آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

نهر دبی

جاذبه گردشگری اسطوره بیستون 21 بهمن ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

خور یا همان نهر یک کانال آبی در شهر دبی است که این شهر را به دو قسمت دیره Deira و در شمال و بر دبی Bur Dubai  در جنوب تقسیم می کند.

این خور در رشد اقتصادی دبی بسیار موثر بوده است چرا که ساکنین آن در ابتدا به صید ماهی و مروارید می‌پرداختند. این دهکده‌های کوچک از 4000 سال پیش در راستای خور رشد کردند و در سال 1830 با ساکن شدن قبیله بنی یاس دوران مدرن این منطقه آغاز شد. امروزه این خور تا قسمت جنوبی متروپولیتن که در ادامه خیابان شیخ زاید دبی قرار دارد ادامه پیدا کرده است.

چندی بعد نیز برنامه رشد  و توسعه خورریخته شد که منجر به ساخت جزیره ای مصنوعی به نام پالم جمیرا بر روی این نهر شد و برج‌ها و آسمان خراش‌های گوناگونی نیز در اطراف این نهر ساخته شد که از جمله این برجه می توان به برج خلیفه اشاره کرد.

ساختمان‌ها و آسمان خراش‌های معروف دیگری نیز در قسمت دیره نهر ساخته شد که ازجمله آنها می‌توان ساختمان شرایتون کریک، بانک ملی دبی، اتاق بازرگانی، برج دوقلوی دیره و برج دبی کریک را نام برد.

البته وسیع ترین پارک آبی دبی نیز در امداد این نهر طراحی و ساخته شده است همچنین باشگاه گلف و قایقرانی نیز در کنار پارک آبی ساخته شده‌اند.


مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2