آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

برج خلیفه

جاذبه گردشگری اسطوره بیستون 21 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

برج خلیفه

برج خلیفه که در ابتدای ساخت "برج دبی" نام داشت یکی از بزرگترین پروژه های شهر است که امروزه کمتر کسی آن را نمی شناسد. ساخت این آسمان خراش از سال 2004 با هدف جذب توریست وبیشتر و عدم وابستگی به صنعت نفت، به نمایش گذاشتن قدرت شروع شد و هر چه به طبقات بالاتر برج رسید پیشرفت برج نیز بیشتر شد؛ در نهایت در سال 2010 تمامی طبقات ساخته و در ماه ژانویه افتتاح شد.

ماجرای نام گذاری برج

همانطور که گفتیم نام این آسمان خراش کم نظیر در شروع پروژه برج دبی بوده است و ایده آن توسط حاکم دبی از ساختمان "امپایر استیت" که در شهر نیویورک است گرفته شده است. مدتی بعد شیخ محمد بن راشد آل مکتوم که ساخت این پروژه را کلید زده بود برای تامین هزینه‌ها از حاکم ابوظبی "خلیفه بن زاید" کمک‌های قابل توجهی گرفت چرا که در آن زمان بحران اقتصادی در دبی باعث تعطیلی کسب و کارهای بسیاری در دبی شده بود؛ به همین دلیل در روز افتتاحیه به احترام حاکم ابوظبی و قدر دانی از کمک‌های او نام برج دبی به "برج خلیفه" تغییر پیدا کرد.

برج خلیفه دبی


حقایقی درباره برج خلیفه

_ این برج با ارتفاع 828 متر (سه برابر برج ایفل) و 163 طبقه در حال حاضر بلند ترین آسمان خراش دنیا است.
_ برج خلیفه دارای 58 آسانسور است که در هر ثانیه 10 متر بالا می‌روند.
_ در این برج 2/957 پارکینگ، 304 اتاق و 900 آپارتمان قرار دارد. 
_ بزرگترین آبنمای جهان در این برج قرار دارد.
_ برج خلیفه می‌تواند حداکثر 35 هزار نفر را در خود جای دهد.
_ اگر از بالا به صورت مستقیم به برج نگاه کنید مشاهده خواهید کرد که معماری برج الهام گرفته از گلی محلی به نام لیلی عنکبوتی است که در مناطق بیابانی رشد می‌کند.
_ برای ساخت این برج از بیش از 12 هزار کارگر کمک گرفته شده است.
_ در برج خلیفه بیش از 1000 قطعه از آثار هنری خاورمیانه  و هنرمندان بین‌المللی نگهداری می‌شود.
_ در طبقات 19 تا 108 واحد‌هایی وجود دارد که هم به فروش می روند و هم اجاره داده می‌شوند.
_ واحد‌های 9 تا 16 برج توسط برند "جورجیو آرمانی" طراحی شده است. همچنین در طبقات 38 تا 39 نیز هتلی توسط همین کمپانی با نام "هتل آرمانی دبی" طراحی و ساخته شده است.
_ طبقات 115 تا 154 برج خلیفه به شرکت های بین المللی و داخلی اختصاص یافته است.
_ طراحی داخلی برج توسط شرکت معماری اسکیدمور، اوینگز و مریل انجام شده است.
_ مرتفع‌ترین لانژ جهان در ارتفاع 585 متری این برج قرار گرفته که در آن امکان سرو صبحانه و یا نوشیدنی با چشم‌اندازی بی نظیر فراهم شده است.

انواع رستوران ها در برج خلیفه
_ رستوران آرمانی امل (Armani Amal)  با چم اندازی از فواره آبی معروف دبی از دیگر امکانات لوکس این هتل است که انواع غذا‌های هندی را سرو می‌کند.

رستوران آرمانی امل برج خلیفه

_ رستوران ایتالیایی آرمانی (Armani Ristorante) مکانی بی نظیر برای صرف غذا های ایتالیایی در محیطی مجلل است.

آرمانی رستوران ایتالیایی برج خلیفه

_  رستوران آرمانی دلی (Armani Deli) با فضایی بسیار دلنشین انواع غذا‌های اروپایی را سرو می‌کند.

دلی آرمانی برج خلیفه

_  رستوران هاشی (Armani Hashi) یکی از بهترین رستوران‌های دبی است که غذا‌های ژاپنی را با بهترین کیفیت و مزه در فضایی که با مبلمان شیک و موسقی زنده طراحی شده است سرو می کند.

رستوران آرمانی هاشی برج خلیفه

_ رستوران لوکس "اتمسفر" (Atmosphere) در طبقه 122 قرار دارد که یکی از گرانترین رستوران‌ها در دنیا به حساب می آید.

رستوران اتمسفر برج خیلفه

ورزش و آرامش در برج خلیفه
در طبقات 43 ،76 و 123 استخر‌های سر پوشیده و روباز با تخت‌های راحتی و امکان سرو نوشیدنی و غذاهای خوشمزه، باشگاه‌های تناسب اندام با لاین اختصاصی برای بانوان و تجهیزات مدرن، کلاس‌های آمادگی جسمانی با مربیان حرفه‌ای، جکوزی، دو طبقه سالن مجزا برای اسپا و جوان سازی بانوان و آقایان که شامل اتاق بخار به همراه دوش و موسیقی ملایم با متخصصان با تجربه،  و اتاق هایی برای میتینگ و یا برگزاری جلسات قرار دارد.

استخر برج خیلفه

سکو‌های تماشا در برج خلیفه
در سال 2010 و همزمان با افتتاحیه، برج خلیفه از اولین سکوی تماشای خود At The Top که در طبقه 124 ساخته شده بود رونمایی کرد. تراس این سکو در ارتفاع 452 متری این برج قرار دارد. در سال 2014 دومین سکوی برج خلیفه در ارتفاع 555 متری از سطح زمین و طبقه 148 نیز افتتاح شد؛ این سکو دارای دو قسمت سر پوشیده و روباز است. در طبقه 125 نیز سکوی بسیار بزرگی با نمای 360 درجه قرار دارد که در قسمتی از آن می توانید با تلسکوپ به تماشا بنشینید.






تورهای ويژه اسطوره بیستون
مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2