آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

محله ببک استانبول

جاذبه گردشگری اسطوره بیستون 20 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

محله ببک

جاذبه‌های گردشگری در استانبول فقط به ابنیه و اماکن تاریخی و سواحل زیبا خلاصه نمی شود. محله های دیدنی نیز که عمدتا در قسمت اروپایی ترکیه قرار گرفته اند نیز جزو دیدنی های ترکیه به شمار می‌روند.

یکی از این محله‌ها ببک نام دارد که به معنای بچه بوده و در دهانه مشرف به تنگه بسفر واقع شده است. از آنجا که مردم ترکیه تنگه بسفر را مانند چشم ترکیه می‌دانند؛ محله ببک را به مثال مردمک چشم آن می دانند.هر ساله تعداد بیشماری از گردشگران به همراه تور ترکیه به این کشور سفر کرده و از دیدن جاذبه‌های آن لذت می‌برند.



قدمت محله ببک

قدمت محله ببک در استانبول به قرن ها پیش باز می گردد.در تاریخ استانبول زمانی که این شهر توسط «فاتیح» فتح شد، ببک یک روستای کوچک بود که ساکنان آن ماهیگیران یونانی بودند. در قرن 19 اشراف و ثروتمندان عثمانی در این محله خانه‌های ییلاقی و کاخ ‌های تابستانی بسیاری ساخنند. در کتابی نوشته شده است که در اواسط قرن 19 مسلمان‌ها اکثر جمعیت ببک را تشکیل می‌دادند اما انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها هم در این منطقه زندگی می‌کردند. با این حال در سال های بعد و در طول تاریخ بسیاری از این کاخ ها و خانه ها به دلایل مختلف از جمله ویلاسازی از بین رفتند. یک نمونه از بناهای تاریخی باقی مانده عمارت سفید رنگ «کنسول‌گری مصر» است که نماد هنر نوین می باشد و در اواخر قرن 19 تکمیل شد. گفته می شود که این بنا به دستور آخرین خدیو مصر ساخته شده است و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی استانبول شناخته می شود.

محله ی ببک در استانبول یک منطقه ی مسکونی محسوب می‌شود که سرشار از شور و نشاط است. جمعیت زیاد این محله نشان از جامعه‌ ی متنوع زمان خود دارد و معماری تاریخی و سازه‌های معاصر عثمانی هنوز هم در آن مشهود است. امروزه ببک یکی از مشهورترین و لوکس‌ترین محله‌ های استانبول است و در بیشتر ایام سال به خصوص تعطیلات و آخر هفته ها شلوغ است.

جاذبه های گردشگری محله ببک

-پارک شهری ببک: یکی از زیباترین پارک‌های شهری استانبول در محله ببک واقع شده است. این پارک در سال 1908 افتتاح شد و در سال 2008 توسط یک گروه معماری بازسازی شد. مساحت پارک شهری ببک استانبول حدودت 8800 متر مربع است. در این پارک می‌توانید به تماشای گیاهان تزئینی و درختان چندصد ساله بپردازید و لذت ببرید. نکته جالب درباره این پارک این است که پیاده ‌روهایی برای پیاده ‌روی حیوانات خانگی در نظر گرفته شده است. همچنین زمین بازی و فضاهای استراحت این پارک بازدید از آن را برای گردشگران و بومیان منطقه خاطره انگیز می کند.

-کنسولگری مصر: در اوایل قرن 19 ام (سال 1902) ساختمانی در محله ی ببک در استانبول توسط یک معمار ایتالیایی ساخته شد. این ساختمان سفید رنگ متعلق به کنسولگری مصر در کشور ترکیه می‌باشد و یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین بناهای محله ی ببک به شمار می‌رود. گردشگران و بازدیدکنندگان اجازه ورود به داخل ساختمان را ندارند و فقط می توانند از نمای بیرونی آن که مشرف به آب و روشنایی است دیدن نمایند.

-راه رفتن کنار اسکله: اسکله ببک و آب و هوای بی نظیر آن در روز های آفتابی برای قدم زدن کنار ساحل ایده آل است. منظره تماشایی از پل معروف استانبول، مورد توجه کسانی که می‌خواهند عکس یادگیری بگیرند قرار می‌گیرد. اطراف اسکله فروشگاه‌های بزرگ، کافی شاپ‌ها، اسکله کشتی‌ها و بالون فروشی‌ها وجود دارد که می تواند شما را سرگرم کند. همچنین می توانید در مسیر‌های دوچرخه کشیده شده در امتداد بسفربه‌ دوچرخه سواری در آب و هوای مطبوع ببک بپردازید.

-قلعه رومی: در امتداد ساحل ببک،می توانید قلعه رومی را ببینید. قدم زدن در کنار دیوار های قلعه و بالا رفتن از برج‌های آن و لذت بردن از منظره ی تماشایی و به یاد ماندنی بسفر بسیار خاطره انگیز است. لازم به ذکر است که برای ورود به قلعه باید بلیت تهیه کنید و هزینه مشخصی بپردازید.

- خانه شیرینی بادم ایشیزمی: خانه شیرینی بادم ایشیزمی یکی از شیک ترین و با کیفیت ترین شیرینی فروشی های استانبول است. قدمت این شیرینی سرا 110 سال است و بسیاری از محلی ها و گردشگران به صرف شیرینی در این خانه می پردازند.


چگونه می توانیم به محله ببک استانبول برویم؟

 برای رفتن به محله ببک استانبول می‌توانید از تکسیم سوار اتوبوس های شماره 40، 40T یا 42T شوید و یا اینکه از محله کاباتاش استانبول سوار اتوبوس های شماره 22، 22RE یا 25E شوید.

برای رزرو تورهای استانبول با بهترین قیمت در آژانس مسافرتی اسطوره بیستون می‌توانید:

1. با شماره تماس 02142261 تماس حاصل فرمایید.

2. به قسمت تماس با ما در منوی سایت مراجعه و درخواست خود را به همراه شماره تماس ثبت فرمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

3. مراجعه حضوری: از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر به آدرس تهران، خیابان دکتر بهشتی، جنب مترو شهید قدوسی، پلاک3، واحد 3 مراجعه فرمایید.

تورهای ويژه اسطوره بیستون
مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2