آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

آبنمای دبی

جاذبه گردشگری اسطوره بیستون 28 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

آبنمای دبی
آبنمای موزیکال دبی یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌های شهر دبی است که لقب "مرتفع ترین آبنمای موزیکال" را از آن خود کرده است و هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و بازدید از آن رایگان است. این آبنما در دریاچه مصنوعی برج خلیفه در زمینی به مساحت 30 هکتار و توسط شرکت "وی آی تی" به دستور "محمد ابن راشد آل مکتوم" ساخته شده است.


آبنمای دبی



این آبنما می‌تواند 000/83 لیتر آب را تا ارتفاع 152 متر به هوا پرتاب کند.6600 پروژکتور با 25 رنگ و موسیقی مختلف در این آبنما قرار داده شده‌اند که زیبایی آن را چندین برابر کرده است. اولین موسیقی که از فواره‌ها پخش می‌شود آهنگی است که در مدح حاکم دبی ساخته شده است؛ سپس سرود ملی کشور امارات، آهنگی بسیار معروف از مایکل جکسون، اثری از سلن دین به نام دعاگو، آهنگ هفت دلاور اثر المر برنشتاین، آهنگی به نام تمام طول شب، اثری از هنرمند معروف اماراتی به نام حسین جسمی، آهنگی هندی به نام Dhoom Thana ، آهنگی عربی و یک آهنگ برنده جایزه گرمی و آهنگی از خواننده کشورمان یعنی بیژن مرتضوی هستند که پخش می‌شوند.
البته ناگفته نماند که این آبنما نمونه‌های مشابه هم دارد از جمله آبنمای یونیسفر در آمریکا، فواره ملک فهد در عربستان، غاز وحشی در چین و فواره Muntjuic  در کشور اسپانیا.





جاذبه‌های اطراف آبنمای دبی

یکی از جذاب‌ترین جاذبه اطراف این آبنما، پیاده رو کناره آن است که فقط 9 متر با آن فاصله دارد. این پیاده رو شناور 272 متر طول دارد و از پارک برج آغاز می‌شود. یکی دیگر از سرگرمی‌هایی که برای بازدید از این آبنما در نظر گرفته شده است سواری بر قایق‌ها و رفتن به درون دریاچه است. این قایق‌ها 6 نفر ظرفیت دارند و به مدت 30 دقیقه به دور فواره ها می‌چرخند و تماشاگران این فرصت را دارند تا تجربه ایی رویایی را برای خود رقم بزنند.
رستوران‌های اطراف این آبنما نیز با چشم اندازی بی نظیر به مهمانان ارائه می‌دهند. علاوه بر مورادی که گفتیم برج خلیفه، دبی مال، آکواریوم دبی نیز در نزدیکی این آبنما قرار گرفته‌اند.


آبنمای دبی

آدرس: کشور امارات، دبی، بزرگراه شیخ محمد ابن راشد، دبی مال



تورهای ويژه اسطوره بیستون
مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2