آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

پارک ملت مشهد

جاذبه گردشگری اسطوره بیستون 24 بهمن ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

پارک ملت مشهد یکی از بهترین مناطق گردشگری با مساحت حدود 30000 متر مربع می‌باشد که در سال 1345 با کمک مهندسین انگلیسی ساخته شد و از سال 1351 کار خود را شروع کرد. این مجموعه جزء یکی از بزرگترین پارک‌های مشهد می‌باشد که در قسمت غربی شهر دقیقا در میدان آزادی واقع شده است. پارک ملت مشهد به عنوان اولین دارنده گواهی استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور نیز نامبرده می‌شود و از سال 1390 به عضویت اتحادیه جهانی IAAPA درآمده است. در این پارک بیش از 30 هزار درخت کهنسال وجود دارد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این پارک در این است که هر گروه سنی با هر سلیقه ای می‌تواند در این پارک سرگرم شود و اوقات خوشی داشته باشد. برای دسترسی به این بوستان زیبا باید از بزرگراه وکیل آباد به بلوار همت رفته و از آنجا به ورودی پارک ملت برسید. البته راه‌های دیگری نیز برای دسترسی به این پارک وجود دارد، برای مثال میتوانید از طریق اتوبوس‌هایی که در ضلع غربی وجود دارند استفاده کنید.

پارک ملت مشهد


تفریحات پارک ملت مشهد

در پارک ملت مشهد علاوه بر شهربازی، دریاچه ایی بسیار زیبا قرار دارد که نمایی زیبا در پارک ایجاد کرده است؛ می‌توانید روی نیمکت‌های کنار دریاچه بنشینید و از طبیعت لذت ببرید. البته اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید میتوانید در کنار درختان کهنسال عکس‌های یادگاری بگیرید و یا در مسیر های مشخص شده به دور پارک بدوید. زمین چمن فوتبال، پیست اسکیت، زمین بسکتبال، باشگاه پینت بال،تاپ اسپین، استخر روباز از دیگر بخش‌های این مجموعه تفریحی هستند.

در این پارک بانوان می‌توانند در قسمت‌های سرپوشیده که "باغ رز" نامیده می‌شود به ورزش و تفریح بپردازند. اسکای فلایر، اسکیت برد غول آسا، آکروجت، ترن هوایی با سرعت 60 کیلومتر، تاپ اسپین، تاب گردان جایروسوئینگ، سورتمه سواری، کشیت دوبل، صندلی فضایی و گرد باد نیز از جمله تفریحات هیجان انگیز این پارک بی نظیر هستند.

پارک ملت مشهد



بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه

یکی از نمادهای اصلی پارک ملت مشهد چرخ و فلک مشهور و محبوب آن است که در سال 1384 با حدود 80 متر ارتفاع و 250 تن وزن راه اندازی شد و توانست رتبه بزرگترین چرخ و فلک در خاورمیانه و هجدهم در جهان را از آن خود کند. 

دریاچه بوستان

در ضلع غربی این پارک دریاچه‌ایی به همراه آب نما وجود دارد که با نور چراغ‌های نورافکن تزئین شده اند و جزء یکی از زیباترین قسمت‌های این مجموعه می باشد.

باغ پرندگان

درضلع غربی این پارک یک حیات وحش کوچک وجود دارد که معمولا کودکان بیشتر از بزرگسالان جذب آن می‌شوند. در این باغ وحش پرندگانی مانند طاووس، قرقاول، طوطی و بسیاری از پرندگان دیگر زندگی می کنند.

فود کورت 

فضایی با حدود 288 متر مربع که در سال 1397 افتتاح شد و مجموعه کاملی از غذا‌های ایرانی و بین‌المللی را سرو می کند. 

اتاق نگهداری کودک

در پارک ملت مشهد اتاق‌هایی با امکانات برای مادران آماده شده است تا با خیال راحت بتوانند به کودکان خود رسیدگی کنند.

آدرس شهربازی

مشهد، بلوار وکیل آباد، پارک ملت مشهد.

مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2