آن‌ها بازدید می شود اما شاید با دیدن باغ وحش‌های هیجان‌انگیز این گزینه به اولین اولویت‌های شما تبدیل شود و قصد بازدید از آن ها را داشته باشید.

در این مطلب قصد داریم تعدادی از باغ وحش‌های سرتاسر جهان که از دو جنبه مساحت و تعداد گونه‌های حیوانی رده بندی شده‌‌اند را معرفی کنیم.


باغ وحش سن دیه گو در کالیفرنیا The San Diego Zoo


San Diego Zoo


یکی از معروف‌ترین باغ وحش‌های دنیا که بیش از 100 هکتار وسعت دارد و در پارک بلو‌آی نیویورک واقع شده است. در این باغ وحش 650 گونه جانوری و مجموعا 3700 حیوان زندگی می‌کنند.

این منطقه برای زندگی حیوانات بسیار مطبوع است و تقریبا تمام گونه‌ها در هوای آزاد نگهداری می‌شوند. حیواناتی مانند پاندای غول پیکر، خرس قطبی، لاکپشت های گالاپاگوس از خاص ترین گونه‌های این باغ وحش هستند.

باغ وحش برانکس در نیویورک The Bronx Zoo

این باغ وحش در سال 1899 افتتاح شد و 107 هکتار وسعت دارد. در این باغ وحش 650 گونه جانوری و مجموعا 4000 حیوان زندگی می‌کنند که البته بسیاری از آن‌ها در خطر انقراض هستند. 

البته جالب است بدانید این باغ وحش از رود برانکس عبور می‌کند که باعث می‌شود این باغ وحش بسیار شبیه به جنگل باشد. قابل به ذکر است که بدانید باغ وحش برانکس از نظر وسعت بزرگ‌ترین باغ وحش کلان شهری آمریکا است.

باغ وحش لندن ZSL London Zoo

قدیمی‌ترین باغ وحش علمی در جهان است و نسبت به باغ وحش‌های این لیست وسعت کمتری دارد ولی با توجه به وسعت کم آن بیش از 673 گونه جانوری و مجموعا 19 هزار حیوان زندگی می‌کنند.

این باغ وحش را با نام Regents Zoo نیز می‌شناسند و 36 هکتار وسعت دارد.

باغ های ملی جانور شناسی در آفریقای جنوبی Sanbi Zoo

پارک جانور شناسی که با نام باغ وحش پرتوریا نیز شناخته می‌شود که 210 هکتار وسعت دارد که 705 گونه جانور و مجموعا بیش از 9 هزار حیوان در آن زندگی می‌کنند. نکته جالب این باغ وحش رودخانه ی Apies است که از وسط باغ وحش عبور می کند و باغ وحش را به دو قسمت مسطح و صاف و پوشیده از تپه و بلندی تقسیم می‌کند.

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس The Columbus Zoo and Aqurium

این باغ وحش یکی از پر بازدید‌ترین باغ وحش‌های این لیست است که سالانه حدود 2 میلیون بازدید کننده دارد. 800 گونه مختلف از حیوانات و در مجموع 7000 حیوان در 7 قسمت مجزا نگهداری می‌شوند. در سال 2004 این باغ وحش تصمیم به گسترش دادن فضا به 82 هکتار در طی 10 سال آینده را گرفتند که شامل یک محیط قطبی و یک دشت آفریقایی باشد.

باغ وحش مسکو Moscow Zoo

یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های اروپا که در سال 1864 افتتاح شد. در حال حاضر این باغ وحش 927 گونه حیوانی و بیش از 6000 حیوان دارد که در محیطی به وسعت 53 هکتار نگهداری می شوند.

مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2